Kulkukoira  Proturbo

700-sarjan hankinta

  • 167 Vastauksia
  • 160096 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #105 : 30.01.2013, 21:26:58 »
minkähän kokoinen tankki on vuoden -89 740 farkussa mahrollisesti? bensiini versiossa  ???
V90 D4 -18
142 -70

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8978
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #106 : 31.01.2013, 01:35:16 »
minkähän kokoinen tankki on vuoden -89 740 farkussa mahrollisesti? bensiini versiossa  ???

60 litraa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #107 : 16.03.2013, 19:32:06 »
Morjesta pojat ja tytöt. Nyt täytyy kysyä teiltä kaikilta ketkä on seiskan mällännyt joskus johonkin: Vetääkö kori ensin vinkkeliin ennenkuin pyöräntuenta pettää? Olis tarjolla seitenkantti joka on saanut pienen pusun kylkeen ja ajattelin kysyä jo etukäteen, että millä todennäkösyydellä korissa on etupyörän tuennat väänytyt:

Kuva suurenee klikkaamalla. Ohjaus on kuvassa linkussa, mutta kun pyörät suorina, niin ne harottivat hieman.

Eli sarananpeltien, lokarin, oven, ja alustanosien vaihto ei olisi paha, mutta onkohan etupyörän kiinnitykset korista ottanut nokkiinsa vai pelkkä raidetanko yms? Tietysti paras olisi jos alle pääsisi tutkimaan, mutta tuo kinos on hieman esteenä.

Poissa Syntinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #108 : 06.06.2013, 20:07:25 »
Tässä lähipäivinä itelleni iskeny kauhee 740,745 kuume, onko B230F tai B230E miten kova hörppäämään petroolia? Ja onko jtn hyviä ja huonoja kokemuksia autosta :pomo:
Valitamme Ostostanne Lähetämme Välittömästi Osia
~Volvo

Ex. Volvo 460 -93, Ex. Volvo 240 -91 SE, VW Polo 1.9 TDI

s73

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #109 : 06.06.2013, 20:19:03 »
Tässä lähipäivinä itelleni iskeny kauhee 740,745 kuume, onko B230F tai B230E miten kova hörppäämään petroolia? Ja onko jtn hyviä ja huonoja kokemuksia autosta :pomo:
10l. Satasella sekalaisella ajolla, enimäkseen maantiellä ajettua. Etsi joku 91-92 vuosimallin 230f koneella tai 940 sarjan auto. Akun alle on hitsattu ainoa paikka tähän mennessä ja on toiminut vaikka onkin bendixin ohjauksella.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #110 : 06.06.2013, 20:34:11 »
Tässä lähipäivinä itelleni iskeny kauhee 740,745 kuume, onko B230F tai B230E miten kova hörppäämään petroolia? Ja onko jtn hyviä ja huonoja kokemuksia autosta :pomo:

B230F vie sen 9 - 11 l/km matka-ajossa, ja kaupungissa 12 - 13 l/100km. Itsellä on kokemukset automaattivaihteistolla, eli manuaali vie lievästi vähemmän. B230E:ssä on vakiona pari hummaa enemmän. Jos konetta on huollettu, niin mitään suurempaa huolen aihetta ei pitäisi olla, kun nuo on kuitenkin luotettavia moottoreita.   

Pohjasta noissa tuppaa etupalkit, ja nostopaikat ruostumaan. 745:ssa takaluukku on alumiinia.

Tyyppivikoina noissa 700-sarjalaisissa on mittaristo ongelmat (etenkin vm. -91 - 92), johtuen kondensaattoreista, ja huonoista juotoksista.

Hyvää 740:ssä on:

- Reilut tilat
- Luotettavuus
- Varaosat suhteellisen halpoja (ellei poikkea Volvon tiskillä)
- Mukava taittaa matkaa, kun ei ole mikään kivireki, vaan pehmeästi ottaa vakioalustalla epätasaisuudet, ja jos alusta ja ohjaus
  on kunnossa, niin kulkee kuin juna.

Itse ajelen vm. -92 745:lla, koneena B230F ja vaihteistona luotettava AW-71. Kuukaudessa tulee kilsoja 2400 km+, ja bensaa menee, mutta hyvä auto se on.

