Autodiagnoosi  Carcom Oy

Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?

  • 90 Vastauksia
  • 32698 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #75 : 12.03.2012, 21:51:42 »
eli kone on alunperin vapari johon on laitettu kaikki turbon vaatimat hilppeet esim öljypohja paluuletkun paikalla. Imu ja pakosarja.
turbo on vakio t03 ahtoja 1.4bar ja syöttöä niin paljon kun voi.

Ai mä ajattelin että sulla on joku mega-ahdin siellä kun vetoalue on noin ylhäällä. Kyllä tuolla vakioturbolla noilla ahdoilla voi jo vähän pakopaineita olla, vaikka putkisto olisikin avara. Itse ahtimen pakopuoli on tuossa se ahdistava tekijä.
Tosin vakioahtimiakin on eri pakopesillä, eli jollain isoimmalla vakiopakopesällä voi olla vielä siedettävän rajoissa. Pienimmällä, eli d24tic:n .36 a/r pakopesällä pakopaineet on noilla ahdoilla ihan älyttömät. EGR:llä varustetuissa on jo vakionakin pakopainetta yli ahtojen, että tuo egr toimisi oikein.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa P.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 940 d24Tic,940 230ft
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #76 : 13.03.2012, 10:48:46 »
fintirbolla suosittelivat hx 25 ahdinta 7pakopesällä ja takoalumiini siivillä jotka on todella kevyet. Herääminen tapahtuu aikasin ja tehoalue on myös laaja.
Itse olen ajatellut Hx 40 ahdinta koska tykkää tuosta 3000kierroksen piikistä ja olen tottunut siihen että rytinät alkaa siinä kohtaa. Tosin pumppu menee uuteen uskoo siiinä vaiheessa. Jos jollain tietoa diiselin peltisarjoista voipi ilmoitella kuka rakentaa ja myy???
-Team Karvavako Racing- SERVICE

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #77 : 13.03.2012, 14:53:53 »
tuo jakajapumppu saattaa tosiaan olla aika mielenkiintoinen HX40 kokoluokan ahtimen kanssa...

eri asia jossakin mersun rivipumpussa jossa riittää vetoja sinne 7000 asti... :P

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #78 : 14.03.2012, 11:07:54 »

tietääkseni vakiopumppu, 10mm nestepäällä riittää ainoastaan 150hv tehoihin...

Pp dieselillä vai oliko Hp diesel no jompikumpi kumminki ni kehu et Ve6 pumpusta saa 10mm nestepäällä ~180hp T03 garretin kanssa. Niin että tuo kivikautista esikammio dieseliäkin vanhempi jura garretti ahtais sen mitä pystyy.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #79 : 14.03.2012, 18:56:56 »
Jos jollain tietoa diiselin peltisarjoista voipi ilmoitella kuka rakentaa ja myy???

Jos d24ic:n vakiopakosarjan laippaan tai välilaipalla saat sopimaan ahtimen niin paras ja kestävin vaihtoehto se on.
Peltisarjalla ei dieselissä tee mitään, korkeintaan jos se on tehty cumminsin kutosen malliseksi.
Holset siellä lukee..

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #80 : 14.03.2012, 21:31:58 »
Pp dieselillä vai oliko Hp diesel no jompikumpi kumminki ni kehu et Ve6 pumpusta saa 10mm nestepäällä ~180hp T03 garretin kanssa. Niin että tuo kivikautista esikammio dieseliäkin vanhempi jura garretti ahtais sen mitä pystyy.
ilmeisesti tehty jotain muokkauksia tuollaiseen vakiopumppuun, joka riittää 180hv ?

Poissa P.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 940 d24Tic,940 230ft
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #81 : 16.03.2012, 15:52:17 »
Jos d24ic:n vakiopakosarjan laippaan tai välilaipalla saat sopimaan ahtimen niin paras ja kestävin vaihtoehto se on.
Peltisarjalla ei dieselissä tee mitään, korkeintaan jos se on tehty cumminsin kutosen malliseksi.

sillä ajattelin sitä peltisatsia ku ajattelin että laittasin hx40pim ja niihin ei taida olla saatavilla  kiinteitä hukkiksia. Olisin sit ulkosen laittanu. Tietysti vois harkita hx35 superiakin
« Viimeksi muokattu: 17.03.2012, 12:22:18 kirjoittanut P.T »
-Team Karvavako Racing- SERVICE

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #82 : 18.03.2012, 14:31:28 »
Jatketaan samaan keskusteluun, oli ahtopaineista aikaisemmin puhetta.

Mikä on helpoin/paras keino säätää paine siihen mihin haluaa?

Ostin PETSKI:ltä tällaisen: http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=277

Asennetaan tuohon väliin.

Tarkoitus olis säätää 1.0-1.1 paikkeille. Ens talvena laskea vakioksi.

Sitten kun saa alumiinivälijäähyn+uudet lastut, niin nostan 1.2bar.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #83 : 18.03.2012, 18:03:38 »
Helpoin ja halvin (=paras) on ostaa nippoihin sopivaa letkua n.10cm ja letkuun sopivaa putkea n.4cm ja poraa putkeen sitten sellaisen reiän kuin ahtoja haluaa..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #84 : 18.03.2012, 19:24:17 »
syöttöä niin paljon kun voi.
 
Mikä on niin paljo syöttöä kun voi? Ruuviko niin pohjassa kun ilman sinettiä menee? Jos niin on niin eikö kierrokset jää korkealle kun kaasun vapauttaa?

Mitähän mulla vaikuttaa se kun on 90 mutka heti turbon jälkeen ylöspäin ja vähän putkea?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #85 : 18.03.2012, 23:12:49 »

Mitähän mulla vaikuttaa se kun on 90 mutka heti turbon jälkeen ylöspäin ja vähän putkea?

Ei varmaan vaikuta merkittävästi muuta kuin äänimaailmaan..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #86 : 19.03.2012, 18:38:46 »
Se mutka on tainnu vaan olla aika kuumana kun siinä on sellainen valkea pinta :pomo:

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #87 : 19.03.2012, 18:47:23 »
Helpoin ja halvin (=paras) on ostaa nippoihin sopivaa letkua n.10cm ja letkuun sopivaa putkea n.4cm ja poraa putkeen sitten sellaisen reiän kuin ahtoja haluaa..

Tämä oli kyllä tiedossa, mutta halusin säädettävän..

Miten/millä vaihteella säädän ahdot siihen mihin haluaa?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #88 : 19.03.2012, 18:56:23 »
Tämä oli kyllä tiedossa, mutta halusin säädettävän..

Miten/millä vaihteella säädän ahdot siihen mihin haluaa?
Sillä millä ne nousee. Vaikka 4 tai 5 ja siitä sitten vedättämään niin kauan kun ahdot ei enää nouse. (nopeus saattaa kasvaa laittomiin lukemiin  :2funny: )
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa alarli00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #89 : 23.03.2012, 23:38:00 »
kone kunnolla ajettu lämpimäksi ja sitte kunnolla kenkää nii suli ne pärkeleet.
12mm nestepää ja ennakot sillai että veti parhaiten. syöttöä kunnolla ja ahdot 1.6bar.
ja vielä ilman välijäähyä ja 20km sillain että 50km/h vauhista kiihytys petaali lattiasa 160km/h ja jarrua ja uudestaan........

 

Futurez  Kulkukoira