Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jaywalker - 05.05.2015, 19:35:23
-
Nii, en ainakaa löytäny juttua aiheesta vaikka etsin, joten tein nyt oman.. :-[
Kun kuitenkin kiinnostaa tämä kyseinen kone, tai siis koneet.. nyt kun itselläni sellainen kerran on.
Tätä kakkoskorista V70:ä kuitenkin on tehty tuolla 2.4 vaparilla ja 2.4T koneella, kunnes 2005 turbo vaihtui tohon 2.5T:hen, ja vapari tais pysyä 2.4 litraisena, niin onko niillä koneilla mitään eroa kuin voiman määrä ja kuutiotilavuus?
Eli onko se siis kokonaan eri
- lohko
- imupuoli
- putkisto
- turbo
- ahtopaineet
- ym.
- ym ym
- muuta, en osaa edes kysyä.
Näin, kertokaa viisaammat, tiedän että niitä täällä on.
Kaikenlainen fakta tosta tekniikasta on tervetullutta, kaiken muunkin osalta siis kuin pelkän koneen.
Nöyrimmät kiitokset. -H- :)
-
2.5t kone tuli nelikkoihin jo 2003 ja etuvetoihin 2004 malleissa. Muistelen joskus lukeneeni ettei montaa vaihtokelpoista osaa itse moottorissa olisi. 2.4t oli vielä matalapaine turbo, 2.5t ahtaa enemmän.
-
olikos 2.5t vvt sekä imu että pako puolella? 2.4t vain pako. 2.4 vain imu. olisko ollu näin. oma on 2.5t 2004 v70
-
Mikähän se ahtopaine sitten ois ? 2.4T vs. 2.5T
entäs tuo kuutiotilavuuden kasvu ? porattu isommaks ? :D
-
Moi
2.4T ahtaa muistaakseni 0.5bar ja 2.5T ahtaa 0.75bar. 2.5T moottorissa on molemmilla nokilla VVT pyörät. Tämä uudempi kone vääntää alempaa ja myös maksimi vääntö on noussut 285-320nm. Turbo on muistaakseni 2.4T koneessa mitsun 13T ja 2.5T koneessa mitsun 14T. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jos vertaa 2.3 T5:sta, 2.4T ja 2.5T, niin minusta mukavin "luonne on juuri tuolla 2.5T koneella.
t.apa75
PS. Korjatkaa, jos olen vääristellyt tietoja :2funny:
-
Moi
2.4T ahtaa muistaakseni 0.5bar ja 2.5T ahtaa 0.75bar. 2.5T moottorissa on molemmilla nokilla VVT pyörät. Tämä uudempi kone vääntää alempaa ja myös maksimi vääntö on noussut 285-320nm. Turbo on muistaakseni 2.4T koneessa mitsun 13T ja 2.5T koneessa mitsun 14T. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jos vertaa 2.3 T5:sta, 2.4T ja 2.5T, niin minusta mukavin "luonne on juuri tuolla 2.5T koneella.
t.apa75
PS. Korjatkaa, jos olen vääristellyt tietoja :2funny:
Ahtopaineet minusta ovat 2.4t 0.4bar ja 2.5t 0.65bar
-
Ahtopaineet minusta ovat 2.4t 0.4bar ja 2.5t 0.65bar
Ainakin mulla vakio ohjelmalla 0,3 tai 0,4. Autogaugen mittari ei oo mikään tarkin..
-
Ahtopaineet minusta ovat 2.4t 0.4bar ja 2.5t 0.65bar
2.4T saattaa olla sen 0.4bar, mutta 2.5T ahtaa sen 0.75bar, tämä varma ja mitattukin tieto :pomo:
t. apa75
-
Hieno homma. onko tuota tietoa missään netissä luettavissa ?
missään "virallisella" sivustolla ?
Eli siinä on siis..
- eri turbo.
- VVT pyörähommeli
- isompi kuutiotilavuus.. kuitenki sama loki ?