Ateho  Elekma

700-sarjan hankinta

  • 167 Vastauksia
  • 160171 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #90 : 06.07.2012, 14:56:34 »
Terve oli tarkotus lähtee viikonloppuna kahtomaan tommosta 740 talviautoks, vuosimalli tais olla 87 ja kakslitrasella kiukaalla on. Tarvis vähä jotain vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon jos sitä meinaa ostaa, eli jos jollekki tulee mieleen jotain pikku seikkoja mitä pitäis ottaa huomiaa niin ois mukava kuulla. Luultavasti osaa siis kyll kahtoo että onko se niin mätä että kannattaako sitä ottaa pihaa pyörimään :2funny:

Joo nyt ois volvo nähty, kopaltaan oli ihan siisti, helmat oli ehjät. Joskus se on kyl maalattu yli. Vikoja siinä oli että vesipumppu vuoisi aikapahasti, renkaat oli ihan loppu, ajomäärä ei luultavasti pitäny paikkaansa. jotain laakerivian tyyppisiä väliyyksi tuntu, ja jarrulevyt oli aika loppu. Kauppa jäi vähä kesken, ku katsastus tulee enskuun lopussa vastaan ja jäin miettiin sitä että kuinkapahasti katsaskusessa löytyy vikoja. Ei jaksain noin vanhaan autoon kauhestia alkaa remonttia tekemään.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8979
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #91 : 06.07.2012, 19:13:31 »
jäin miettiin sitä että kuinkapahasti katsaskusessa löytyy vikoja. Ei jaksain noin vanhaan autoon kauhestia alkaa remonttia tekemään.

Jos haluaa 25 vuotta vanhan auton ostaa vailla remppahuolia, niin se ei sitte oo yhtä halpa kuin muut saman ikäiset.

Tahtoo olla suurin osa noista myynnissä kaljuilla nastarenkailla ja loppuunajetuilla jarruilla jne. Ei oo kukaan muukaan jaksanu kauheasti alkaa remonttia tekemään vanhaan  O0

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #92 : 07.07.2012, 20:51:06 »
Ei oo kukaan muukaan jaksanu kauheasti alkaa remonttia tekemään vanhaan  O0

No tämäkin on makuasia :). Oma kartano on 20-vuotta vanha, ja olen yrittänyt pitää siitä hyvää huolta (niitähän ei tehdä lisää  O0). Ollut tekniikan ja sisustan puolesta hyvällä pidolla, niin tätä jatketaan, koska en anna rakkaan Volvon mennä rikki...  S*

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8979
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #93 : 07.07.2012, 21:12:14 »
Oma kartano on 20-vuotta vanha, ja olen yrittänyt pitää siitä hyvää huolta (niitähän ei tehdä lisää  O0). Ollut tekniikan ja sisustan puolesta hyvällä pidolla, niin tätä jatketaan, koska en anna rakkaan Volvon mennä rikki...  S*

Sama homma täällä, mutta ei olekaan halvalla myynnissä.

Poissa vulvamaster

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #94 : 25.09.2012, 03:11:34 »
En tiärä onko oikia paikka mut siirtäkää jos ei oo.. mutta tosiaan ostin 1.5v sitten tuollasen miljoonan nähneen "raskasdiisseli" volvon ja tiesin auton taustan tarkasti ihan uudesta asti.. elikkäs esittelyautona ollut ja siitä mennyt "kivimiehille" rallia ajettu montuilla kun aikoinaan td ollu kovaki menijä ja on vieläkin, kun 60tkm ajettu kone vaihelaatikko ja perä ku oli antautunu 930tkm ajettu kone ja oli saanu sen aikanen omistaja koko paketin halvalla, ja ihan uudet, kuitit tallessa volvon liikkeestä.. kori alko olemaan aika pehu mutta pelliä vaan kemppiliimalla kiinni ja jarruihin ei jääny juuri mitään vanhaa ku oli satulakki tullu tiensä päähä.. mutta joo asiaan.. kysymys kuuluu että mikä on helpoin tapa korjata naftamittari kun anturi ja mittari on rikki?? ja vuosimallihan on -86
D24T 240dl, D24T 740

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #95 : 15.10.2012, 21:18:38 »
helpoin tapa on ostaa uudet osat ja pistää paikalleen.. tai no, pitkä 10mm poranterä ja takakontiin/bensatankkiin reikä mittatikulle :2funny:
740 M50B25

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #96 : 29.01.2013, 19:34:52 »
Oon tässä ny katellu vähän noita 760:jä joissa PRV että jos semmosen hommais käyttöautoks.
Vm88-> että olis sinkitty.

Vähän vaa askarruttaa että onko semmonen laiska?

Ilman kattiahan siinä on 170hv ja katilla 147hv?

Meneekö 740GLT vai Pervo rivakammin?
Kauan tommonen pervo menee 0-100km/h ja 80-120km/h?

Kun oon jonkun verran ajellu GLT B234F+M46 ni ei ainakaan sitä laiskempi sais olla.
Vaikka laiskalta se tuntuu varmaan kun ajellu tuolla ~200hv 740 Turbolla.

