KL-varaosat  Race.fi

700-sarjan hankinta

  • 167 Vastauksia
  • 156104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #150 : 17.09.2015, 18:24:15 »
No joo. Tullut ihmeteltyä tota 740 perää että mikäköhän se mahtaa olla. Auto on ruotsintuonti ja siitä taka-akselin "vakio" kohdasta ei löytymyt sitä valkoista tyyppikilpi tarraa ja nyt jäi vaivaamaan mikä murikka mahtaa olla. Auto on vuosimallia -89. Onko jotain muuta numerosarjaa perässä mistä saisi selvyyttä vai pitääkö napata takakansi auki?
V70 D5 -04

The moose

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #151 : 18.09.2015, 17:02:22 »
Alu peräkoppa on uudemmissa ja ehkä tyhjennysproppu silti voi olla 1031 tai 1041 millä välityksellä hyvänsä..

Kartaanista kierros ja rengas menee montako kaavalla laskee välityksen. Lukon olemassaolon tai olemattomuuden voi testata pyörittämällä renkasta nopeasti suunnasta toiseen. Paskat öljyt perässä voi jättää lukon löytymättä vaikka se siellä olisikin.


Poissa S1lenc3r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #152 : 16.11.2015, 01:21:48 »
Mahdollisesti erittäin tyhmä kysymys mutta pakko se on kun ei itse tiedä.... ovatko 1031 ja 1041 perät vaihdettavissa keskenään ristiin, ei tietoa kumpi malli omassa lotjakkeessa on mutta perän vaihto alkaa olemaan näillä näkymin ajankohtainen, huutaa ajaessa kuin hyeena vauhdissa kuin vauhdissa. Auto itsessään vm. -87, b230f nappivitosella.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #153 : 22.11.2015, 20:06:24 »
Ero 1031 ja 1041 välillä on vain murikka perän sisällä, 1031 yleensä avoin ja 1041 on G80 käkikello

Poissa ieemeli

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #154 : 11.01.2016, 23:06:16 »
Anteeksi repost mutta äsken män väärää topikkiin mutta nyt sama eli:. Nyt keväällä alkais autokortti poltella taskussa mutta autoa vielä ei ole joten kysytääs täältä että minkälaisia kokemuksia voorumilaisilla 2-,7- ja 9-sarjalaisista porrasperäisistä. Minkälaisia ajettavia? Kulutus bensakoneilla kaupunki/maantie 2l, 2.3l vapari/turbo kaasari/ruisku? Vakuutuksien hinta? Ja tämmöiset perus ylläpito kustannukset? Tyyppiviat?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #155 : 12.01.2016, 08:06:19 »
  • 7 ja 9 menee samaan kategoriaan ainakin f-sarjan koneilla (ruisku). Näistä löytyy myös alkeellinen vianlukija. Maantiellä manuaalilla pääsee 8.X lukemiin ja kaupungissa 11-12, automaatilla n. litra enemmän. Turbo- ja vaparikoneet vievät melkein saman verran vakiona.
  • Traktorimainen ajaa vakiona, puskee suht helposti tai sitten heittää perän irti. Talvella ihan looginen käyttäytyminen ja luistot on helppo hallita tiettyyn pisteeseen asti. Perä on kevyt ja yleensä avoin, eli lähdöt sujuu välillä huonosti.
  • Vikoja saattaa nyt muuten olla vähän missa vain kun nämä ovat vähintään täysi ikäisiä, eli uusimmatkin 18v vanhoja. Mahdollisia ruostepaikkoja ainakin tunkin korvakkeet, kaaret ja vilkkureijät, akun alla, peräkontin reuna. Käsijarrun saa tarkistaa joka leimalle, relet ja anturit on hyvä käydä läpi jos haluaa luotettavan auton.
  • Huollot on suurimmaksi osaksi helppo suorittaa itse ja tarvikeosat halpoja, mutta välillä kannattaa panostaa laatuosaan
  • Vakuutushinnat riippuu omistajan iästä ja paikkakunnasta, eli kannattaa katsoa yhtiöiden laskureilla, nappaat vaikka rekkarit nettiautosta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #156 : 12.01.2016, 08:49:41 »
Ja vaparia hankkiessa koneeksi 2,3l jos vaan mitenkään löytyy sopiva. 2-litranen on vähän alimitotettu etenkin 7/9-koppaan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #157 : 12.01.2016, 09:10:26 »
Manuaalin kanssa sillä pärjää, mutta onhan se vähän laiska. Ei välttämättä huono ekaksi autoksi, itsekin ajoin 2v sellaisella. Sitten iski turbokuume.
Jos seiskoja katsoo niin kone voi myös olla mekaanisella ruiskulla (k-jet, e koneet), niissä on muutama hv enemmän.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 736
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #158 : 21.02.2016, 13:22:38 »
Myös hyviä 960 on tarjolla edulliseen hintaan. Koneina 2.5 tai 3.0. Pääsee samoihin kulutuksiin kuin vinokoneillakin. Voimaa ja vääntöä löytyy luotettavasta koneesta. Varusteita löytyykin sitten huomattavasti enemmän kuin perus 740.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #159 : 07.07.2016, 07:32:05 »
Jep, osaako joku kertoa mikä volvon kytkintä vaivaa. Liikkeelle lähtiessä vähän rivakammin kun nostaa kytkimen niin kuuluu "ulvahdus". Painelaakeri vaihdettu samalla kun m46 väistyi m47 laatikon tieltä.

V70 D5 -04

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #160 : 07.07.2016, 09:55:02 »
Lasittunut kytkinlevy voi ulvahdella. Annan ohjeen jota voi omalla vastuulla käyttää. Pari rivakkaa liikkellelähtöä hitaalla kytkimen nostolla että pääsee vähän luistamaan. Riskinä että huono kytkinlevy alkaa luistamaan. Kolme ulvahtelevaa kytkintä on tällä korjaantunut.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #161 : 21.02.2017, 22:04:50 »
Ollaan tuossa juipille kattelemassa ekaa omaa autoa ja ONNEKSI on unohtanut nuo eräät niksmannien merkit ja kattelee tosissaan 7xx-sarjaista sedania.
Yks siistinoloinen yksilö meni nenän edestä, ja nyt olis kiikarissa toinen asiallisen oloinen.

Tietävät varmaan valistaa minkäsmoinen joku sellainen juhlavuosi-plakaatti näissä on ollut kojelaudassa. Tätä vaan ihmettelin kun vähän suttuisesta kuvasta koitin katsella, plakaatti puuttui, ja jäi vaivaamaan mahdollisen plakaatin olemus??
Niin,7 x neliskantti on kyseessä.

« Viimeksi muokattu: 21.02.2017, 22:11:48 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #162 : 05.03.2017, 23:21:54 »
Oon meleko varmasti yksi niistä muutamista, ketkä tietää about jokaisen vuosimallieron ja nippelin seitensatasesta, enkä silti ole ikinä kuullut plakaateista kojelaudassa vuosimallijuttujen mukaan. 240 oli joku numeroitu sarja classiceja, 700 en ole moisesta kuullut. Ei tee eroa sinällään...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #163 : 06.03.2017, 15:47:14 »
Oon meleko varmasti yksi niistä muutamista, ketkä tietää about jokaisen vuosimallieron ja nippelin seitensatasesta, enkä silti ole ikinä kuullut plakaateista kojelaudassa vuosimallijuttujen mukaan. 240 oli joku numeroitu sarja classiceja, 700 en ole moisesta kuullut. Ei tee eroa sinällään...

Jeps, kiitoksia. Mielenkiinnosta vaan kyselin ja autokin tuli ostettua. Kojelaudassa mittariclusterin vieressä ollut "joku" mutta poisto ei ole liian isoa vauriota aiheuttanu ja vielä kun kojelauta on kaikkiaan varsin siisti tämmöiseksi vanhukseksi.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #164 : 25.03.2017, 22:54:40 »
Nyt olis tarjolla 760 ft koneella. 88 vuosimalli mutta autossa on katti,onko jenkki malli?  Miten loppujen lopuksi eroaa 740 sarjasta esim sisustan osia? 

Kävin ajamassa ja moottorissa vedot tallella ja muuten soiva peli. Sisusta vaatis paljon hommaa mutta jos 740 osat menee niin helpottais kummasti.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

 

KL-varaosat  Race.fi