Elekma  Autoracing

Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten

  • 48 Vastauksia
  • 18524 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #45 : 22.04.2014, 22:18:26 »
Jos oikein tyylipuhtaasti asia olisi mennyt, niin vastaus vahinkotarkastajalle olisi kuulunut jotakuinkin tyyliin "auton ostohinta on minun ja myyjän välinen liikesalaisuus, mutta vastaavia näyttäisi saavan hintaan xxxx€..."

Käypä arvohan tuossa on se mikä ratkaisee.
Meillähän yhdessä vastattiin, että vastaavilla varusteilla saman mallinen auto näyttää maksavan nettiautossa 4000e... Jäi sitten lunastus puheet pöydälle, ja sai xxxeuroa kouraan rahaa korjata auto.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #46 : 06.05.2014, 22:33:16 »
Yks kaveri sanoi jo amisviiksisenä (liekö sitten joltain varttunemmalta kuullut) asian hyvin:
Se on omaa tyhmyyttä jos auton käyttää ison määrän ylimääräistä aikaa ja rahaa.

Sitten yksi vähän erilainen esimerkki:
Yhden tutun kylkeen tuli Micra, ovet ja b-pilari sisään. Kertakorvays 800€ ja auto jäi itselle.
Kyseessä oli kuitenkin alkuperäisenä pidetty yli 30 vuotias A-mallin Ascona jota oli huono verrata mihinkään, koska 4-ovisia ei ollut myynnissä missään, ei hyvä eikä huonokuntoisena, 800€ tarjottu, ota tai jätä :(
Auton hankintahinnallahan ei pitäisi olla mitään merkitystä, koska markkinahinnat sen arvon määräävät (saudeihin matkaa isoja takavetodatsuneita, afrikkaan toyotia jne), saattaisi olla jonkun mielestä rahassa korvaamaton sellainen alkuperäiskuntoinen ja todella harvinainen autovanhus  :-\
Audi A6 4.2

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #47 : 07.05.2014, 14:12:14 »

Sitten yksi vähän erilainen esimerkki:
Yhden tutun kylkeen tuli Micra, ovet ja b-pilari sisään. Kertakorvays 800€ ja auto jäi itselle.
Kyseessä oli kuitenkin alkuperäisenä pidetty yli 30 vuotias A-mallin Ascona jota oli huono verrata mihinkään, koska 4-ovisia ei ollut myynnissä missään, ei hyvä eikä huonokuntoisena, 800€ tarjottu, ota tai jätä :(
Auton hankintahinnallahan ei pitäisi olla mitään merkitystä, koska markkinahinnat sen arvon määräävät (saudeihin matkaa isoja takavetodatsuneita, afrikkaan toyotia jne), saattaisi olla jonkun mielestä rahassa korvaamaton sellainen alkuperäiskuntoinen ja todella harvinainen autovanhus  :-\

Tää on kyllä sellanen tapaus joka ihmetyttää. Eikös vahinkotarkastajan pidä nimeomaan selvittää auton arvo ja mahdolliset korjauskulut? Ei se luulis olevan ylivoimanen tehtävä selvittää minkä arvoinen nykyään on 4-ovinen a-Ascona. Varsinkin vanhemmissa autoissa on vähän väärin tuijottaa nettiauton tarjontaa. Olis voinu tämä tarkastaja ottaa yhteyttä johonkin Opel Clubiin niin olis voinu tulla sieltä totuus....
V70 TDI

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #48 : 07.05.2014, 14:29:33 »
Jos arvokkaassa, huippuhienossa once-in-a-life-time -Asconassa pitää tavallista ruosteisen Ooppelin vakuutusta, niin eihän voi olettaa, että vakuutusyhtiö maksaakaan siitä muuta kuin Oopelin hinnan?

Hienolle harrasteautolle kannattaa hakea oikeansuuruinen vakuutus vakuutusyhtiöstä. Eipähän tule jälkikäteen sanomista auton arvosta, kun se on jo ennakkoon vakuutusyhtiössä määritetty yhteisymmärryksessä - vaikka olisikin yläkantissa.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2014, 14:36:30 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

 

RallyBaron  Samppasport