Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 240 GL '88 (HX35)

  • 44 Vastauksia
  • 20164 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #30 : 12.05.2015, 01:11:16 »
Laitetta on nyt kahteen otteeseen säädelty ja tuloksena on 270hv @ 1.1bar ja kun 1.8bar säätöjä ruvettiin hakemaan, niin vaihdelaatikko tempasi sen verta pahasti jumiin, että auto kiskottiin dynosta ulos pyöräkuormaajalla. "Uuden" koneen huohotuskin tuntu olevan aika miehekkäällä tasolla. Saapahan nähdä millonka jaksaa seuraavaksi tehä yhtään mitään tälle kamppeelle...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #31 : 15.12.2015, 01:38:30 »
Jälleen on palattu vanhan paalikasan äärelle ja pian se on taas ajossa. Koneelle on tehty lisätuki, kardaanille suojarauta katkeamisen varalle ja kuskille nelipistevyöt seuraavan epäonnen turvaksi. Kaasuläpän asentoanturikin sai telineekseen version noin 5.1. Näiden lisäksi sähkömies on käynyt autossa ja saattanut useita mittareita sekä muita tilpehöörejä toimivampaan tilaan.

Nyt on yritystä oikeasti, koska pitäis saada ameriikan jenkki sisään tän tilalle...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #32 : 15.12.2015, 21:14:29 »
Ihan hyvin menny noitten laatikoiden kanssa kyllä  :-*

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #33 : 29.12.2015, 03:17:57 »
Taas on aika lainata Matti Nykäsen viisaita tai vähemmän viisaita sanoja ja todeta; "jos jokin asia on varma, se on aivan varma", että tämä laite rullaa tällä viikolla tallista ulos. Koneen tuennan toimivuudella ei tule olemaan asiaan merkittävää vaikutusta.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #34 : 29.12.2015, 09:58:00 »
Ja jo ens kesänä ajossa!
Vai olisko taas ens kesänä ajossa!
!

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #35 : 11.03.2016, 00:50:31 »
Vai olisko taas ens kesänä ajossa!

Ajossa jo ennen kesää! Tuli pyörähdettyä TTMK:n talvipujottelussa hakemassa toiseksi viimeinen sija haltuun  ;D

Laite ei pihalta suostunut käynnistymään, mutta 12h tallissa makaamisen jälkeen syttyi kuin palmun alta. Siihen se lysti sitten lakkasikin, kun tyhjäkäynti hävisi pelipaikalla ja pienillä kierroksilla kaasua painamalla vermes sammuu. Tallille palatessa alkoi nyhtämään myös tasakaasulla ja ahdoilla, eli voitaneen taputella ajokausi taas tältä erää...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #36 : 28.04.2016, 02:19:22 »
Tampereen Hot Rod & Rock Showssa laite oli näytillä ja paikka sattui sopivasti vrcf:n osaston viereen... Ei tosin tuntunu volvomiehiä nappaavan juuri millään tavalla, liian nähty resepti  ;D

Muita kiinnostuneita kyllä pyöri auton ympärillä jatkuvasti päivittelemässä (verrattain pienen) ahtimen isoa kokoa ja muuta "ihmeellistä". Hieno tapahtuma taas kerran ja ehkä joskus sitten jälleen omalla kalustolla uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2016, 13:25:53 kirjoittanut Kaapeli »
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #37 : 01.09.2016, 02:36:41 »
Säätöä vailla ja makailee talliveljensä kanssa pihalla odottelemassa taas (tai vieläkin) velhoa tatechin maasta. Naulaa niin pahasti 0.2bar ettei henno polkasta tuosta yli, vaikka kartat pitäis olla 1.1bar asti. Toiseks eniten ahdistaa tuo koneen ekasta startista asti esiintyny "kevyehkö" huohotus ja välillä esiintyvä sininen savupilvi. Ehkä kunnolla ajossa jo 2017 kesällä...!

Välillä käy mielessä muutama vaihtoehto, jotka on a) LH-Jet ja b) jättää puolimoottorit rauhaan tai c) LH-Jet, koska tällä ei oo tarkotus lentää.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #38 : 01.09.2016, 05:25:32 »
Ei muutakun kovalla luottamuksella kaks kappaletta kakkosnelosia siirtokilvillä parinsadan kilsanpäähään rääkkiin ja toivotaan et edes toisella pääsee takas mansesteriin. :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #39 : 06.09.2016, 01:47:56 »
Ei muutakun kovalla luottamuksella kaks kappaletta kakkosnelosia siirtokilvillä parinsadan kilsanpäähään rääkkiin ja toivotaan et edes toisella pääsee takas mansesteriin. :D

Kerro toki millon varataan aika josta meinaan perääntyä...? Tänään hitsailin Volkkaria nippuun ja kattelin pihalla maatuvia kakkosnelosia jo hiukan kaihoisalla katseella, mutta sit valokaaren turmelema silmä tavotti Pontiacin ja kaikenlainen himo kakkosnelosiin katos.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #40 : 17.08.2018, 03:36:28 »
No niin se vaan uskomattomastakin on tullut uskottavaa ja tähän laitteeseen vaihtui LH-Jet takaisin moottorinkäskyttäjäksi TVS:n toimesta. Enää pari päivää piuhojen lämpösuojien tekoa ynnä muuta käpeltämistä ja tätä lähdetään säätämään radalle! Wuhuu...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #41 : 30.09.2018, 21:54:04 »
No niin se vaan uskomattomastakin on tullut uskottavaa ja tähän laitteeseen vaihtui LH-Jet takaisin moottorinkäskyttäjäksi TVS:n toimesta. Enää pari päivää piuhojen lämpösuojien tekoa ynnä muuta käpeltämistä ja tätä lähdetään säätämään radalle! Wuhuu...

Hauskaahan oli tasan kolmen mutkan verran, mutta turha kai sitä on enempää riehuakkaan ku itkuhan se pitkästä ilosta kuulemma sitten olisi lopputuloksena... Tällä kertaa miehekäs öljypalo jostain koneen takaosasta auttoi lopettamaan ennen porua. (Toki kone on "uudesta" asti huohottanut ihan sairaasti, mut nyt seo sitten jo vissiin ihan oikeesti rikki)



Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #42 : 30.09.2018, 22:05:39 »
Lensikö taaimmaisessa nokkapukissa oleva tulppa pihalle?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #43 : 30.09.2018, 22:46:21 »
Lensikö taaimmaisessa nokkapukissa oleva tulppa pihalle?

Ei lentäny, siellä se tuntuis olevan kun sormettaa tulipellin ja koneen väliä...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
« Vastaus #44 : 10.05.2020, 03:06:10 »
No nyt ollaan taas kerran uskomattoman jännän äärellä... Laite on valmis säätöön ja ilmeisesti sen jälkeen ajoon. Konetta on vaihdeltu, öljyvuotoja on tilkitty, vauhtipyörääkin kaverit käänteli ja kuskin penkki on laskettu niin ettei päätä hakkaa kaariin. Hiukan toivoisin, että laite nyt viimein heittäisi tarjottimelle muutakin kuin karvaan pettymyksen...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

 

Samppasport  Futurez