Kaasun lämpötilalla pulloissa ei ole mitään väliä. Kaasun lämpötila laskee joka tapauksessa rajusti siinä vaiheessa, kun paine tiputetaan 200 bar -> liki 1 bar.
Imuilman kannata taas se kylmäkin kaasu taitaa jäähdyttää moottoria vähemmän kuin haihtuva bensa. Joten reipaissa kiihdytyksissä pistellään bensaakin sekaan, nakutuksen estämiseksi?
Mutta kaasunjakaja itsessään sun muut palikat voi jumitella kylmänä. Tämä ehkä omassa autossani vikana. Helteellä pulloventtiilit plopsahtaa auki lähes välttömästi käynnistyksen jälkeen ja kaasu vaihtuu polttoaineeksi puoli minuuttia myöhemmin. Viileällä säällä pitää ajella esilämmityksen käytöstä/käyttämättömyydestä riippuen 1-2 km ennen kuin edes venttiilit aukeavat. Nykyisenä ongelmana on, että venttiilit aukeaa... ja siihen se sitten jääkin. Ei herjaa kaasun loppumista (oranssi merkkivalo), ei tunnu nykäystä, mikä normaalisti ilmaisee polttoaineen vaihtumisen. Eli ei edes yritä ottaa kaasua käyttöön? Outona piirteenä myös, että tuntuu välillä toistuvan tämä venttiilien aukeaminen. Tai pistääkö hetken mietittyään takasin kiinni...