Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

onko tästä auton koneesta mihinkään isompaan?740 gl td

  • 5 Vastauksia
  • 4879 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
elikkä kysyisin että paljonko motti kestää ahtoja vakiona? ja onko viritys potenttiaalia ?? kyselen kun ensimmäinen volvo alla ja on valmiiksi turbo ja vm90 eli ei pitäisi olla katsastuksessakaan ongelmaa? tehotavoite on se mitä tuosta saa irti otettua löysin tunnioste laatasta numerosarjan mutta en tiedä mikä se on uskoisin että moottorin numero mutta ei ollut d24XXX
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: onko tästä auton koneesta mihinkään isompaan?740 gl td
« Vastaus #1 : 05.06.2013, 20:52:33 »
Oliko nyt niin vaikee lukea vaikka tämä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=122.0

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: onko tästä auton koneesta mihinkään isompaan?740 gl td
« Vastaus #2 : 05.06.2013, 21:07:37 »
Oliko nyt niin vaikee lukea vaikka tämä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=122.0

Joo tuo topicci kannattaa lukea..kertoo aika paljon.
Kyllähän se ahtoja kestää ja tehoakin..riippuu käyttäjästä. 250hp kieppeillä nuita koneita on nähty vakiosisuskaluilla, varmaa tietoa vakiokankien kestosta ei ole mutta varmaan 300 humman rajapyykin ylityksessä ois hyvä päivittää h-profiilikanget, kenties jo 250hp jälkeen. Vakiomännät kestää kunhan ennakot on kohillaan eikä ruiskutusaika oo liian pitkä (=vakio nestepää tappiin säädetty). Ahtoja sinne saa lykätä vaikka 2,0bar, pakopaineiden kanssa kannattaa olla tarkka jottei kansi halkea. Ja muutenki muistaa polkea VAIN lämmintä konetta, jossa myös öljyt ovat lämmenneet. Jälkikäyttö on kans hyvä juttu ja lähes ehdoton.

Lue tuo topicci ja kattele projektipäiväkirjoja niin opit paljon lisää. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Vs: onko tästä auton koneesta mihinkään isompaan?740 gl td
« Vastaus #3 : 05.06.2013, 23:36:37 »
oli aivan helvetin vaikea lukea... olen sen lukenut jo aikoja sitten muttakun koneesta ei ollut varmuutta. ja nuista ahtokaroista ja neste päästä niin mitäs vittua ne meinaa ja mistä saa  ja mitä maksaisi? :idiot2:  pakosarjan ajattelin tehdä itse ja siihen sitten hukkis ja pakopaine mittari
« Viimeksi muokattu: 05.06.2013, 23:38:33 kirjoittanut rooppis93 »
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: onko tästä auton koneesta mihinkään isompaan?740 gl td
« Vastaus #4 : 05.06.2013, 23:51:35 »
Takavetoisten dieselmoottori on aina R6 mallinen, D24, D24T tai D24TIC ja niihin käy samat syöttöpumput, pakosarjat, nestepäät yms... keskenään. Tietenkin vaparin pumppu on vähän erilainen kuin turbomoottorissa. Mutta perusmoottori on periaatteessa ihan sama D24 kaikissa, paitsi turbomalleissa on lisäksi öljyruiskut.

Tuolla on juttua Bosch VE6 syöttöpumpun perusteista.

http://www.netikka.net/vepiku/ve-perusteet.htm

Alkupään 200-sarjalaisissa on myös ollut D20 mallisisa 5 sylinterisiä moottoreitakin...
« Viimeksi muokattu: 05.06.2013, 23:54:20 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Vs: onko tästä auton koneesta mihinkään isompaan?740 gl td
« Vastaus #5 : 06.06.2013, 00:06:49 »
okei jotenkin tuon ymmärsin ja oma koneeni on siis d24t josta tulee sitten tic
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy