Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: LaitinenP - 15.12.2013, 18:42:33
-
240-sarjan ensimmäinen release vapautettiin tuotantoon (syksyllä?) 1974, joten ensi vuonna tulee 40 vuotta täyteen. Kukaties asiasta tullaan kirjoittelemaan alan lehdissä jotakin. Milloinkahan lie se täsmällinen syntymäpäivä?
(http://www.philseed.com/images/volvo-244-1974.jpg)
EDIT - muokkasin otsikon tähän vuoteen sopivaksi (aiemmin "200-sarja täyttää ensi vuonna 40 vuotta")
-
Ensimmäinen vuosimalli on 1975, joten tuonne loppukesään tai syksyyn menee.
-
Yhteensä näitä tehtiin 2862573kpl. Ja vuosittaiset valmistusmäärät olivat seuraavat: http://www.volvo200.org/modellen/productieaantallen_eng.htm
-
Nettisurfailun tuloksia:
240 julkistettiin elokuussa 1974 (http://www.volvocars.com/intl/top/community/heritage/Pages/HeritageNewsandInfo.aspx?itemid=53). Tylsä, turvallinen, täyttä terästä, juppi-kulttikaara ;D
Almost 2.9 million cars were made during the 19 years the 240 was produced; the car that first was criticized for its boring and boxy appearance, but during its lifetime managed to set the international standard for both safety and environment , win the European Touring Car Championship and achieve the status of yuppie cult car before it was discontinued in May 1993.
Automotorist-lehden koeajoraportti syyskuulta 1974 (http://www.carmagazine.co.uk/Community/Forum-Landing/Forum-Categories/Topic/?topic-id=6120). Ei ollut ainakaan tämä toimittaja kovinkaan innostunut kun vertasi mallia hapansilakan syöntiin ja kutsuu autoa vankaksi Ruotsalaiseksi teräslaataksi (solid slab of Swedish steel).
All in all, the Volvo 240 seems to be the very embodiment of the Swede's collective aversion to risk, a car with every entertainment ironed out and no opportunity missed to remove any possibility of motoring pleasure, other than the mildest feeling of contentment derived from driving something able to withstand an 58 mph impact. In fact, I would contend that the main point of the car is to make that rotten fish seem like a pleasant alternative to driving this stolid, solid slab of Swedish steel.
-
Almost 2.9 million cars were made during the 19 years
Jos lankkuja on valmistettu vuosina 74-93 niin eikös se tee 20 vuotta?
Vai onko -93 myydyt mallit valmistettu vuonna -92?
-
Juurikin niin, että -93 malliset ovat valmistettu vuonna -92. Tarkemmin ottaen syksyllä 1992.
Volvolla valmistettujen autojen vuosimalli vaihtuu syksyllä.
-
Onneksi olkoon 200 sarja 40 vuoden iän saavuttamisesta :pomo:
-
Onneksi olkoon 200 sarja 40 vuoden iän saavuttamisesta :pomo:
eli mitä tarkoittaa dl eli ei mitään lisävarusteita niinkö :idiot2:
-
Huhtikuussa 1993 valmistui viimeiset 240-sarjalaiset. Ja jos ja kun toinen pätkävuosi 1974 lasketaan mukaan, saadaan pyöreästi 20 vuotta. Jenkki lienee laskenut päissään.
-
Ruottissa jotain lehtijuttua tästä syntymäpäivästä: http://www.svd.se/naringsliv/motor/volvo-240-fyller-40-ar-10-roliga-fakta-om-klassikern_3829330.svd (http://www.svd.se/naringsliv/motor/volvo-240-fyller-40-ar-10-roliga-fakta-om-klassikern_3829330.svd) (pikku juttu jokaisessa kuvassa)
-
No milloin 200 sarja siirtyy tuonne veteraaniosasaolle? :)
-
No milloin 200 sarja siirtyy tuonne veteraaniosasaolle? :)
Eihän niitä tuoreimpia yksilöitä saa vielä pitkään aikaan museoleimaan. :smoke:
-
Eihän niitä tuoreimpia yksilöitä saa vielä pitkään aikaan museoleimaan. :smoke:
Niin, huhtikuussa 1993 valmistetun auton kun saa museoleimaan aikaisintaan 2024...
-
Niin, huhtikuussa 1993 valmistetun auton kun saa museoleimaan aikaisintaan 2024...
Eli palaamme tähän asiaan sitten 50-vuotisjuhlien yhteydessä.... :D
Mutta olisihan tuo 240-konseptimallin (VESC) keula ollut komea!
(http://image-cache.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk1Njk3MTtzOjE6InciO2k6OTgwO3M6MToiaCI7aToxNjAwO3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTowO3M6MToiayI7czo0MDoiZTRjY2U2ZjU5YmYyY2E2MmYzNmRkN2Q5MTM1ZTczOWQ5MGNiZjE0ZiI7fQ==)
-
Eli palaamme tähän asiaan sitten 50-vuotisjuhlien yhteydessä.... :D
Mutta olisihan tuo 240-konseptimallin (VESC) keula ollut komea!
(http://image-cache.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk1Njk3MTtzOjE6InciO2k6OTgwO3M6MToiaCI7aToxNjAwO3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTowO3M6MToiayI7czo0MDoiZTRjY2U2ZjU5YmYyY2E2MmYzNmRkN2Q5MTM1ZTczOWQ5MGNiZjE0ZiI7fQ==)
Mikäs siinä olis istuskellessa odottaessaan hinausautoa. :D
-
Mikäs siinä olis istuskellessa odottaessaan hinausautoa. :D
Jaa sitäkö varten noissa Volvoissa oli nuo paksut puskurit, että koko porukka mahtuu istuskelemaan puskurinpäällä, kun hinausautoa odotellaan :2funny:
-
Ja siellä on ollut jo Rti:tä ja apukuskin bägiä ja vaikkamitä :D
(http://www.motorbase.com/pictures/contributions/20000831/std_1972_Volvo_Experimental_Safety_Car_VESC_2.jpg)
-
http://jalopnik.com/40-years-of-the-volvo-240-why-people-still-love-the-sl-1625004627
-
Ja siellä on ollut jo Rti:tä ja apukuskin bägiä ja vaikkamitä :D
(http://www.motorbase.com/pictures/contributions/20000831/std_1972_Volvo_Experimental_Safety_Car_VESC_2.jpg)
Eikös tuossa ollut peruutuskamera? Ja siihen toi hieno kuvaputkinäyttö liittyy.
Aika hiton haitekkiä autossa, joka oli 200-sarjan konseptimalli. Tais olla 20 vuotta tuon jälkeen kun ensimmäiset peruutuskamerat ilmestyi tuotantoautoihin...
-
Eikös tuossa ollut peruutuskamera? Ja siihen toi hieno kuvaputkinäyttö liittyy.
Aika hiton haitekkiä autossa, joka oli 200-sarjan konseptimalli. Tais olla 20 vuotta tuon jälkeen kun ensimmäiset peruutuskamerat ilmestyi tuotantoautoihin...
Peruutuskamerahan se. Ensimmäistä kertaa tuollainen härpäke on ollut 1956 Buick Centurion konseptiautossa.