RallyBaron  Samppasport

S40 rohina käynnistäessä

  • 25 Vastauksia
  • 15445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #15 : 07.12.2013, 19:24:58 »
Kuuluu myös 06 S40:stä välillä rohinaa ja välillä taas semmoinen tsik tsik ääni mutta n. 1-2 sek käynnistyksen jälkeen eli onko vvt pyörä vai mikä? Ainakin näyttää muillakin olevan niin tuskin kyseinen ääni on niin vaarallinen?
« Viimeksi muokattu: 07.12.2013, 19:26:31 kirjoittanut s.h »

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #16 : 08.12.2013, 12:56:12 »
Kuuluu myös 06 S40:stä välillä rohinaa ja välillä taas semmoinen tsik tsik ääni mutta n. 1-2 sek käynnistyksen jälkeen eli onko vvt pyörä vai mikä? Ainakin näyttää muillakin olevan niin tuskin kyseinen ääni on niin vaarallinen?

Just samanlaisia ääniä päästää mullakin. Välillä myös tuon tsik tsik äänen.
Samanlaisia ääniä päästää työkaverin s40:n. Swedespeed foorumilla löysin joskis keskustelun aiheesta. Siellä oltiin 99% varmoja, että vvt-solenoidi on syypää tuohon äänen ja huonot öljyt jotka likaa sen. Itse puhdistin sen ja ääni oli pari viikkoa pois. :o

Ääni on sitten tullut takaisin. Pitäisi melkein ostaa uusi solenoidi. Jos jollakin ois tietoa hinnasta niin en pistä pahaksi jos kertoo.  ;D

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #17 : 08.12.2013, 13:54:52 »
Just samanlaisia ääniä päästää mullakin. Välillä myös tuon tsik tsik äänen.
Samanlaisia ääniä päästää työkaverin s40:n. Swedespeed foorumilla löysin joskis keskustelun aiheesta. Siellä oltiin 99% varmoja, että vvt-solenoidi on syypää tuohon äänen ja huonot öljyt jotka likaa sen. Itse puhdistin sen ja ääni oli pari viikkoa pois. :o

Ääni on sitten tullut takaisin. Pitäisi melkein ostaa uusi solenoidi. Jos jollakin ois tietoa hinnasta niin en pistä pahaksi jos kertoo.  ;D

Löytyisikö ohjeita tuohon putsaukseen?
C70 T5 2006 Summum

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #18 : 08.12.2013, 16:51:30 »
Löytyisikö ohjeita tuohon putsaukseen?

En suoraan löytänyt ohjetta mutta helppo homma. Kuvat T5 koneesta mutta idea tulee selväksi.
http://oi56.tinypic.com/j8h6yo.jpg
Ensin jakopäänsuoja pois.

http://oi51.tinypic.com/259e9a1.jpg
Alta paljastuu ainakin 2.4i koneessa vain yksi tuollainen mötikkä. Ilmeisesti T5 koneessa niitä on kaksi.

Siitä sitten liitin irti ja solenoidi on yhdellä ruuvilla kiinni. Muistaakseni oli torx ruuvi.
Itse selonoidi oli melko tiukassa kiinni. Se o-rengas pitäisi ilmeisesti vaihtaa mutta en vaihtanut
kun ei ollut mistä vaihtaa.  :) Pitäisi hommata uusi solenoidi jos se ääni katoais kokonaan sillä.

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #19 : 08.12.2013, 23:48:49 »
Joo, nyt alkaa vanhankin muisti toimimaan. Sain tuosta solenoidista vikakoodin joskus viime talvena joka hävisi kuittaamalla eikä tullut takaisin. Ja mullakin siis kuuluu se rutina startin jälkeen. Varmaan olisi ihan aiheellista tutkia tarkemmin...
C70 T5 2006 Summum

Poissa Basari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Hommat menee vihkoon kuten aina.
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #20 : 26.01.2014, 22:54:17 »
Onkos tähän tullut mitään selvyyttä? Meillä on tuossa V50 -05 sama ääni. Tosin sillä erolla, että kesto vaihtelee. Välillä on myös startteja ilman koko ääntä.
Volvo V60 D6 - 14

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #21 : 26.01.2014, 23:03:55 »
Onkos tähän tullut mitään selvyyttä? Meillä on tuossa V50 -05 sama ääni. Tosin sillä erolla, että kesto vaihtelee. Välillä on myös startteja ilman koko ääntä.

