Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kartano 740 "ST" Deeku the end..

  • 162 Vastauksia
  • 69152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Kaikki ne on halki venttiilien välistä joilla on yleensäkään edes ajettu. Sitten jos halkeamat lähtee muualle tai kammiot on halki niin kannattaa alkaa korjaaviin toimenpiteisiin.

Tuon kun saisi vielä muutettua suorasuihkuksi niin sitten alkaisi luotettavaa voimaa saada oikeasti paljon. Kammiokoneessa on väistämättä kannen lämpökuorma raju kun sitä aletaan isommin kiusata.

Joo tuo on kyllä täysin totta, esikammiosta venttiliä kohden kahdessa pytyssä sellanen pikkupirstiä ei vakuta et olis syvä joku 0,1-0,2mm jos sitäkään kammioissa ei ole mitään. ja tuokin totta mutta se tuskin onnistuu vaatisi niin paljon kanteen rajuja muutoksia että tuliskin toimii ja niin järjetön homma alkaa tuoho tekeen. 

Loppuun pikkukyseli ketä kiinnostaa että tekeekö tuohon kanteen isomman imuventtiili (ehkä pakokin) vai ajetaanko vakio venttiileillä? illan pyöritelle molempia mieles eikä osaa päättää kuunnellaan fiksumpia..

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Jos isompaa istukkarengasta joutus laittamaan niin en suosittele, kun ne halkeamat löytyy. Saattaa onnistua, mutta on myös tapauksia, joissa rengas ei sitten pysynytkään paikallaan hyvin pitkään.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Jos isompaa istukkarengasta joutus laittamaan niin en suosittele, kun ne halkeamat löytyy. Saattaa onnistua, mutta on myös tapauksia, joissa rengas ei sitten pysynytkään paikallaan hyvin pitkään.

Niin että se alkais joustamaan sitten siitä halkeaman kohasta ja päästäis seetirenkaan paikaltaan vai?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Niin että se alkais joustamaan sitten siitä halkeaman kohasta ja päästäis seetirenkaan paikaltaan vai?
Niin. Joillakin on pysynyt, joillakin ei. Mutta kun riski on tiedossa, niin itse en uskaltaisi kokeilla. Siksi heitin tuon kommentin aiemmin uudesta kannesta. Uusi kansi maksaa ~700e, mutta huonommassa säkässä remontti tulee helposti huomattavasti kalliimmaksi.

Oma mielipiteeni on siis, että venttiileitä lähtisi kasvattamaan vakio istukkarenkaan sallimissa rajoissa ja mieluummin vain pakoventtiiliä tässä tapauksessa. Otetaan vielä huomioon se seikka, ettei pelkkä venttiilin koko tuo vielä hyötyä, vaan kanavia on avattava sopivaksi isommalle venttiilille
--> Entistä isompi riski halkeaman leviämiseen istukan alle ja siitä kanavaan.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2015, 02:15:27 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Sehä siinä olis vaarana joo. lahjatki oli loput saapunu eilee maailmalta ja pitääpä mennä ohjureita pajaa lyhentelee..




Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Terveesiä tännekki kansi oikastu ja just avartelin esikammiota ja viälä pitäs vähä ja lohkon vein viime vuoden puolella lopulla viellä poruaksee, hoonaukseen ja oikaasun. Kanteen tulee nyt todennäkösesti nps:ässältä 1,9-2,5tdi vähä jäykemmät sinkkujouset ja jos niiden myötä vähä mulkkais nokkaa kun venttiilejä kerran ei tule muutakuin sit uuteen raakakanteen minkä ostan sitten ehkä kesällä ton kummemin ei ole tapahtunu mitää sitten. Kammiosta vähä kuvaa ja kannesta







Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Yksinpuhelu jatkukokuun mutta asiaan.. Sen verra tapahtunu että ohjurit lyöty kantee ja kalvattu oikeen kokoseksi ja nyt sais uusia venttiilejä alkaa läppäilee kantteen jota jo vähä alotinki vakiot tuli.. Tilasin aircooled.fi:stä venttiili lukot ja kuplan vakio lukolle tehdyt  chromoly jousilautaset ja nyt enää ootella venttiilijousia ja hinkkasta ohjurit kanavan kans samalla tasolle nii saa kannen lyödä nippuu. Nokan hiotus rintakarillakin käynyt mielessä mutta katsotaan nyt mitä sen kanssa tehdään. vähä kuvaa vielä..








Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *kansihommia ja pari kuvaa hommista *
« Vastaus #37 : 23.01.2016, 01:14:43 »
Hattua täytyy nostaa perusteelisesta ja tarkasta työstä O0 Ei moitittavaa jatkakaa!
V70 D5 2002

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *kansihommia ja pari kuvaa hommista *
« Vastaus #38 : 23.01.2016, 22:08:35 »
Nonii venttiilejä läppäsin tänää ja ohjurit tuli lyhennettyä kanavan kans samaan muotoon. toivottavasti ees virtaa paremmin ku vakiokanavat  :D. Nyt enää ootella venttiilin jouset ja lohkosta soittelin koneistajalle nii oli pullinkia kattoos hollannis ja ens viikolla ottais kuulemma työnalle ja sielä samalla sorvataan sitten männistäkin tavaraa pois tämähä alkaa pikkuhiljaa valmistuun.. vähä kuvia taas.. Kuinka muuten jos joku sellanen sattuu lukee joka tilannu raceaddictilta h-profiileja nii kaunko suurin piirteen toimitus kestäny?






Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Melkolailla ihme jos läppäämällä sait pidot kuntoon ohjaimen vaihdon jälkeen, jollet sitten väljän puolelle rotsannut.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *kansihommia ja pari kuvaa hommista *
« Vastaus #40 : 24.01.2016, 18:15:17 »
Kuinka muuten jos joku sellanen sattuu lukee joka tilannu raceaddictilta h-profiileja nii kaunko suurin piirteen toimitus kestäny?

Alle viikkoon nuo muistaakseeni saapuivat paikallispostiin.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Melkolailla ihme jos läppäämällä sait pidot kuntoon ohjaimen vaihdon jälkeen, jollet sitten väljän puolelle rotsannut.

Ei niitä ookkaa vielä kokeiltu sen kummemin pitääkö pitääs käyttää jossai et tietää joutooko ajamaa pintaa...

Alle viikkoon nuo muistaakseeni saapuivat paikallispostiin.

Ite tilasin joskus 14.12.2015 ja sanottii pari viikkoo sen jälkee et joskus tammi helmikuun vaihtees pitäis olla muttei sielä tilaus seurannaskaa oo mitää muuttuunu..

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Työkaveri joka tekee vapaa-ajallaan kansia ja rakentaa moottoreita nii kokeeli kuinka venttiilit pitää niin 4 ja 5 pytyn imu venttiili vuoti  että niihin nyt sitte ajetaa vähä pitää uusiks seetiin ja hain tossa äsken astelevyn paikkalliselta että saa pumpun ja nokan ajootettu.
Pitäs kans soitella rintakarille että olisko hänellä minkä moosta visiota, pumppuki pitääs pian varmaa herleviin kiikuttaa ja race addiltä tuli vastaus kankien perää että helmikuun alun kiinan joittenki juhlapyhien jälkee tulis sano joku 2vk..

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *Ventiili hommista*
« Vastaus #43 : 28.01.2016, 13:00:24 »
Ei välttämättä kannata säästää siinä, että koneistaa vaan pari venttiiliä?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Kartano 740 "ST" Deeku *Ventiili hommista*
« Vastaus #44 : 28.01.2016, 14:51:27 »
Ei välttämättä kannata säästää siinä, että koneistaa vaan pari venttiiliä?
Isännän kans soittelin tänää jonka matkas kansi meni kansimiehelle joka ajaa ne niin sano vaan että voi se ne muutkin kyllä kattoa mutta sen näkee sitte onko niihin koskettu ja itse en näe tarvetta jos muut kerran pitää nii paitsi kaks nii miks pitääs kaikki teherä sitte? toi kansi ei oo kuitenkaa muutakun kokeilu...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2016, 14:53:19 kirjoittanut Vömbsteri »

 

Ateho  Elekma