Joo öljynvaihtoon varattu aika. Voiko sen vaikutus olla niin iso?
Vertasin kaverin v50 2009 dieseliin niin se ei klonksu noin paljon. Mutta onkohan se powershift lootalla vaikka se samanlaiselta näytti.
Toi eka huolto menee kaupan piikkiin joten olisi hyvä saada kaikki ongelmat siihen. Voiko toi ylätuki aiheuttaa tällaista? En tiedä sitten voiko olla isompaa ongelmaa kun ajossa kuitenkin pelaa normaalisti.
1.6D, D2 ja 2.0D on Powershift lootalla.
Mulla on uudenkin V40:n loota (momentinmuunnin kuten sulla) töksähtänyt kylmänä jonkun verran, mutta eiköhän tuo erityisen raju töksähdys sullakin johdu iästä ja öljyistä ja sitten kun on kylmä loota, niin vielä pahenee.
Ei sillä käytännön kannalta ole oikeastaan mitään merkitystä, mutta toki ihan ymmärrettävää että siitä haluaa eroon. Itsekin koittaisin varmasti ratkaista tuota jos olisi liian raju töksähdys.
Toinen yleinen ongelma vanhoissa askeissa on tuo että 2. -> 3. vaihteelle (toki joku muukin vaihto voi olla samanlainen) vaihtaessa nykäisee enemmän tai vähemmän, etenkin kylmänä.