Proturbo  Autodiagnoosi

850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"

  • 266 Vastauksia
  • 86031 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #135 : 11.06.2015, 13:40:41 »
Nyt lähti anturi irti. Vaan mitäs se nyt auttoi kun on yhtä puuta koko paketti. Ei pääse mittaamaan että onko johto poikki matkalta vai itse anturi sökö. Ei ole siis liitintä Niinkuin edessä on.

Kaupasta siis haettava uus anturi&johto-hörpäke. Eli tilipäivää odotellessa.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #136 : 11.06.2015, 14:07:33 »
Nyt lähti anturi irti. Vaan mitäs se nyt auttoi kun on yhtä puuta koko paketti. Ei pääse mittaamaan että onko johto poikki matkalta vai itse anturi sökö. Ei ole siis liitintä Niinkuin edessä on.

Kaupasta siis haettava uus anturi&johto-hörpäke. Eli tilipäivää odotellessa.
katkaise piuha sopivalta kohtaa anturin vierestä niin että pääset jatkamaan niitä mikäli anturi antaa vastuksen
No kun halvalla sai.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #137 : 11.06.2015, 16:11:01 »
katkaise piuha sopivalta kohtaa anturin vierestä niin että pääset jatkamaan niitä mikäli anturi antaa vastuksen
Täytyykin koittaa tuota, vaan mitenkäs sitten tekee kunnollisen liitoksen? Arvelen nimittäin synkeästi, että erkkarilla tehty jatkoviritelmä ei kovin kauaa tuolla renkaan läheisyydessä asiaansa aja.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #138 : 11.06.2015, 16:29:20 »
Tinaamalla ja kutistesukalla varmaan paras, mutta on olemassa sellaisia jatkoliittimiä missä on tina itsessään. Ei tarvi kuin sytkällä tms. lämmittää.
No kun halvalla sai.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #139 : 11.06.2015, 17:06:16 »
Tinaamalla ja kutistesukalla varmaan paras, mutta on olemassa sellaisia jatkoliittimiä missä on tina itsessään. Ei tarvi kuin sytkällä tms. lämmittää.
Jälkimmäinen kuulostaa mielekkäämmältä kun joudun korjaamaan autoa kadun varressa ja siinä siis ei ole sähköä lähellä kolvia varten. Mistähän moisia saisi?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #140 : 11.06.2015, 17:10:34 »
https://shop.berner.eu/berner/fi/product/3600 Tuommottis. Eli berneriltä ainakin
No kun halvalla sai.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #141 : 11.06.2015, 22:27:28 »
Näyttäs noita kutistesukkia tinalla löytyvän myös Motonetistä ihan kohtuuhintaan:
http://www.motonet.fi/fi/kategoria/369/213772/Jatkoliittimet

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #142 : 11.06.2015, 22:34:46 »
Mjooh ja nyt sitten lakkasi nopeusmittari toimimasta. Ei liiku viisari eikä myöskään kerrytä ajotietokoneen kilometrejä.  Et silleen.

Jos olen ymmärtänyt oikein googlailuni tuloksia, niin  nopeutta mitataan vaihdelaatikosta, josta tieto kulkee ABS-yksikön kautta mittaristoon. Pitääkin käydä siis tähyilemässä että olisiko joku piuha irronnut kun mittasin vastuksia siellä liittimen päästä.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #143 : 12.06.2015, 09:47:24 »
Itse itseäni lainaten:
Mjooh ja nyt sitten lakkasi nopeusmittari toimimasta. Ei liiku viisari eikä myöskään kerrytä ajotietokoneen kilometrejä.  Et silleen.

Jos olen ymmärtänyt oikein googlailuni tuloksia, niin  nopeutta mitataan vaihdelaatikosta, josta tieto kulkee ABS-yksikön kautta mittaristoon. Pitääkin käydä siis tähyilemässä että olisiko joku piuha irronnut kun mittasin vastuksia siellä liittimen päästä.
Pari kertaa kun irroitti ja laittoi uudestaan takaisin ABS-yksikön liittimen, niin alkoi nopeusmittari pelaamaan.

