RallyBaron  Samppasport

V50 d5 2010 ja pyöränkulmat

  • 2 Vastauksia
  • 1437 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 323
V50 d5 2010 ja pyöränkulmat
« : 13.08.2018, 21:10:56 »
Hei!
Uusien kesärenkaiden vaihdon yhteydessä teetätin 4-pyöräsuuntauksen.

Liike sanoi että vasen taka camber on yli ohjearvon mutta takacamberit eivät ole säädettävissä tässä V50:ssä. Onko niin, ettei tässä facelift-V50:ssä, eli vuosimallia 2010, ole taka-camberin säätöä?

Edellinen kulmiensäätö oli alle 1,5 vuotta ja 30tkm sitten, ja taas sai säätää kulmia, vaikkei liikkeen mukaan mitään kulunutta puslaa löytynyt eikä alustaan mitään osia ole tuona aikana vaihdettu. Aikaisemmissa autoissa riitti kulmien säätö vain silloin kun alustaan teki jotain remonttia, esim. raidetangon pää tai alatukivarsi.

Joku joskus mulle sanoi että "V50:ssä on isot puslat jotka elää, mutta eivät kulu, siksi niitä pitää säädellä aika-ajoin varsinkin jos autolla oikeasti ajaa eikä sitä pidä näyttelyesineenä.". Millaiset puslat pitää olla, ettei tarvisi noin tiheään kulmia säädätellä?
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 d5 2010 ja pyöränkulmat
« Vastaus #1 : 14.08.2018, 09:10:19 »
Noihin saa vaihettua tukivarret jossa on säätö camberia varten, missään v50:ssä ei ole tuota alunperin ollut.

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 323
Vs: V50 d5 2010 ja pyöränkulmat
« Vastaus #2 : 14.08.2018, 21:21:27 »
Ok kiitos tiedosta. Täytyy miettiä noita vaihtoehtoisia tukivarsia.

Piti jokatapauksessa käyttää toistamiseen samassa firmassa kun ratti oli vähän vasemmalle vinossa. Nyt on ratti aika hyvin suorassa.
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

 

Samppasport  Futurez