Itse puhdistin kunnolla tuon VVT-Solenoidin ja en muista kuuleeni ääntä nyt hetkeen..
Eli epäilen, että siitä se johtuu ja likaisista öljyistä jotka sen saa tahmaamaan. En usko, että omalla
käytöllä tulee likaisien öljyjen kanssa ongelmaa kun ruukaan vaihtaa ne 10 000km välein..

Poissa Basari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Hommat menee vihkoon kuten aina.
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #22 : 27.01.2014, 15:16:37 »
Itse puhdistin kunnolla tuon VVT-Solenoidin ja en muista kuuleeni ääntä nyt hetkeen..
Eli epäilen, että siitä se johtuu ja likaisista öljyistä jotka sen saa tahmaamaan. En usko, että omalla
käytöllä tulee likaisien öljyjen kanssa ongelmaa kun ruukaan vaihtaa ne 10 000km välein..

Just sain perjantaina auton huollosta... Tosiaan vaihtoivat öljyt myös. Olisko pitänyt tajuta sanoo, että putsaa sen solenoidin erikseen?
Volvo V60 D6 - 14

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #23 : 27.01.2014, 16:37:06 »
Just sain perjantaina auton huollosta... Tosiaan vaihtoivat öljyt myös. Olisko pitänyt tajuta sanoo, että putsaa sen solenoidin erikseen?

Oliko auto tuon takia huollossa? Löysikö ne sitten jotain syytä siihen..

Tuo solenoidi on helppo putsata itsekin.

En suoraan löytänyt ohjetta mutta helppo homma. Kuvat T5 koneesta mutta idea tulee selväksi.
http://oi56.tinypic.com/j8h6yo.jpg
Ensin jakopäänsuoja pois.

http://oi51.tinypic.com/259e9a1.jpg
Alta paljastuu ainakin 2.4i koneessa vain yksi tuollainen mötikkä. Ilmeisesti T5 koneessa niitä on kaksi.

Siitä sitten liitin irti ja solenoidi on yhdellä ruuvilla kiinni. Muistaakseni oli torx ruuvi.
Itse selonoidi oli melko tiukassa kiinni. Se o-rengas pitäisi ilmeisesti vaihtaa mutta en vaihtanut
kun ei ollut mistä vaihtaa.

Poissa Basari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • Hommat menee vihkoon kuten aina.
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #24 : 29.01.2014, 10:46:01 »
Oliko auto tuon takia huollossa? Löysikö ne sitten jotain syytä siihen..

Tuo solenoidi on helppo putsata itsekin.

En suoraan löytänyt ohjetta mutta helppo homma. Kuvat T5 koneesta mutta idea tulee selväksi.
http://oi56.tinypic.com/j8h6yo.jpg
Ensin jakopäänsuoja pois.

http://oi51.tinypic.com/259e9a1.jpg
Alta paljastuu ainakin 2.4i koneessa vain yksi tuollainen mötikkä. Ilmeisesti T5 koneessa niitä on kaksi.

Siitä sitten liitin irti ja solenoidi on yhdellä ruuvilla kiinni. Muistaakseni oli torx ruuvi.
Itse selonoidi oli melko tiukassa kiinni. Se o-rengas pitäisi ilmeisesti vaihtaa mutta en vaihtanut
kun ei ollut mistä vaihtaa.

Määräaikaishuollossa oli. Mainitsin erikseen, että katsovat mikä se ääniä on mutta tuloksetta. Eivät keksineet mistä tulee.

Pitäneen kokeilla putsausta itse kun löytää hallin missä ropaa. :)
Volvo V60 D6 - 14

Poissa Santtumo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 rohina käynnistäessä
« Vastaus #25 : 11.05.2017, 19:10:02 »
Määräaikaishuollossa oli. Mainitsin erikseen, että katsovat mikä se ääniä on mutta tuloksetta. Eivät keksineet mistä tulee.

Pitäneen kokeilla putsausta itse kun löytää hallin missä ropaa. :)

Herätellääs vanhaa keskustelua, ootteko saaneet äänet pois solenoidin puhdistuksella? Itse epäilin vvt;tä mutta siinä ei tunnu ollenkaan klappia ja hihna pysyy keskellä pyörää kun auto on käynnissä. Samankaltaista rutinaa kuuluu mullakin 1-2sek kun käynnistää auton kun se on ajettu lämpimäksi ja odottaa n 5min, kylmänä ei mitään ääntä pidä

 

Elekma  Autoracing