Arvatenkin vian korjasi siis liittimelle taskulampulla antamani valohoito  :pomo:

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #144 : 12.06.2015, 11:02:09 »
Tai abs-boksin murtuneet juotokset hieman siinä liikahtivat ja taas hetken toimii. Eikös näissä ole samaa vikaa abs-boksin kanssa kuin x70 -sarjassa?

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #145 : 12.06.2015, 11:54:47 »
Tota ABS-boksin juotosvikaa tässä on kyllä pelättykin. No ainakin vastusmittauksen perusteella se vasen taka-anturi on ihan oikeasti sökö, että oikeatakin vikaa on miksi ABS-valo palaa.

Mutta eipä tuo olisi ensimmäinen kerta tässä maailmassa että liitin on hieman huonosti kiinni ja siksi virta ei kulje ihan niinkuin pitäisi.

Seurataan siis tilannetta.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #146 : 16.06.2015, 15:10:29 »
Dodii, vasen taka ABS-anturi on vaihdettu ja koeajolenkillä ABS-valo sammui. Jesh!

Raportoin tarkemmin sitten kun ehdin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #147 : 16.06.2015, 15:14:33 »
Hyvä että homma ratkesi :)

Testasitko oliko vika vanhassa anturissa vai oliko piuha kuoren sisällä poikki?
No kun halvalla sai.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #148 : 16.06.2015, 20:36:26 »
Testasitko oliko vika vanhassa anturissa vai oliko piuha kuoren sisällä poikki?
Nyt kun kysyit niin kävin mittaamassa. Piuha poikkin n 15cm anturista ja ohmimittaus kertoi, että anturi kaputt mutta johto (siis se irtileikattu pätkä) bueno.

Eli en vaihtanut turhaan. Jo silmämääräinen tarkastelu vaikutti siltä, että johto on ihan ehjä kun ei näkynyt mitään osumaa tms. Tietty ainahan voi joku semmoinen karies iskeä ettei näy ulos, mutta onhan tuon kaapelin suojakuori aika paksua että hyvin epätodennäköinen moinen olisi.

Poissa Däddy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • Kerrostalopihakorjaaja
Vs: 850 T5 SportsWagon -96 "Musta Piru"
« Vastaus #149 : 16.06.2015, 20:42:07 »
Kun oli hyvä tekemisen meininki niin vaihdoin molemmat. Yksittäin kun noita ei saa.  Sain liittimen purettua lievää voimaa käyttäen ja sitten vaan naru vanhaan kiinni, se pois ja uusi siihen naruun kiinni ja sisälle.

Virallisesti kait pitäisi bensatankki pudottaa pois että mahtuu piuha liittimen kanssa. Vissiin kukaan ei ole tuollain tehny, vaan on käytetty tuota narukikkaa. Nippa nappa mahtuu tulemaan sen kanssa, helpotti kun vähän ruiskasi WD40:stä liukasteeksi. Huolella saa sitoa narun ja piuhan toisiinsa kun voi takellella matkalla; olis varsin noloa jos irtoasi just väärässä kohtaa... vois päästä ärräpäitä ja mäkkyver-viritelmillä pitäisi yrittää saada se naru uudestaan sinne väliin jotenkin jotain.

Toisen, siis sen ehjän innostuin vaihtamaan kun heti homman alussa ruikkasin siihen WD40:stä sulattamaan ruosteita ja aattelin, että kun se risa on vaihdettu niin koitan että miten helposti tuo lähtee irti. Lähtihän se helposti joten nyt on Volvossa molemmat ABS taka-anturit uudet.

Niin ja kun onnistuin purkamaan&kokoamaan liittimet niin nyt ei tarvinnut tehdä mitään juotos/abiko/tms liitoksia mihinkään kohtaan. Parempi niin  :)


 

Kulkukoira  Proturbo