Samppasport  Futurez

V50/S40 D5 vetarit

  • 43 Vastauksia
  • 14939 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
V50/S40 D5 vetarit
« : 28.10.2014, 10:38:24 »
Nyt täristää kiihdytyksessä ilmeisesti vetarit niin paljon että jotain on tehtävä.

Voisiko ongelmaan olla jotain muuta syytä kuin vetarit?

Autoa on madallettu ~35mm, mutta vuosimallin puolesta (2007) ei pitäisi olla "väärän pituisia" vetareita jotka alkaa täristämään. Käsittääkseni ongelma koski alkupään 2004-2005 autoja.

Mistä näitä maailman harvinaisimpia vetareita saa, marmoritiski ei ole vaihtoehto, koska 550€ (vasen) ja 603€ (oikea) ovat ihan käsittämättömiä hintoja vetareille, kaiken lisäksi Volvo tahtoo vanhat  vetarit vaihdossa.

Tuskin Volvo noita vetareita ihan vaan romuraudaksi tahtoo, joten pakko niihin on pystyä nivelet vaihtamaan.
Mistä saisi niveliä?

Vaihtoehtoisesti onko jostain saatavilla tarvike vetareita hieman järkevämpään hintaan?

Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa mir0k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • -
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #1 : 28.10.2014, 12:58:52 »
D5 malliin ei ihan heti osu silmään muuta kuin Volvo OE osat..
skandix.de tarjoaa vain "Volvo genuine" osia ja hintaa on..
volvopartswebstore.com voit kanssa kattoa mitä näkyy.



Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #2 : 29.10.2014, 09:21:07 »
Eipä noista paikoista paljoa edullisemmin vetareita saa kun volvolta.

Käsittääkseni automaattivaihteisten 2.4, 2.4i ja T5 vetarit on samat kuin D5:ssa?

Pitää jatkaa etsimistä.
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #3 : 16.11.2014, 19:51:17 »
Sain tarvikevetarit hankittua ja vaihdoin paikalleen.

Vaihdon yhteydessä huomasin, että molempien vanhojen vetarien sisäpäänkumi oli rikki. Eli tärinä saattaisi hyvinkin johtua vetareista.

Uusilla vetareilla täristää edelleen kiihdyttäessä, en kuitenkaan usko että tarvikevetarit on jo uusina aivan romuja.

Pitää varmaan vaihtaa automerkkiä kun vikaa ei pysty korjaamaan.
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #4 : 17.11.2014, 18:03:31 »
Mistä ostit tarvikevetarit ja mitä maksoi?
C70 T5 2006 Summum

Poissa Rahtimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #5 : 01.01.2015, 23:15:48 »
Eli tärinä ei johtunutkaan vetareista ku tärinä jatkuu kiihdyttäessä vai?

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #6 : 03.01.2015, 12:21:58 »
Veikkaan että johtuu vetareista, mutta todennäköisesti tarvikevetareissa on jotain eroa alkuperäisiin verrattuna.

Omituisinta on että vuoden 2007 autossa piti olla "paremmat" vetarit jotka ei ala temppuilemaan madalluksen kanssa.

En kyllä keksi mikä muu voisi aiheuttaa tärinän kuin nuo vetarit.

Koitan seuraavaksi auttaako vakiojousien asennus.
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa Rahtimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #7 : 03.01.2015, 21:59:31 »
Minäki oon kuullu, että näissä uudemmissa on jo korjattu vetari ongelma jos autoa madaltaa. ensimmäisenä tulee kyllä mieleen jos tärinää ilmenee nii vetarit. Mulla on madallettu vm2008 s40 d5. On myös pientä tärinää kiihdyttäessä. Suuremmilla nopeuksilla ei huomaa. 40-50kmh asti tärisee. On kyllä uudet nokia hakkapeliitta 8 talvirenkaat. Syksyllä ei kesärenkailla huomannu tärinää. En tiiä sitte mistä johtuu. Ennen oli vm2005 1,6d ja siihen vaihdoin vetarit. Se oli myös madallettu. Siinä kyllä huomas isommillaki nopeuksilla kun oli vääntö päällä, että tärisi koko laitos.

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #8 : 14.01.2015, 16:59:30 »
Vakio jouset menossa alle viikonloppuna.

Koitan muistaa raportoida tänne mitä tärinöiden kanssa tapahtui.

Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa TKG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #9 : 15.01.2015, 21:26:02 »
Väitänpä, että korjaantuu.

Nimimerkillä: Been there, done that...
Ajossa: S60 T5 AWD '20, V60 T4 '20, V40 2,0 '04 (myös Kona EV '23, 944tbo '86)
Ex. V60 D4 '19,  V60 '12, V60 '11, V70 '08, V50 '04, V70 '01, 850 '95, S60 '02, V40 '97, 142 '73 (sekä lukuisa määrä muita...)

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #10 : 16.01.2015, 09:33:43 »
Swedespeedin sivuilla muistaakseni oli ketju tästä aiheesta.
Siellä oli monet huomannut, että kiihdytyksessä tärinä johtuu moottorin tukikumeista.
Ainakin 2.4, 2.4i ja T5 malleissa..

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #11 : 18.01.2015, 08:15:42 »
Väitänpä, että korjaantuu.

Nimimerkillä: Been there, done that...

Kyllä korjaantui ja auto sai taas miehekkään katumaasturi-lookin.
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa Toma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #12 : 25.01.2015, 11:44:51 »
Hieman offtoppic, mutta itsellä olisi oikomus tässä lähiaikoina madaltaa omaa s40 t5 noin 25-35mm. Kesäksi suunnittelin myös lastutusta ja hieman huolettaa, että minkäläaista hubaa tuo lysti on vetareille. Madalluksen toteutan eibackin säädettävällä coilover sarjalla, jonka pitäisi olla ihan laadukas? (Ainakin hintaa on)
mahtaako sillä olla merkitysta vetarin kestoa ajatellen? Auto on ilmeisestikin vuosimallia 06, vaikkakin registeröity jo 05.

Paljonko kimmo sinulla oli volvon mittarissa kun nuo vetarit vaihdoit?

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #13 : 26.01.2015, 11:09:53 »
Hieman offtoppic, mutta itsellä olisi oikomus tässä lähiaikoina madaltaa omaa s40 t5 noin 25-35mm. Kesäksi suunnittelin myös lastutusta ja hieman huolettaa, että minkäläaista hubaa tuo lysti on vetareille. Madalluksen toteutan eibackin säädettävällä coilover sarjalla, jonka pitäisi olla ihan laadukas? (Ainakin hintaa on)
mahtaako sillä olla merkitysta vetarin kestoa ajatellen? Auto on ilmeisestikin vuosimallia 06, vaikkakin registeröity jo 05.

Vetarit ottaa itteensä sitä helpommin mitä enemmän madaltaa. Volvon oma sport-alusta tais madaltaa 20...25 mm...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Rahtimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: V50/S40 D5 vetarit
« Vastaus #14 : 30.01.2015, 18:07:22 »
Enää ei täristä. Nyt on oikeanpuolen vetari vaihdettu. Oli sisemmän puolen kumi murtunut nii oli varmaan likaa menny sisään tai jotain. Nyt tuntuu taas maailman mukavimmalta autolta ;)

 

Carcom Oy  Elekma