Samppasport  Futurez

Volvo 152TIC -71/ Amazon Kombi -69

  • 141 Vastauksia
  • 57498 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Volvo 152TIC -71/ Amazon Kombi -69
« : 02.07.2011, 17:04:19 »
Hei vaan kaikille uuden foorumin parissa!

Kyseessä vanha ikuisuus projekti http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=24469.0 vanhalta foorumilta, lievää edistystä nähtävissä :) Sain tässä viikon kesäloman aikana jotain aikaiseksi ja rupesinhan se rojekti taas kiinnostamaan sen verran, että sain aikaaseksi kirjoittaa tännekkin hieman tekstiä.

Kori odottaa hiekkapuhalluksessa ilmenneiden vaurioiden korjaamista. Muutamaa yllätystä lukuunottamatta kori on ikäisekseen hyvässä hapessa. Tarkoituksena olisi vaihtaa lattiapellit ja muokata kardaanitunneli uudelle voimansiirrolle sopivaksi. Tulipeltiin joudun myös tekemään pienen syvennöksen, että moottorilla on riittävästi tilaa elää. Värkkäilin tunneliaihiot tuossa loman aikana, sekä tulipelliin tulenvan syvennöksen.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2013, 20:40:35 kirjoittanut Vol142 »

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Volvo 152TIC
« Vastaus #1 : 02.07.2011, 17:10:54 »
Moottori on löytänyt paikkansa, ainoastaan askarruttaa moottorin takakallistuma eli vaihdelaatikonpään asento suhteessa peränlaippaan eli ovatko samassa kulmassa. Joku joskus on vain maininnut, että näiden tulisi olla samassa kulmassa. En tiedä sitten onko suurta merkitystä. Minulla, kun ei tällä hetkellä ole taka-akseli kiinni/mahdollisuutta kiinnittää kulman mittaamiseksi, kysynkin lukijoilta onko ajatuksia volvon perän asennosta?

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #2 : 03.12.2011, 14:44:16 »
Tälläkin rintamalla edistytään taas hieman ;D Aloittelin tuossa peltihommia lattian osalta, ojanpuolen etulattia sai uutta peltiä tänään. Seuraavaksi olisi tarkoitus siirtyä kuskinpuolelle, jossa täytyy uusia hieman laajemmin. sitten olisi tarkoitus asentaa uusi kardaani tunneli ja siirtyä takalattian pariin.





« Viimeksi muokattu: 03.12.2011, 15:05:57 kirjoittanut Vol142 »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #3 : 04.12.2011, 18:28:38 »
Nätti auto ja hieno väri!  8) Oikein kirveltää nuo hiekkapuhalluskuvat, kun vaan olis varaa... :D

Onko tuo b5234-lohko muutoskatsastettavissa 140-sarjaan, jossain vaiheessa oli puhetta ettei lohkon ominaistehoa saisi enää laskea?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #4 : 04.12.2011, 18:50:31 »
Anteeks OT, mut pakko kyl sanoo et, kyl tolla varmasti irtoo. You know what I mean  ;) Komee pirssi, onnee projektiin!
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #5 : 04.12.2011, 19:01:46 »
Nätti auto ja hieno väri!  8) Oikein kirveltää nuo hiekkapuhalluskuvat, kun vaan olis varaa... :D

Onko tuo b5234-lohko muutoskatsastettavissa 140-sarjaan, jossain vaiheessa oli puhetta ettei lohkon ominaistehoa saisi enää laskea?

Suosittelen puhallusta, löytyy yllättävänkin paljon paikattavaa ;D Makso muistaakseni n.100e toi korin+muiden osien puhallus... Mitä tulee tuohon jälkimmäiseen niin nähtäväksi jää, kuinka äijän käy... Saattaa tulla vielä radalle hauskan pitoon, kuka tietää ;)

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #6 : 04.12.2011, 19:03:20 »
Anteeks OT, mut pakko kyl sanoo et, kyl tolla varmasti irtoo. You know what I mean  ;) Komee pirssi, onnee projektiin!

