Proturbo  Autodiagnoosi

Kanavan volyymi, maksvirtaus ja kaikki muukin kansitöihin liittyvä jutustelu

  • 374 Vastauksia
  • 164474 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Andy_81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Nokat on vain hiottu noista 4.6is(m62b46tu) kepeistä, ei täytetty. Ne on lähtökohdaltaan rajummat kuin vakio 540i:n m62b44tu:ssa. Muistaakseni 10,5mm oli nostoa ja asteita vähän enemmän kuin noissa toisissa. Taisi 3mm perusympyrää pienennetty että sai tuon nykyisen profiilin. Saksman hio nuo. Noilla nykyisillä jousilla yms ei nostoa ois saanut enempää, että jäi vielä limiittiä pohjaamiselle. Hydr. paininkupit.

Tuommoinen lapun sain kansien mukana.
https://aijaa.com/B0K0IJ

2017 kesänä kävin Karalan penkissä, niin sieltä lähti tuommoinen käyrä (rajoitin oli silloin 7000 ja hieman etänä muokattu vakiokartta).

Että on noissa penkin näyttämissä eroa eri paikkojen kesken, nyt paremmin säädettynä työntää perstuntumalla ihan eri malliin, vaikka kiertää 1000 vähemmän.
https://aijaa.com/SRilhn



« Viimeksi muokattu: 07.11.2018, 21:16:38 kirjoittanut Andy_81 »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Joo on noissa oletettavasti huomattavasti fiksumpi profiili, ettei nokista pitäisi varsinaisesti jäädä kiinni etteikö kone tuottaisi voimaa hiukan korkeammilla kierrosluvuillakin.

Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
itellä tämmönen probleema vein paikalliselle kansikorjaamolle pari kantta -530&-531 ja yhden vakio nokan ja sovittiin että oikaisu raceseetit ja venttiili säätötyö tuolle nokalle minkä annoin mukaan,ja nimen omaan sanoin että tehdään niin että laschcappejä ei tartte. menin hakemaan osia pois nii toinen kansi oli säädetty vakionokalle ja niputettu ja toisen mukaan laittoi säätö arvot 3.60-3.85 milliä palikkaa vakio nokalle  ??? sanoin että eikai tämmönen ollut puhe nii koneistaja selitti että niihin löytyy vaikka minkäkokoista säätölevyä että levyt vaan välliin, hetken siinä tingattuamme lähdin veteleen hermo pinnassa.  nyt kysymys kannattaako laittaa niitä säätö levyjä vai vienkö johonki toiseen koneistamoon ja laitetaan uuet venttiilit..nyt jos aattelen että laittasin vaikka klracingin nokan niin laschcappejä pitäs olla sitten 7mm välissä  :-[
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Joutuisit hankkimaan pidemmät venttiilit, tai venttiiliaihioista teetättämään sopivat venttiilit.

Venttiileitä ei oikeen paljoo voi upottaa palotilaan (=koneistaa seetirenkaita syvemmälle), jo senkin vuoksi ettei seetirenkaan paksuus enään välttämättä ole riittävä.
 Seetirenkaat toki aina mahdollisimman tarkkaan yhtä paksuiksi (eli jos venttiilit saman mittaisia, niin kaikki olisi samalla korkeudella , ja vaikka +/-0,1mm). Venttiilien säätö sitten venttiilivarren päitä lyhentämällä, jos näin onnistuu.

Vai millainen ajatus siulla oli ollut tuosta, että välttyisi lashcapeilta?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Tuo 3.60-3.85 on ihan normaali säätölevyn paksuus. Se säätölevy on siellä oltava, ainakin vakionostajilla. En edes ymmärrä mikä tässä on ongelma? Ei se koneistaja voi säätää sulle välyksiä nokkaan jota ei edes ole mukana. Enem valmistaa nokkia vakioperus ympyrällä jolloin ei lashcappeja tarvitse, eikä ylipaksuja säätölevyjä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Joutuu vaihtamaan pidemmät venttiilit tai ihan muut paininkupit jos haluaa vakiota pienemmällä perusympyrällä olevan nokan ilman lashcapeja. Kuten todettua, valkkaa sellaisen nokan jolla on vakio perusympyrä. Silloinkin säädön joutuu tottakai tekemään uudestaan.

Alkuperäisten säätölevyjen paksuus taitaa alkaa jostain 3,2 millistä ja ohuempiakin saa. Niin pitkään ei ole ongelmaa kunhan nokka ei ota kiinni paininkupin reunaan. Jos sinne haluaa paksumman säätölevyn, niin venttiilien päistä pitäisi hioa pois muutama kymppi koska seetipinnoista otetaan pois niitä koneistaessa. Alunperin kaikissa vastaan tulleissa kansissa on näyttänyt olevan keskimäärin 3,95mm levy ja pienellä vaihtelulla 3,90 tai 4,00.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
matkassa oli toki yks vakio vx3 nokka millä käskin molemmat säätää ja säätö oli hinnassa huomioitu..nyt sitä toisen kohalla ei tehty, ja oli puhe että laitetaan pitemmät ventiiliit että ei tarttis nappejen kans pelata, oonko nyt ihan pihalla ja puhutaanko nyt venttiilin nokkaan tulevista jatkopaloista vai mistä säätölevyistä? monesta paikkaan saanu lukea että nuita ei kannattis laittaa monella halennu ja monella lähteny mäkeen? johtuuko liikkuminen liian löysistä jousista vai mistä?
tietämätön olen näissä kansi asioissa ja sillä tässä kyselen.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Eiköhän kyse ole venttiilinpainimen päälle tulevasta säätölevystä, jotka oltava vakionokankin kanssa. Lashcappeja et tarvi, jos laitat vakiolla perusympyrällä olevan nokan. Meinaatko käyttää samaa akselia molemmissa kansissa, vai miksi ne olis molemmat pitänyt säätää samalle akselille? Säätää se pitää, tai ainakin tarkistaa onko säädettävää, kun sekottelee vakioakseleitakin keskenään.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
jeps allrait näin se täytyy olla . piti joku keppi laittaa matkaan toiseen se jää tuo vx3 ja ajattelin että jos vakiolle säätää nii ei voi kaukana olla ku mielellään sitä semmosen laittas mihin ei lashcappejä tartte
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Mikä niissä lash capeissa hirvittää, kyllä ne pysyy paikoillaan, ainakin ellei käytä jotain kiihdytyskisoista tuttuja ahtopaineen nostajia, eli paukkusysteemejä, silloin on kuulemani mukaan joiltakin lähtenyt lash capit mäkeen.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
no täältäku lukkee kirjotuksia nii onhan niitä lashcappejä menny halki ja muistaakseni pudonnu poiski venttiilin päältä  :-\   itellä oli väärin ymmärrys laschcappejen ja säätöpalojen kans.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Jos venttiilit ei kellu, niin mä en ymmärrä miten esim 2mm pitkä lashcap voi hypätä pois paikoiltaan, kun venttiilinjousi ottaa vastaan.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Itellä kävi välihattujen kanssa ohrasesti näppäilessä kumia pikeen. Ei vaan 2 mm kuppi pysynä paikoillaan. Jäykät oli jouset ja kovat  lautasit, ei kantanu tai muuta. Puristukset männistä hukkaan. En sen jälkeen ole hattuja käyttäny. Aina venttiilit ja sopivalla mitalla paikalleen. Ei tarvii jumpata kantta turhaan irti.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Itellä kävi välihattujen kanssa ohrasesti näppäilessä kumia pikeen. Ei vaan 2 mm kuppi pysynä paikoillaan. Jäykät oli jouset ja kovat  lautasit, ei kantanu tai muuta. Puristukset männistä hukkaan. En sen jälkeen ole hattuja käyttäny. Aina venttiilit ja sopivalla mitalla paikalleen. Ei tarvii jumpata kantta turhaan irti.

Oliko sulla paukkusysteemejä käytössä?

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Btw, tässä hieman f1 autojen kanavista ja muista hieman juttua, ps. moottoripornoa tiedossa:

https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=15385

Nokat yhdestä koneesta, huom neliventtiilikansi ja noissa on yhden topicin mukaan 16mm nostoa.


Kanget.


Vähän kanavien mallia:




Tämä on v10 ajoilta.

Mutta kannattaa lukea tuo linkittämäni threadi, jos nämä kiinnostaa!  ;)



 

Futurez  Kulkukoira