Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: voyager - 08.08.2016, 10:52:34
-
Onko kellään tietoa , mistä voisi ostaa ilmastoinnin kompressorin magneettikytkimen, auto 1,6D 2010
-
Ei ole tarvinnut vielä vaihtaa, joten pitää kysyä mikä vika siinä on? Jos ei kytkeydy liian suuren ilmaraon takia, niin säätö on aika pieni homma.
-
Näyttäisi, että välys on ok noin 0.7 , ei is kytkeydy päälle, liittimelle tulee virta.
-
Miten se säätö tapahtuu ? Mulla vingahtaa aina kun kytkeytyy.
-
Magneettikytkimen päätylevy vedetään pois keskipultin irrotuksen jälkeen ja keskellä olevia prikkoja poistetaan tarpeellinen määrä. Alunperin on näkynyt kaksi ohutta ja yksi paksu. Joskus ollut myös kaksi paksua. Samat jutut pätee liki kaikkiin kompuroihin. Etypyörän ja sisälokarin irrotuksella saa näkyviin, muuta ei tarvitse purkaa.
-
Mistä tietää että vika on magneettiventtiilissä? Pitäisikö sen esim ääntää jos yrittää kytkeytyä? Nyt ei inahdakaan, painetta on ainakin sen verran että reippaasti suhahtaa, mutta kai voi olla sen verran vajaa että ei kompuraa käynnistä...
On meinaan lauhdutin jo kahdesti vaihdettu, loppuu huumori jos vuotaa taas.
-
Itse juuri poistin V50 2.0d autosta kompuran säätölevyn. Yksi oli paikallaan ja nyt välys ehkä 0,2-0,3 mm. Kytkimen pistokkeelle tulee virtaa, mutta ei siltikään kytke päälle.
-
Itse juuri poistin V50 2.0d autosta kompuran säätölevyn. Yksi oli paikallaan ja nyt välys ehkä 0,2-0,3 mm. Kytkimen pistokkeelle tulee virtaa, mutta ei siltikään kytke päälle.
Anna 12V suoraan pistokkeeseen. Magneettikytkin rikki jolle mene silloinkaan päälle.