Nämä vanhemmat Volvot vaan on siitä vaarallisia, että aiheuttaa riippuvuutta...  :D

s73

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #111 : 06.06.2013, 20:53:12 »
Omassa autossa on sama mittaristo kun 9xx sarjassa ja ei siinä (vielä) mitään vikaa ole ollut. :)

Poissa Syntinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #112 : 06.06.2013, 21:21:34 »
Onkos sitte mitä sanomista B230k koneesta? Varmaan aika kova juomaan  :buck2:
Valitamme Ostostanne Lähetämme Välittömästi Osia
~Volvo

Ex. Volvo 460 -93, Ex. Volvo 240 -91 SE, VW Polo 1.9 TDI

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #113 : 06.06.2013, 21:23:55 »
Omassa autossa on sama mittaristo kun 9xx sarjassa ja ei siinä (vielä) mitään vikaa ole ollut. :)

Hyvä sinulle, minulla on kanssa uudempi 900-sarjan mittaristo.  :)
Meikäläinen on tapellut nopeusmittarin kanssa jo tarpeeksi. Matkamittaritkin temppuili, mutta ne on saatu kuntoon.
Kello, bensamittari, lämpömittari, ja kierroslukumittari on mulla kuitenkin toiminut niin kuin pitääkin. Jotain taustavalovikaa on kuitenkin...

Aiheeseen vielä, että 195/65 R15 rengastuksella heittää nopeusmittarin lukema +2 km/h (GPS:llä mitattu), eli pärjää jopa uudemmille autoille siinä suhteessa.  :)

Edit.
Onkos sitte mitä sanomista B230k koneesta? Varmaan aika kova juomaan  :buck2:

Aika samoissa kulutuksissa liikutaan, mutta ei näitä kukaan ole ekoautoiksi haukkunutkaan, vaan vanhat Volvot on enämmänkin elämäntapa, tai jopa uskontoon rinnastettava elämänkatsomus.  ;)
« Viimeksi muokattu: 06.06.2013, 21:27:18 kirjoittanut Niko_S »

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #114 : 06.06.2013, 21:24:39 »
Onkos sitte mitä sanomista B230k koneesta? Varmaan aika kova juomaan  :buck2:

Jos valittavissa on ruisku ja kaasari, niin ehdottomasti kannattaa valita ruisku.

Kaasarin kanssa SAATTAA tulla ongelmia ja on vaikeampi huoltaa mitä ruisku.


Kulutukseen en osaa sanoa mitään  :)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #115 : 06.06.2013, 21:28:40 »
Kaasarin kanssa SAATTAA tulla ongelmia ja on vaikeampi huoltaa mitä ruisku.
Missä maailmassa näin on? Koulutettu apinakin osaa kaasarin fiksata, ruiskuun ei se pysty.

Onkos sitte mitä sanomista B230k koneesta? Varmaan aika kova juomaan  :buck2:
Säädöissään ei oo yhtään sen janoisempi kuin mikään muukaan moottori 700sarjassa, Jopa taloudellisempi kuin E-koneet.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

s73

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #116 : 06.06.2013, 21:30:59 »
Onkos sitte mitä sanomista B230k koneesta? Varmaan aika kova juomaan  :buck2:
ei ole tietoa sen kulutuksesta, osien saanti kaasareihin voi olla hankalaa.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #117 : 06.06.2013, 21:31:31 »
Missä maailmassa näin on? Koulutettu apinakin osaa kaasarin fiksata, ruiskuun ei se pysty.
Säädöissään ei oo yhtään sen janoisempi kuin mikään muukaan moottori 700sarjassa, Jopa taloudellisempi kuin E-koneet.

Näin on omakohtaista kokemusta.  Mutta ei saisi yleistää   ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #118 : 06.06.2013, 21:33:06 »
ei ole tietoa sen kulutuksesta, osien saanti kaasareihin voi olla hankalaa.

Joskus hommattiin kaverin b230k koneeseen ehjää kaasaria, oli kyllä kiven alla.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #119 : 07.06.2013, 16:17:04 »
Silloin kun niitä autoja vielä "oli", B230K:n Pierburgeja vaihdeltiin paljon esim. Weberiin tai muuten vaan käsiryypylliseksi. Alipaine- ja sähköviidakko tuon kaasarin ympärillä ei ole mukavin juttu, itse ainakin suosin yksinkertaisempia ratkaisuja.

Itsellä B230E kulutus oli 7-8 litraa, laatikkona sähkövitonen, B230K Weberillä ja M47:lla pyöri siinä kympin alapuolella. On kaksi eri asiaa ajaa taloudellisesti kuin säästää kaasupoljinta.
K-jet on vielä säädettävissä sopivan rikkaalle ja ikivanhoille suuttimille tekee puhdistus hyvää.

B230F:lläkin pääsen helposti alle kasin, oma keskikulutus 8,6. B200F:llä käytännössä hieman enemmän mutta verrokkina huono koska M45.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2013, 09:58:03 kirjoittanut raul »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo