Moi!
Varsin "normiongelmia" näissä mutta kun pakkanen niin ei kivaa ajella karvareuhka päässä
Eli 2011 V50 Drive aloitteli kenkkuilemaan tuossa joku aika sitten niin, että akkujännite olisi alhainen eikä lämmitintä voi startata (sama oire lämmittimen käynnistämisessä automatic tai suorakäynnistyksellä).Tästä sisuuntuneena autoon vaihdettiin sinisellä huollon yhteydessä agm-patteri ja homma hyvä. No, ongelmat jatkuvat. Eli Eberi ei toimi vaikka auto olisi ylläpitolaturissa (löytyy kiinteä Calixin laturi) miten pitkään hyvänsä... Aina vaan "Lämmitin pois, akkujännite alh." Mutta. Autolla kun ajetaan vaikka pesuhallille ja pesun jälkeen ajetaan auto lämpöisestä ulos, niin simsalabim! Eberi käynnistyy normaalisti, savuttamatta ja salamoimatta.
Mitähän ihmettä tässä tekisi? Varmasti letkun päässä pitää seuraavaksi käytellä mutta kun juttelin sinisen kaverin kanssa, niin hän oli sitä mieltä, että ohjausyksikkövika->eberi pöydälle ja osa kerrallaan vaihtoon.
Tuossa äsken työkaverin kanssa keskustelimme asiasta, ja hänellä löytyy vastaavanlainen kikotin vm -12 jossa on kuulemma oma akku Eberille kuskinpuoleisen sisälokarin takana. Missään ei tunnuta moisesta mainintaa olevan vaikka miten Kuukkelia on yrittänyt laulattaa. Onko täällä porukalla moisesta tietoa? Jos tämmöinen moottoripyöränakun tyyppinen ratkaisu tuolla on niin voisipa kuvitella, että sekin alkaa olla vaihtokunnossa.
V60:ssähän moinen löytyy ihan oppaankin mukaan:
https://support.volvocars.com/fi/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=Y352&my=2015&sw=14w20&article=ff809619edf78d3ac0a801e800f7b632