KL-varaosat  Race.fi

Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?

  • 90 Vastauksia
  • 32505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« : 13.02.2012, 19:32:37 »

Eli mietin paljoko kyseinen kone kestää syöttöä ja kierrätystä jäärata-ajossa?

Turbona on garret t03, ahtoja n 1,5b, ruiskutusennakkoa 1mm, syöttöä ehkä "miedosti" (kolmosvaihteella kiihdyttäessä 3-4 tkierr/min savua tulee sen verran että sen erottaa ilmasta peilin kautta) ja kara noin "puolivälisäätö". Ja kierroksia en käytä 4500 enempää.

Kolmos vaihteella kiihtyminen lähes lakkaa 4000 kierroksen paikkeilla.

Vieläkö uskaltaa syöttöä lisätä/kannattaako vai olisiko viisaampi lisätä ahdonalaista syöttöä karaa kääntäen?

Sylintereissähän painetta rupeaa vissiin olemaan pirusti.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #1 : 13.02.2012, 20:10:50 »
Sylintereissähän painetta rupeaa vissiin olemaan pirusti.
Ja pakokanavassa.

Isompaa turboa tai ahtopaineita laskien jos meinaat vielä kauden loppuun ajaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #2 : 13.02.2012, 20:15:52 »
kai nuo jotenkin kestää kun tiedän yhden 760:pin D24 koneella, joka on ollut jääratakäytössä aikaisemmin ja vielä tuo näkyy jotenkin toimivan... :D

ajettu jäälläkin 1.5 bar ahdoilla kuulema ja t3 pakokaasujarrulla....

Kolmos vaihteella kiihtyminen lähes lakkaa 4000 kierroksen paikkeilla.
sama ongelma on omassakin D24:sessa että ei oikein enää vedä 3500 jälkeen...
« Viimeksi muokattu: 13.02.2012, 20:17:50 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #3 : 13.02.2012, 23:18:18 »
sulla on noilla paineilla pikkugarretti tukossa ja pakopaineet huitelee taivaissa.
1.2bar jälkeen ei tuolla pikkuhyrrällä tule lisää tehoa ainoastaan pako-lämpöä ja painetta  :nohnoh

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #4 : 13.02.2012, 23:20:32 »
asiaa ei ainakaan paranna AR.36 pakopesä ::)...omassa ainakin on noin onnettomalla pakopesällä vakio t3....

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #5 : 14.02.2012, 18:48:14 »
Eli viisain vähentää ahtoja ja lisätä ruokaa, vai mitä?  Sielä on hukkaportille menevässä letkussa joku säätöhana joka on muistaakseni käännetty täysin myötäpäivään eli niin että se ruuvi on alimmassa asennossa. Se on kai minimi painelle säädetty?? 

Eli piitäis varmaan ottaa koko "hana" sieltä pois ja laittaa pelkkä uus letku?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #6 : 14.02.2012, 18:54:21 »
Eli viisain vähentää ahtoja ja lisätä ruokaa, vai mitä?  Sielä on hukkaportille menevässä letkussa joku säätöhana joka on muistaakseni käännetty täysin myötäpäivään eli niin että se ruuvi on alimmassa asennossa. Se on kai minimi painelle säädetty?? 

Eli piitäis varmaan ottaa koko "hana" sieltä pois ja laittaa pelkkä uus letku?
Sillä lie ahtoja säädelty. Jos sulla on mittari käytössä niin voithan säätää ahdot siitä ruuvistakin sellaiseksi kuin haluat, kuten mainittukin aiemmin niin reilu kilon ahdot vielä suotuisat.

Tärkeintä tuossa koneessa kuitenkin alku- ja jälkikäyttö ennen ja jälkeen kovaa rallia!  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #7 : 14.02.2012, 19:08:00 »
Mutta jos ahdot on säädetty siitä ruuvista niin pienelle kun saa, niin sehän pitää poistaa, vai miten se nyt menee?

Jokatapauksessa edellisellä omistajalla on ollu samalla ahtimella 2bar ahtoja   :nohnoh

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #8 : 14.02.2012, 19:20:16 »
Mutta jos ahdot on säädetty siitä ruuvista niin pienelle kun saa, niin sehän pitää poistaa, vai miten se nyt menee?

Jokatapauksessa edellisellä omistajalla on ollu samalla ahtimella 2bar ahtoja   :nohnoh
Sillä ruuvilla, jos se on hukkaportin kellon letkun välissä, ei voi kuin nostaa ahtoja. Ei laskea.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #9 : 14.02.2012, 19:24:52 »

Juuri sen letkun välissä se on, mutta miten voi olla mahdollista ettei sillä saa muuta kun nostettua ahtoja??

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #10 : 14.02.2012, 19:35:15 »
todennäköisesti siitä ahtimesta on myös ruuvattu hukkaportin tankoakin, jos kerran 2 bar ollut ahtojakin...eli siitä pitäisi ruuvata sitä säätötankoa, niin paljon auki päin että se tanko liikkuu normaalisti...

Juuri sen letkun välissä se on, mutta miten voi olla mahdollista ettei sillä saa muuta kun nostettua ahtoja??
koska se säätöhana "vuotaa" osan hukkaportin kellolle menevästä paineesta ja näin ollen kellokaan ei liiku yhtä paljoa ja avaa sitä hukkaporttia, minkä takia ahdot nousevat...
« Viimeksi muokattu: 14.02.2012, 19:41:27 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #11 : 14.02.2012, 19:36:00 »
Juuri sen letkun välissä se on, mutta miten voi olla mahdollista ettei sillä saa muuta kun nostettua ahtoja??
Kellon jousikuormaa voittavaa ahtopainetta päästetään ulos ruuvin kautta x määrä. Joten jousi painuu vasta kovempien ahtojen noustessa päästämään pakokaasua turbiinin ohi. Näin se vain toimii :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #12 : 14.02.2012, 19:39:25 »
Kellon jousikuormaa voittavaa ahtopainetta päästetään ulos ruuvin kautta x määrä. Joten jousi painuu vasta kovempien ahtojen noustessa päästämään pakokaasua turbiinin ohi. Näin se vain toimii :)

mulla tuossa omassa b230ft:ssä on vain laitettu T-haara letkun väliin että painetta pääsee pois.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #13 : 14.02.2012, 19:40:37 »
mulla tuossa omassa b230ft:ssä on vain laitettu T-haara letkun väliin että painetta pääsee pois.
eli bleederi, joka toimii juuri noin..

se säätöhana "vuotaa" osan hukkaportin kellolle menevästä paineesta ja näin ollen kellokaan ei liiku yhtä paljoa ja avaa sitä hukkaporttia, minkä takia ahdot nousevat...

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #14 : 14.02.2012, 19:40:50 »
mulla tuossa omassa b230ft:ssä on vain laitettu T-haara letkun väliin että painetta pääsee pois.
Eli ahdot nousee  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autoracing  KL-varaosat