Katsotaan lohkeeko, kun saadaan liikenteeseen ;)

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #7 : 04.12.2011, 19:07:10 »
Tänään leikkelin kuskinpuolen lattiaa ja olis tiistaina tarkoitus värkätä paikkapelli tilalle. Täytyy sanoa, että yllättävän terveet olivat  nuo runkoaisat, olivat käytännössä puolillaan paskaa... Ruotsalaista laatua iän ase 8)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #8 : 04.12.2011, 20:13:48 »
Suosittelen puhallusta, löytyy yllättävänkin paljon paikattavaa ;D Makso muistaakseni n.100e toi korin+muiden osien puhallus...

No huh, ite kun tiedustelin hintoja alustan puhaltamiselle niin tarjoukset liikku 500-800 eurossa, ja itse luonnollisesti ois massat joutunu kaapimaan. :o Ehkä parempi kun ei puhalla, ei tuu niin isoo järkytystä kerralla vaan ruostepesäkkeet paljastuu pikkuhiljaa ajan kanssa... ;D
« Viimeksi muokattu: 04.12.2011, 20:15:34 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #9 : 07.01.2012, 21:33:54 »
Pyhäpäivät on ohi... sain tänään jotain aikaseksi, uutta peltiä pohjaan... tunneliakin jo siinä mallailin paikalleen, jos vaikka sais huomenna svetsattua paikalleen.


Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13501
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #10 : 07.01.2012, 21:59:09 »
Hei. Tätät muuten olen museossa katellu ja miettiny että tulikohan tästä mitään mutta hitto hyvä kun pistit tänne tarinaa... jatka samaa rataa...

Nätti auto ja sitten siihen komeet äänet  S*
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #11 : 07.01.2012, 22:16:40 »
Tallensin joskus tän auton kuvat oikein koneellenikin, kun oli niin hieno laite. Tervetuloa siis takaisin projektikertomuksen pariin. Toivottavasti motivaatiota riittää ja auto alkaa valmistumaan. Seurataan.

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #12 : 07.01.2012, 23:14:11 »
Joo ollut hieman motivaavio tipo tiessään parin vuoden aja :-[ Mutta nyt on ehkä enemmän aikaa keskittyä harrastuksiinkin :) Tekemistäkin on, jos meinaa jonain kesänä ajella 8)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #13 : 07.01.2012, 23:24:20 »
Joo ollut hieman motivaavio tipo tiessään parin vuoden aja :-[ Mutta nyt on ehkä enemmän aikaa keskittyä harrastuksiinkin :) Tekemistäkin on, jos meinaa jonain kesänä ajella 8)
Tahtoo tuo motivaatio tulla sillä lailla sykäyksittäin :P Itekkin oon nyt viikon aikana saanut pitkästä aikaa jotain aikaan omassa tinaviitosprojektissa, siis sama vekotin johon joskus hain sulta 960 moottorinkorvakkeet.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #14 : 08.01.2012, 19:59:05 »
Tahtoo tuo motivaatio tulla sillä lailla sykäyksittäin :P Itekkin oon nyt viikon aikana saanut pitkästä aikaa jotain aikaan omassa tinaviitosprojektissa, siis sama vekotin johon joskus hain sulta 960 moottorinkorvakkeet.

joo näin sen on!

Tänään jätin kuitenkin tunnelin kiinnittämisen vielä odottamaan ja paneuduin moottorin asennon tarkasteluun, etten tekisi turhaa työtä. Se oli jo ikäänkuin paikallaan, mutta päätin kuitenkin hieman nostaa sitä. Tein hieman mittailu hommia ja pähkäilin moottorin korvien sekä laatikon kannatinpalkin toteuttamista.

Pitäis lähipäivinä hakea kaverin ladosta varaosa 142:nen, tarkoitus olisi ottaa tuosta hieman pisteosia ja mahdollisesti myydä eteenpäin lopput. Tarkoitus olisi myös ottaa muutamia mittoja, kuten takakaarien tarkkasijainti. Eli tarkoitus on palauttaa omat kaaret, noiden kakkos golf:in kaarien tilalle 8). Sitten pitäis samalla mitata taka-akselin kallistuma, jotta tierän asettaa vaihdelaatikon samaan kulmaan. Näin pitäis ainakin ristikot kestää paremmin.

Tuos tutkiskeltiin velipojan välikoppaa ja siinä perä on 4 astetta kallellaan... Harmittaa, kun en tullut mitanneeksi sitä volvosta ennenkö aloin purkamaan... teettää nyt ylimääräistä pään vaivaa.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2012, 15:57:00 kirjoittanut Vol142 »

 

Kulkukoira  Proturbo