Viekö PRV paljo soppaa?
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #97 : 29.01.2013, 20:03:49 »
Oon tässä ny katellu vähän noita 760:jä joissa PRV että jos semmosen hommais käyttöautoks.
Vm88-> että olis sinkitty.

Vähän vaa askarruttaa että onko semmonen laiska?

Ei se mikään raketti tosiaan ole, autowikit sun muut ilmottaa 0-100 kiihtyvyydeksi muistaakseni 10sek.


Ilman kattiahan siinä on 170hv ja katilla 147hv?

Katilla on Volvon vihreekantisen korjaamokirjan mukaan 145-147hp ja ilman näissä on 156hp. Olikohan joku eurooppamalli tai muihin pohjoismaihin tehty malli toi 170hp. Suomeen sitä ei oo uutena tuotu(?)

Viekö PRV paljo soppaa?
Ainoo kerta, millon oon mittaillu kulutusta niin söi kaupunkipainotteisessa ajossa reilut 15 litraa satkulla. Maantietä tuosta tankillisesta oli joku pari sataa kilometriä, loput nurkkarallia.

Koneen osat on melko hinnoissaan ja _TODELLA_ hankalia saada ylipäätään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #98 : 29.01.2013, 20:08:35 »
Elä koske pervokoneiseen, säästyt monelta murheelta, lähtien siitä että kone on sijoitettu konehuoneessa optimaalisesti siten, että vetopito minimoidaan laittamalla pata etuakselin etupuolelle roikkumaan, ja se sytkäosien ronkelointi ja herkkyys vesivuodoille plus älytön kulutus suhteessa surkeaan suorituskykyyn ei vaan ole järkevä kombo. Ääni on hyvä, mutta FT vie vähemmän soppaa, on halvempi ja helpompi huoltaa, siihen saa osia, siinä on enempi tehoa ja vääntöä jo vakiona, ja sitä voi vielä kevyesti virittääkin ilman mekaanisia muutoksia.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #99 : 29.01.2013, 20:44:33 »
Elä koske pervokoneiseen, säästyt monelta murheelta, lähtien siitä että kone on sijoitettu konehuoneessa optimaalisesti siten, että vetopito minimoidaan laittamalla pata etuakselin etupuolelle roikkumaan, ja se sytkäosien ronkelointi ja herkkyys vesivuodoille plus älytön kulutus suhteessa surkeaan suorituskykyyn ei vaan ole järkevä kombo. Ääni on hyvä, mutta FT vie vähemmän soppaa, on halvempi ja helpompi huoltaa, siihen saa osia, siinä on enempi tehoa ja vääntöä jo vakiona, ja sitä voi vielä kevyesti virittääkin ilman mekaanisia muutoksia.
No sen takia lähinnä ajattelin että vois kokeilla tommosta Pervoo kun kumminkin on tallissa jo yks 740 turbo.

Yks vaihtoehto mitä kattelin kans olis 960 2.5 tai 3.0,sekä sit 940 Turbo.

Mutta sen takia olis luontevaa pysyä 700-sarjassa ku on niitä jo ennestään 3kpl(2x740GL B200K -86 ja sit 740 Turbo B200ET+m47 -86) niin on tietotaitoo ja osia.

Ja se olis ehto että jos toisen 740 Turbon hommaan ni pitäs olla B230FT koneella ja manuaali,kun saanu ihan riittävästi jo toikkaroida tolla pikulohkolla motronicin kans...

Se vaan että 740 Turbo B230FT koneella on jonkun verran hintavampi kun tommonen PRV.
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa volvoherra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #100 : 29.01.2013, 22:32:10 »
Moi!

Millä moottorilla suosittelisitte minulle Volvoa, kun tarkoituksena on tulevaisuudessa kutitella autosta tehoa irti ehkä vähän enemmänkin, n 300hp.

Millainen on b230ft moottori virityspotentiaaliltaan, ja onko helppo duunailla itse, ja osien saatavuus? Kuulemma lastulla, ja coolerin vaihdolla saa n. 200hp jo irtoamaan? Sitten jatkossa kenties isompaa puhallinta ja putkistoa ym.
Ensimmäistä autoa siis ostamassa, autoalalla oleva ja autoista kiinnostunut... Takaveto ja manuaali pitäisi olla.

Hintaluokka n. 0-3500eur olisi oiva... Mitä Volvoa ehtotatte?

hasu

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #101 : 29.01.2013, 23:00:22 »
Moi!

Millä moottorilla suosittelisitte minulle Volvoa, kun tarkoituksena on tulevaisuudessa kutitella autosta tehoa irti ehkä vähän enemmänkin, n 300hp.

Millainen on b230ft moottori virityspotentiaaliltaan, ja onko helppo duunailla itse, ja osien saatavuus? Kuulemma lastulla, ja coolerin vaihdolla saa n. 200hp jo irtoamaan? Sitten jatkossa kenties isompaa puhallinta ja putkistoa ym.
Ensimmäistä autoa siis ostamassa, autoalalla oleva ja autoista kiinnostunut... Takaveto ja manuaali pitäisi olla.

Hintaluokka n. 0-3500eur olisi oiva... Mitä Volvoa ehtotatte?

tuosta hyvä aihio hyvistä käsistä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29311.0

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #102 : 30.01.2013, 00:46:00 »
No sen takia lähinnä ajattelin että vois kokeilla tommosta Pervoo kun kumminkin on tallissa jo yks 740 turbo.

Yks vaihtoehto mitä kattelin kans olis 960 2.5 tai 3.0,sekä sit 940 Turbo.

Mutta sen takia olis luontevaa pysyä 700-sarjassa ku on niitä jo ennestään 3kpl(2x740GL B200K -86 ja sit 740 Turbo B200ET+m47 -86) niin on tietotaitoo ja osia.

Ja se olis ehto että jos toisen 740 Turbon hommaan ni pitäs olla B230FT koneella ja manuaali,kun saanu ihan riittävästi jo toikkaroida tolla pikulohkolla motronicin kans...

Se vaan että 740 Turbo B230FT koneella on jonkun verran hintavampi kun tommonen PRV.
PeRVon kanssa on vaan virittelyjen suhteen tie pystyssä hyvin äkkiä, ja jos käyttövermeeks ajattelee ni etenemiskyky on säälittävän ja naurettavan välimaastossa kun kone on ehkä 30cm edempänä kun volvokoneisessa. Maantiellä nätisti ajaen meni tommosella 11, nurkissa palo sitten ns tarpeeks. Kone on "huoltovapaa" eli ketjujakopäällä, mutta korjata sitä saa riittävän usein, esim sähkölaitteet on todella vesikauhusia, joskus ihan vaan ulkoisestikin autoa pestessä oli ohjelmassa sytkäosien kuivailua että sai vehkeet tulille  ;D. Hyvinä puolina että tuntuis pamahtavan aika hereesti käyntiin ja ääni on hauska, ja värinättömämminhän tuo käy kun nelonen.

Siihen on syy miksi PeRVokoneiset on halpoja... Jossei iso virikärpänen iske ja kulutus ei ahista ni sithän se on ihan kelvollinen ostos.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #103 : 30.01.2013, 02:12:34 »
PeRVon kanssa on vaan virittelyjen suhteen tie pystyssä hyvin äkkiä, ja jos käyttövermeeks ajattelee ni etenemiskyky on säälittävän ja naurettavan välimaastossa kun kone on ehkä 30cm edempänä kun volvokoneisessa. Maantiellä nätisti ajaen meni tommosella 11, nurkissa palo sitten ns tarpeeks. Kone on "huoltovapaa" eli ketjujakopäällä, mutta korjata sitä saa riittävän usein, esim sähkölaitteet on todella vesikauhusia, joskus ihan vaan ulkoisestikin autoa pestessä oli ohjelmassa sytkäosien kuivailua että sai vehkeet tulille  ;D. Hyvinä puolina että tuntuis pamahtavan aika hereesti käyntiin ja ääni on hauska, ja värinättömämminhän tuo käy kun nelonen.

Siihen on syy miksi PeRVokoneiset on halpoja... Jossei iso virikärpänen iske ja kulutus ei ahista ni sithän se on ihan kelvollinen ostos.
No käyttöpeliks tulis juur,ja viritellä ei olis tarkotus paitsi ehkä putkisto väännellä ni sais äänimailman paremmin ilmoille. Kulutuksellakaa ei oo väliä ku kilometrejä tulee viikossa 100-150 vaan. Ja seki houkuttelis ku olis vähä semmonen ns.parempi malli ku kyllästyny jo noihin neekerimalleihin :D E: Mikäs ruisku noisa muuten on? LH2.4?
« Viimeksi muokattu: 30.01.2013, 02:14:35 kirjoittanut Miksaa »
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #104 : 30.01.2013, 19:37:32 »
No käyttöpeliks tulis juur,ja viritellä ei olis tarkotus paitsi ehkä putkisto väännellä ni sais äänimailman paremmin ilmoille. Kulutuksellakaa ei oo väliä ku kilometrejä tulee viikossa 100-150 vaan. Ja seki houkuttelis ku olis vähä semmonen ns.parempi malli ku kyllästyny jo noihin neekerimalleihin :D E: Mikäs ruisku noisa muuten on? LH2.4?
LH2.2 niissä on, ihan toimiva versio miinus että nuo patonkien sytkäosat lakkaa pelaamasta jos auto on alle 50m päässä esim isosta lätäköstä. 760:ssä saa kyllä noin nollalla eurolla kaikkee kivaa varustehimmeliä, kunhan löytää semmosen jossa ne myös toimii. Kannattaa myös testata jotenkin, että nivomatit ei ole täysin kuollu eli ladata konttiin jottai tavaraa ja kahtoa putoaako persus maahan asti (tämä koskee vain sedania), ne iskarit on juuttaan kalliita.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi