Carcom Oy  Ateho

Maxxecu moottorinohjauksena

  • 96 Vastauksia
  • 23063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janezki_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #60 : 27.09.2023, 23:49:47 »
Riittääkö tuollainen mini vai ostanko streetin. Koittanut katsella mutta mielestäni ei huomattavai eroja noiden välillä ole? Missaanko jotain oleellista ::)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #61 : 28.09.2023, 09:15:02 »
Suurin ero on se että Minissä ei ole sisäistä lambdaohjainta toisinkuin Streetissä (ja sitä paremmissa). Muutenhan noissa eroa on vaan anturitulojen ja outputtien määrässä. Minissä ei ole kuin yksi triggeritulo,  mutta jos tarkoitus ajaa vinokonetta hukkakipunalla niin tällä ei oikeestaan merkitystä.

Itse ehkä ottaisin ennemmin Streetin vähintään.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #62 : 28.09.2023, 09:19:41 »
Riittääkö tuollainen mini vai ostanko streetin. Koittanut katsella mutta mielestäni ei huomattavai eroja noiden välillä ole? Missaanko jotain oleellista ::)
Riippuu täysin siitä mitä meinaat ohjata sillä eli mitä anturointia tarviit? Sähkökaasulla ja suht pienellä lisäanturoinnilla loppuu Racestakin inputit kesken.
!

Paikalla PedroTM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #63 : 21.12.2023, 00:09:26 »
Miten ootte laittanu maxxecu johot lh 2.4 ecun tilalle että sais bensapumpun pyörimää ku ei näytä mitää elon merkkejä tällä hetkellä vaikka gpo on lh 2.4:n fuel pump relayssa ja maxxecuu laitettu outputiks fuelpump relay

Poissa PTP

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #64 : 21.12.2023, 11:16:44 »
Miten ootte laittanu maxxecu johot lh 2.4 ecun tilalle että sais bensapumpun pyörimää ku ei näytä mitää elon merkkejä tällä hetkellä vaikka gpo on lh 2.4:n fuel pump relayssa ja maxxecuu laitettu outputiks fuelpump relay

LH2.4 polttoaine ECU:n liittimeen 20 maadoittava GPO (switch to ground)
Fuel priming välilehdeltä sitten 2-4s tuohon "fuel pump priming time" kohtaan

Output function to control fuel pumps(s). Output active for 3 seconds (as default) after power up, then activates at first crank trigger signal received.

Fuel --> fuel prime, fuel pump priming time, sets the prime time in seconds after ECU startup.

 

Note: The fuel pump output is immediately disabled when trigger signals is lost (like a engine shutdown or similar).
245 vinossa jo vuodesta -92

Paikalla PedroTM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #65 : 21.12.2023, 13:08:38 »
Mulla on Lh 2.4:ssä pinni 20 laitettu gp out 1, mutta siltikään bensapumppu ei primetä, on enabled mTunessa ja laitettu outputtiin Fuel pump relay, mutta mitään ei tapahdu

Poissa PTP

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #66 : 21.12.2023, 15:13:45 »
Mulla on Lh 2.4:ssä pinni 20 laitettu gp out 1, mutta siltikään bensapumppu ei primetä, on enabled mTunessa ja laitettu outputtiin Fuel pump relay, mutta mitään ei tapahdu

Ja nastaan 21 menee myös ohjaus? Maxxecusta maadoittava gpo ja asetukseksi main relay, mulla aina päällä, kun virrat boxilla. Tuolle voi sitten rakennella ehtoja user outputin kautta jos haluaa.

Voi toki toteuttaa erillisellä releelläkin, joka vetää kärjen maihin kun saa sytytysvirrat virtalukolta

Jos ei vieläkään toimi, niin laita kuva mtunen output config välilehdeltä
245 vinossa jo vuodesta -92

Paikalla PedroTM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #67 : 21.12.2023, 16:48:24 »
Nii eli "Always on" lh pinnin 21. output configiks maxxecussa. En löytäny sieltä "Main relay" vaihtoehtoo

Poissa PTP

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #68 : 21.12.2023, 17:20:38 »
Nii eli "Always on" lh pinnin 21. output configiks maxxecussa. En löytäny sieltä "Main relay" vaihtoehtoo

joo always on, kun on sytytysvirrat päällä. Ei siellä tainnu olla suoraan main realy optiota, vaan piti tehdä user outputin kautta.

Vaikka user output 1 nimeät mainrelayksi. sit output configista valitset haluamasi gpo:n kohalle user output 1



245 vinossa jo vuodesta -92

Paikalla PedroTM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #69 : 22.12.2023, 01:19:03 »
Kiitos paljon saatii auto käyntii maxxeculla nii päästäänki säätämää  :)

Paikalla PedroTM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #70 : 05.01.2024, 22:13:22 »
millasia kylmäkäynnistysasetuksia ootte käyttäny b230:lla ku ei taho näillä -35 pakkasilla lähtee käyntii vaa kastelee tulpat

Poissa mikkeee7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #71 : 07.01.2024, 17:41:18 »
Oikea järjestys moottorinohjaimen kylmärikastuksen säätöön on:
-ensin kaikki suutin- ja polttoainepuolen asetukset kuntoon
-sitten sähköisen kaasuläpän tai lisäilmaventtiilin asetukset kuntoon
-nyt moottori käynnistyy ja voi säätää VE-kartan kuntoon.
-sitten säädetään tyhjäkäynti ja tyhjäkäyntiennakko kuntoon

Vasta tämän jälkeen voi koskea kylmä- ja käynnistysrikastuksiin.
Jos ryyppyä säädetään ennenkuin ve on kunnossa niin tilanne on just tuo että tulpat kastuu.

Kylmärikastukset eivät päde eri tunen kesken koska toisella voi olla lambdakorjainta -25% ja toisella +25%.

Maxxecun oletusrikastuksilla toimii ihan ok, kunhan säätö on tehty yllä olevassa järjestyksessä.
MS-Koneistuspalvelut

Poissa RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #72 : 26.02.2024, 19:44:13 »
MaxxEcu Sport ja B5244S4 koneen alkuperäiset Bosch puolat
Connection
Pin 1 = ECU Ignition signal,
Pin 2 = ECU Gnd,
Pin 3 = Engine Gnd ,
Pin 4 = +12V

Minnehän tuo 2 pinni pitäisi kytkeä, kun eihän tuossa ole erillistä ECU:n maadoitusta? Alkuperäisistä sähkökaavioista tuota 2 pinniä kun kaivelin niin se oli "missfire signal" ja vaikka se nyt kiva tieto olisikin niin sille ei riittäisi inputteja enää...

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #73 : 27.02.2024, 02:51:36 »
Itse en ainakaan ole sitä mihinkään kytkenyt.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa _jaze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Vastaus #74 : 27.02.2024, 10:24:21 »
kysytääs täältä nyt vielä,onko kukaan kytkenyt 3 napaista tyhjäkäynti moottoria maxxecuun,meneekö samalla tavalla ku megaan eli boxilta out lähtö  ja sit virta ja maahaan vastus  välissä?
3x244 2x245 1xv70 1x360 1x sprinter 1xalmera

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy