Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06

  • 1581 Vastauksia
  • 349097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #240 : 11.07.2016, 21:23:41 »
Nii aivan AWD. Mä tulin merisairaaks oem maavaralla, AWD vissiin siitä vielä pari cm korkeampi :D

Okei, mulla on nyt tässä pysynyt tosi hyvin, on kyllä siinä mustassa osassa kiinni. Vanhassa oli ihan lasissa. :) Kerran tippu sen verran kivasti et meni säädön mutteri halki kun muovia on. Viime kesän affella tipahti myös kuumuuden vuoksi. Yleensä jäänyt johdon varaan killumaan. :)

Ps. Itelle tullut kiinasta tuo 12v pistoke. Pääsen asentamaan tonne hanttarin jalkatilaan niin saan kameran johdon totaali piiloon. :)  O0
Ku mikkää ei saa näkyä  :2funny:

Täytyy katsoa, mitä tuolle maavaralle keksii. Tämä kesä näyttää, millanen se on vetää vaunua.

Mulle tuli sellanen kamera, joka käyttää auton OBD-pistoketta. Johto oli helppo laittaa ovenkarmin tiivisteen taakse piiloon. Sille OBD:n avattavalle kannelle kyllä täytyy tehdä jotain, nyt se roikkuu auki.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #241 : 11.07.2016, 21:52:27 »
Täytyy katsoa, mitä tuolle maavaralle keksii. Tämä kesä näyttää, millanen se on vetää vaunua.

Mulle tuli sellanen kamera, joka käyttää auton OBD-pistoketta. Johto oli helppo laittaa ovenkarmin tiivisteen taakse piiloon. Sille OBD:n avattavalle kannelle kyllä täytyy tehdä jotain, nyt se roikkuu auki.
Ainahan voi korottaa.  :juhau:   :D

Millases kameran oot hommannu. Toisaalta kiinnostas ittellekkin joku hommata. Jos vaikka joku kerta tarttis.  ::)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #242 : 12.07.2016, 09:36:55 »
Täytyy katsoa, mitä tuolle maavaralle keksii. Tämä kesä näyttää, millanen se on vetää vaunua.

Mulle tuli sellanen kamera, joka käyttää auton OBD-pistoketta. Johto oli helppo laittaa ovenkarmin tiivisteen taakse piiloon. Sille OBD:n avattavalle kannelle kyllä täytyy tehdä jotain, nyt se roikkuu auki.

Okei  :o ai sellasiakin saa. Loggaako se videolle jtn nopeutta yms.? Oman ostin motonetist 12/14 joku 90e kamera on. Sisältää 8g kortin ja haluttaessa FullHD laatua, valikko Suomeks jne. :) ollut ihan pätevä. Toimii ihan itekseen. Virrat autoon tai käyntiin ni menee ite päälle. :)


Millases kameran oot hommannu. Toisaalta kiinnostas ittellekkin joku hommata. Jos vaikka joku kerta tarttis.  ::)

Tosiaan, laita vähä infoo.   :juhau:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #243 : 12.07.2016, 19:24:15 »
Tänään jäin puuhailemaan töiden jälkeen tuota lisä 12v plugia autoon. :)

Hanttarin jalkatilaan sen laitoin ja ryöstin keskikonsolin pistokkeesta. Yritin asiallisesti kytkeä tuon ja kai mä siinä onnistuin.
Plugin päässä abikot, alkuperäisiin johtoihin kuorittu siivu ja kolvattu ryöstö kiinni. Sähköteipillä suojattu. Abikot "vuorattu" kutistesukalla. :)


Kytkennän jälkeen kokeilin suoraan kaikkia mahdollisia kytkeä. Aiemmin eBaysta tullut 3in1 virta/lämpönäyttö+usb pistokelaturin paikka kiinni kojelautaan ja kännykkä lataukseen. Samaan aikaan jalkatilaan kiinni tuo kamera päälle. Annoin 5min siinä kulutella, ei ainakaan sulake räpsynyt eikä tuntunu johtimetkaan ainakaan siinä kohtaa lämmenneen. :)
Sain nyt kameran virtajohdon piiloon sen verran kun on tarvis, periaatteessa olisi voinut tuon lisäpistokkeen jättää asentamatta näkyviin mutta sitä voi muuhunkin nyt käyttää kun vaan kameraan. :)

Otin muutaman kuvan. :) Varoitus nää kuvat on kamalaa pixelimössöä puhelimesta :D











Kuvat ovat todella surkeat mutta toivottavasti eroittaa pixeleistä miten oon johdon vetänyt. A-pilaria pitkin menee johto katto verhoiluun ja sieltä kameralle. :) Ihan katon ylä oik. kulmasta näkee inan johtoa, muutoin vain jalkatilan "kieppi" ja kameralle tuleva kattoverhoilusta. :)

Lisäksi tulo yllätyksenä. Purkasin vaihdekepin kehyksen siinä toivossa että saisin lisätilaa virtapistokkeen irroitukseen mut siihen turhaan. Tosin sieltä löysin USB pistokkeen myös, samasta paikasta tulee tuo AUX johto. Jota olenkin käyttänyt aktiivisesti. :) On siis laitettu CD-vaihtajan paikkaan muunnin AUX:ia varten näemmä myös USB:tä varten joka tuli yllärinä. :) Vielä tarvii varmistaa että toimii, eiköhän. :)

Samassa sitten tein kolon mukitelineen ja vaihdekepin kehyksen väliin niin sain asiallisesti molemmat johdot sieltä, aiemmin oli vaan runtattu AUX johto kehyksen alta "välissä"



Itse varsin tyytyväinen. :) Mielipiteitä?  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #244 : 12.07.2016, 20:04:37 »
Mulla tulee usb ja aux samaan paikkaan. Aattelin vielä tämän http://www.slamit.net/product/6157/solisto--tarvike-usb--jatkokaapeli--asennuskehys laittaa, saa siistimmän. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #245 : 12.07.2016, 20:24:24 »
Mä laitan huomenna tietokoneella linkin kameraan, joka mulle tuli. Jos PJ ei kerkiä ensin... :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #246 : 12.07.2016, 20:26:37 »
Mulla tulee usb ja aux samaan paikkaan. Aattelin vielä tämän http://www.slamit.net/product/6157/solisto--tarvike-usb--jatkokaapeli--asennuskehys laittaa, saa siistimmän. :)

Kiitti vinkistä!  8)

Tää lienee Gromaudion tai yatour tekele olla tuolla johtojen toisessa päässä? En oo jaksanu vaivaa nähdä että nappais soitinta pois. :)

Mä laitan huomenna tietokoneella linkin kameraan, joka mulle tuli. Jos PJ ei kerkiä ensin... :juhau:

Okei!  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #247 : 12.07.2016, 21:55:48 »
Parasta laatua sähköteippiä sulla ainaskin on, ei mulla muuta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #248 : 12.07.2016, 21:59:13 »
Parasta laatua sähköteippiä sulla ainaskin on, ei mulla muuta.

Miten tuo tulee tulkita?  :-[
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #249 : 12.07.2016, 22:15:09 »
Miten tuo tulee tulkita?  :-[
No ihan niinku siinä lukee. [emoji1]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #250 : 13.07.2016, 04:34:24 »
Okei  :o ai sellasiakin saa. Loggaako se videolle jtn nopeutta yms.? Oman ostin motonetist 12/14 joku 90e kamera on. Sisältää 8g kortin ja haluttaessa FullHD laatua, valikko Suomeks jne. :) ollut ihan pätevä. Toimii ihan itekseen. Virrat autoon tai käyntiin ni menee ite päälle. :)

http://www.autoracing.fi/wasp-9401-tuulilasikamera-obd

Tuo kamera piirtää videoon ajoreitin, nopeuden, ym. Tai näin olen ainakin ymmärtänyt. :juhau: Siinä on itsessään GPS. Kuvanlaadusta ei ole mitään tietoa, maanantaina vasta otettu käyttöön.

Ysisataseen ostin tuulilasikameran vuosi sitten kun jäin kesälomalle. Motonetistä hain tämän. Kuvanlaatu on erinomainen, ainakin tabletilla katsottuna. Pienikokoinen, miinuksena että välillä jää jumiin (ei lähde nauhotus päälle).




Sulla on oikein tekemisen meininkiä. O0 Erittäin asiallista jälkeä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #251 : 13.07.2016, 08:33:44 »
No ihan niinku siinä lukee. [emoji1]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Okei.  :) Kiitos  :P

http://www.autoracing.fi/wasp-9401-tuulilasikamera-obd

Tuo kamera piirtää videoon ajoreitin, nopeuden, ym. Tai näin olen ainakin ymmärtänyt. :juhau: Siinä on itsessään GPS. Kuvanlaadusta ei ole mitään tietoa, maanantaina vasta otettu käyttöön.

Ysisataseen ostin tuulilasikameran vuosi sitten kun jäin kesälomalle. Motonetistä hain tämän. Kuvanlaatu on erinomainen, ainakin tabletilla katsottuna. Pienikokoinen, miinuksena että välillä jää jumiin (ei lähde nauhotus päälle).




Sulla on oikein tekemisen meininkiä. O0 Erittäin asiallista jälkeä.

Okei, aika hipo hipo kameran oot hommannu :juhau: Suhteellisen hintava kampe on jo. En oo ite perehtyny erityisemmin näihin kameroihin tuon valitsin ihan randomisti kun vaikutti asialliselta. Ei siinä oo tollasii kivoi toimintoi kuten nopeus jne. :) Mut kuvanlaatu on ihan jees, ite käytän 720p formaattia vaikka voisi käyttää FullHD tulee kortti täyteen vaan todella nopeesti jos parasta käyttää. Nyt mahtuu 2h 14min 8g korttiin 720p:tä :)
Oma kamera on Tällänen. :)

Kiitos paljon, se on yleensä aina ja erityisesti kun itelle tekee  :2funny: Ei siedä kattoo jos on sinnepäin vaan :D
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #252 : 13.07.2016, 10:29:00 »
Okei, aika hipo hipo kameran oot hommannu :juhau: Suhteellisen hintava kampe on jo. En oo ite perehtyny erityisemmin näihin kameroihin tuon valitsin ihan randomisti kun vaikutti asialliselta. Ei siinä oo tollasii kivoi toimintoi kuten nopeus jne. :) Mut kuvanlaatu on ihan jees, ite käytän 720p formaattia vaikka voisi käyttää FullHD tulee kortti täyteen vaan todella nopeesti jos parasta käyttää. Nyt mahtuu 2h 14min 8g korttiin 720p:tä :)
Oma kamera on Tällänen. :)

Kiitos paljon, se on yleensä aina ja erityisesti kun itelle tekee  :2funny: Ei siedä kattoo jos on sinnepäin vaan :D

Onhan sillä hintaa, mutta on siinä taas sitten ominaisuuksiakin. Toivottavasti myös toimii paremmin, kuin tuo toinen kamera. Mulla on nyt toistaiseksi molemmat kamerat FullHD:lla. Periaatteessa sillä ei ole väliä, vaikka kortti tulee nopeasti täyteen, kun kamera pyyhkii automaattisesti vanhoista yli. Toi OBD:sta käyttöjännitteen ottava kamera on siitä kätevä, että ei mene tupakinsytkästä yhtä liitosta. Tossa on myös ominaisuus, että sen saa jäämään kokoajaksi valmiustilaan ja se nauhoittaa kaiken liikkeen mitä auton edessä tapahtuu. OBD-liittimessä on kytkin, josta valitaan tuo sytytysvirta seuraava tila tai jatkuva.

Mulla on kanssa periaatteena, että en ihan mitä tahansa käsistäni päästä. Tuota meidän seitenkymppistä on pidetty viimeiset kuusi vuotta kuin kukkaa kämmenellä ja koitan jatkaa samalla linjalla. Kameran johto oli äärettömän helppo piilottaa. Oven karmissa vaan vastaan tuli ikkuna airbagin pussit. En uskaltanu sen kummemmin raotella sitä vaan varovasti asettelin johdon siihen viereen ja oven tiiviste takasin paikoilleen. Täytyy navigaattorin johto vedellä samalla tavalla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #253 : 13.07.2016, 12:02:06 »
Onhan sillä hintaa, mutta on siinä taas sitten ominaisuuksiakin. Toivottavasti myös toimii paremmin, kuin tuo toinen kamera. Mulla on nyt toistaiseksi molemmat kamerat FullHD:lla. Periaatteessa sillä ei ole väliä, vaikka kortti tulee nopeasti täyteen, kun kamera pyyhkii automaattisesti vanhoista yli. Toi OBD:sta käyttöjännitteen ottava kamera on siitä kätevä, että ei mene tupakinsytkästä yhtä liitosta. Tossa on myös ominaisuus, että sen saa jäämään kokoajaksi valmiustilaan ja se nauhoittaa kaiken liikkeen mitä auton edessä tapahtuu. OBD-liittimessä on kytkin, josta valitaan tuo sytytysvirta seuraava tila tai jatkuva.

Mulla on kanssa periaatteena, että en ihan mitä tahansa käsistäni päästä. Tuota meidän seitenkymppistä on pidetty viimeiset kuusi vuotta kuin kukkaa kämmenellä ja koitan jatkaa samalla linjalla. Kameran johto oli äärettömän helppo piilottaa. Oven karmissa vaan vastaan tuli ikkuna airbagin pussit. En uskaltanu sen kummemmin raotella sitä vaan varovasti asettelin johdon siihen viereen ja oven tiiviste takasin paikoilleen. Täytyy navigaattorin johto vedellä samalla tavalla.

Okei, kuulostaa asialliselta vermeeltä ja varmasti ajaa asiansa! En oo varma oliko mulla joku valmiustila myös, en oo ehtiny 2vuoden aikana niin paljoa perehtyä :D

Joo niin on ikkunan verhobägi mä mittää ajatellut, siitä vaan tempasin listan irti ja totesin ups tässä on jo bägiverho.  :D ei siitä tullut seuraamuksia :) vaikka reteesti repäsinkin.  :P

Ite miettisin OBD porttiin obd lukian bluethoottii reali aikaista dataa?  :idiot2:
Ahtopaineet ym.??

Jos päädyn hommaamaan kännykän tarjoamaa navia parenman ni bluepower.se alkuperäisen soittimen korvaava soitin kaikilla mausteilla siinä kohtaa. :)  Tällänen
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016, 12:04:50 kirjoittanut Maxxxed »
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

myyrä

  • Vieras
Vs: Maxxxed's V70 2.5T Aut. -06
« Vastaus #254 : 13.07.2016, 15:23:42 »
Osta android soitin :) 100kertaa parempi :)

 

Samppasport  Futurez