Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

8v muutos 16v Turbo

  • 126 Vastauksia
  • 167457 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #60 : 05.08.2014, 21:01:26 »
Onko tuo kadetin jakohihna 19mm vai 24mm levee?
Katoitko edes noita kuvia? :facepalm: 24mm
No kun halvalla sai.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #61 : 05.08.2014, 21:14:17 »
Katoitko edes noita kuvia? :facepalm: 24mm
Ja ihan vastauskin, ainakin melkein. En muista tarkalleen mutta 24-26mm osuu aika lähelle. Leveämpi kuin 16v:n orkkis kuitenkin joka tapauksessa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #62 : 05.08.2014, 21:15:06 »
Ja ihan vastauskin, ainakin melkein. En muista tarkalleen mutta 24-26mm osuu aika lähelle. Leveämpi kuin 16v:n orkkis kuitenkin joka tapauksessa.
Rullalle näyttää 26mm ja hihnalle 24mm. Sekä on mulla vastauskin tuolla omassa  :crazy2:
No kun halvalla sai.

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #63 : 06.08.2014, 15:07:49 »
Niin se kansipulttien pituus ei tullut vielä selväksi.
Saan ne kyllä mitattua kun otan kannen pois, mutta jos jollain olis ollut tämä tiedossa niin vois käydä tilaan ne valmiiksi.
12.9 kuusiokolo pultit maksaa ~2€/kpl niin laitan sellaset + Hardox rikat. (on toiminut 8V koneessa).

Sitten tuli mieleen, että onko noissa automaattikiristin kansissa tuo manuaalikiristimen paikka porattuna? En tullut ajatelleeksi kun oli talvella kansi pöydällä.

Poissa MH91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #64 : 08.08.2014, 21:50:17 »
Minkälaisia dekki korkeuksia teillä on ollu näissä volvo koneissa kun ootte rakentanut.? Ittellä tulee 0.3mm yli dekin ja tuo vanha cometicci on 1.14mm että uskaltaako jättää noin tiukille
« Viimeksi muokattu: 08.08.2014, 21:51:58 kirjoittanut MH91 »

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #65 : 08.08.2014, 22:09:28 »
Minkälaisia dekki korkeuksia teillä on ollu näissä volvo koneissa kun ootte rakentanut.? Ittellä tulee 0.3mm yli dekin ja tuo vanha cometicci on 1.14mm että uskaltaako jättää noin tiukille

Nyrkkisääntönä voidaan pitää 0,1mm per 1000rpm rakoa. Eli jos kirroksesi on max 8000rpm niin tuskin tulee kosketuksia.
citikka

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #66 : 12.08.2014, 14:04:34 »
Niin se kansipulttien pituus ei tullut vielä selväksi.
Saan ne kyllä mitattua kun otan kannen pois, mutta jos jollain olis ollut tämä tiedossa niin vois käydä tilaan ne valmiiksi.
12.9 kuusiokolo pultit maksaa ~2€/kpl niin laitan sellaset + Hardox rikat. (on toiminut 8V koneessa).

Sitten tuli mieleen, että onko noissa automaattikiristin kansissa tuo manuaalikiristimen paikka porattuna? En tullut ajatelleeksi kun oli talvella kansi pöydällä.

Lyhyt pultti on 80mm ja pitkä 115mm.
Pentan kiristinpyörässä on pultinreikä 10mm ja kannessa M8 kierre. Kestääkö tuo M8 pultti tuossa kiristimellä?
Ainakin jos sen ohjainrullan laittaa, niin se taitaa vaatia jotain 8.8:a kovempaa pulttia... nayttäs ottavan reilusti kuormitusta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #67 : 12.08.2014, 14:07:34 »
Mä olen muuttanut tuon ohjainrullan kiristystapin 8v kannen pinnapultille. Eli poraa kanteen hiukan isomman reiät ja tekee uudet kierteet. Sitten vaan 8v kannen pinnapultti paikoilleen. Kiristimenä olen käyttänyt 16v Golfin epäkeskokiristintä.

Poissa MH91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #68 : 22.08.2014, 20:30:32 »
Mistä ootte ostellu uusia paininkuppeja 16v kanteen?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #69 : 22.08.2014, 21:24:33 »
Mistä ootte ostellu uusia paininkuppeja 16v kanteen?

D24 kupit sopii myös tais olla pikkasen halvemmat.

Poissa antti201188

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #70 : 27.07.2015, 01:33:05 »
Tietoa tietämättömälle. olis tarkotus tehdä b230fd alakerrasta turbo ja laittaa 16v kansi vahvemmat sisuskalut. onko saatavilla takomäntiä turbo käyttöön missä on venakolot valmiina? merkkiä? mistä?

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #71 : 21.04.2016, 00:01:19 »
Tietoa tietämättömälle. olis tarkotus tehdä b230fd alakerrasta turbo ja laittaa 16v kansi vahvemmat sisuskalut. onko saatavilla takomäntiä turbo käyttöön missä on venakolot valmiina? merkkiä? mistä?

http://www.ahtoja.com/product/328/volvo-940-b234f-wiseco-takomannat
« Viimeksi muokattu: 03.05.2016, 12:10:27 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #72 : 03.05.2016, 12:10:59 »
Onko B230FT ja B234F mäntien kestossa suurta eroa?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #73 : 03.05.2016, 12:39:32 »
Onko B230FT ja B234F mäntien kestossa suurta eroa?

Joskus mittasin B234F mäntien lakipaaksuusia ja olivat muistaakseni hieman ohuemmat. Voi olla, että niissäkin ero valueroja / eri muotteja.

Poissa jambaxteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #74 : 21.07.2016, 09:05:26 »
Onkos kukaa mitannu kuinkasyvät kolot pitää tehä b230ft:n mäntiin että on käypäset b23 kannen kaa? Ja meneenkö sitte jo paksuus vemttiilikolon kohalta jo turhan ohkaseks?

 

Autoracing  KL-varaosat