KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
B200 kertoo lohkon ja kirjain mikä polttoaineen syöttöjärjestelmä
K = Kaasutin (kiinteäkurkkuinen solex)
A = Kaasutin (muuttuvakurkkuinen)
E = Mekaaninen ruisku
F = Elektroninen ruisku
Ja näiden perään vielä T niin löytyy myös turbo, paitsi FK joka on matalapaine turbo elektronisella ruiskulla :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
^^Nuo tiedot löysin ihan äskettäin googlettamalla, elikkä käsittääkseni e tai f kone siis kyseessä. Neljä suutinta ja vaijerilla säätyvä imuläppä.
Tällä hetkellä venakoppa auki tuosta ruiskukoneesta ja mietiskelen, että mikä nokka siinä on :-\ Onko  "O" nokkaa olemassakaan, "O" sijaitsee aivan jakopään päätysen sylinterin kohilla, seuraavan sylinterin kohdilla on "B", eli kumpikohan siis?

Edit. Ja pientä arvailua taas, eli vissiinkin "f" kone toden-näköisemmin mulla ja "B" nokalla, suuttimet ei siis ole kannessa vaan aivan välittömässä läheisyydessä, mutta imusarjassa.
Kun juttua oli faq:ssa että reijät kannessa suuttimille, ja käsitin että "e" koneessa suuttimet ovat kannessa, eikä kaiketi imusarjassa, niinkuin f:läisessä?
Ei perkele ku ollaan ihan vissiin :idiot2:  :D
« Viimeksi muokattu: 15.12.2010, 19:57:35 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Tuo kuvaus käy molempiin.
Tuonnäköinen imusarja on E moottorissa eli siinä on tuollainen iso tasainen alue.


Ja tälläinen F moottorissa



B nokkaa löytyy
http://www.elisanet.fi/juha.uusitorppa/korjaamo/nokka_akselit2.htm
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
^^Nuo tiedot löysin ihan äskettäin googlettamalla, elikkä käsittääkseni e tai f kone siis kyseessä. Neljä suutinta ja vaijerilla säätyvä imuläppä.
Tällä hetkellä venakoppa auki tuosta ruiskukoneesta ja mietiskelen, että mikä nokka siinä on :-\ Onko  "O" nokkaa olemassakaan, "O" sijaitsee aivan jakopään päätysen sylinterin kohilla, seuraavan sylinterin kohdilla on "B", eli kumpikohan siis?

Edit. Ja pientä arvailua taas, eli vissiinkin "f" kone toden-näköisemmin mulla ja "B" nokalla, suuttimet ei siis ole kannessa vaan aivan välittömässä läheisyydessä, mutta imusarjassa.
Kun juttua oli faq:ssa että reijät kannessa suuttimille, ja käsitin että "e" koneessa suuttimet ovat kannessa, eikä kaiketi imusarjassa, niinkuin f:läisessä?
Ei perkele ku ollaan ihan vissiin :idiot2:  :D
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=94.msg0#new !

E: niin ja nokan merkintä löytyy kannen takapäästä(tulipellin) eli paikallaan et sitä voi lukea kuin lampun ja peilin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2010, 20:54:38 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Nokan merkintä on akselin takapäässä stanssattu merkki. Ei akselin kyljessä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Eli joo noista kahesta kuvasta päätellen mulla siis on F-moottori tuo irrallaan tallissa lojuava. Nokka-akseli vielä pitäis vilkasta jossain vaaiheessa, että mikä se nyt varmasti on, ehdin jo venakopan laittaa takasin kiinni.
Kiitti tosiaan vastauksista :hello: Ei aina tuolla googlella keksi niitä hakusanoja silläviisiin, että jotai ehkä löytäiskin >:( :D
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Eli joo noista kahesta kuvasta päätellen mulla siis on F-moottori tuo irrallaan tallissa lojuava. Nokka-akseli vielä pitäis vilkasta jossain vaaiheessa, että mikä se nyt varmasti on, ehdin jo venakopan laittaa takasin kiinni.
Kiitti tosiaan vastauksista :hello: Ei aina tuolla googlella keksi niitä hakusanoja silläviisiin, että jotai ehkä löytäiskin >:( :D
Turhaan sitä venakoppaa enää aukasetkaan ellet meinaa nokkaa kokonaan irti ottaa sillä et sitä merkintää sieltä näe, kannen takapäästä sellaisesta reiästä voit pienellä peilillä koittaa katsoa tulpan/virranjakajan irrotuksen jälkeen.. siis jos kone paikallaan autossa.  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Käykö 240:iin (b200f) 740- tai 940-sarjan Volvojen tankin siirtopumppu suoraan? Löytyykö keltään suoraa osanumeroa, Motonetin varaosa haku ei sitä anna.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vaimon kauppakassi eli S60 2,4T vm. 01. Mielipiteitä kiitos, haenko termostaatin orggiksena vai tarvikkeena? Muistaako joku minkä hintainen toi on sinisellä`?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vaimon kauppakassi eli S60 2,4T vm. 01. Mielipiteitä kiitos, haenko termostaatin orggiksena vai tarvikkeena? Muistaako joku minkä hintainen toi on sinisellä`?

Itse itselleni vastaten: Bilian verkkokaupassa näytti tuon termarin (osanro. 271664) hinta olevan 29,71. Jos tosta saa vielä muutaman euron tinkastua, niin taidan hakea siniseltä vaan, vaikka tuon jollain 10-15 eurolla tarvikeliikkeestä saisi, niin puhutaan niin pienistä summista kuitenkin ettei tällä mitään väliä ole. Toimiihan ainakin kunnolla kuten pitääkin toi orggisosa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
Itse itselleni vastaten: Bilian verkkokaupassa näytti tuon termarin (osanro. 271664) hinta olevan 29,71. Jos tosta saa vielä muutaman euron tinkastua, niin taidan hakea siniseltä vaan, vaikka tuon jollain 10-15 eurolla tarvikeliikkeestä saisi, niin puhutaan niin pienistä summista kuitenkin ettei tällä mitään väliä ole. Toimiihan ainakin kunnolla kuten pitääkin toi orggisosa.
Pidä Volvosi Volvona, käytä vain alkuperäisosia.
Pääset pitkänpäälle helpommalla.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Käykö 240:iin (b200f) 740- tai 940-sarjan Volvojen tankin siirtopumppu suoraan? Löytyykö keltään suoraa osanumeroa, Motonetin varaosa haku ei sitä anna.
Bilteman kuvasto väittää että kaikissa olisi sama pumppu eli käy
Motonetissäkin löytyy 28-1721
« Viimeksi muokattu: 18.12.2010, 11:23:40 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Eli joo noista kahesta kuvasta päätellen mulla siis on F-moottori tuo irrallaan tallissa lojuava. Nokka-akseli vielä pitäis vilkasta jossain vaaiheessa, että mikä se nyt varmasti on, ehdin jo venakopan laittaa takasin kiinni.
Kiitti tosiaan vastauksista :hello: Ei aina tuolla googlella keksi niitä hakusanoja silläviisiin, että jotai ehkä löytäiskin >:( :D
Näin ollen sulla ei ole tarvetta tehdä koneenvaihtoa, laitat vaan kaikkine sähköineen hilkkeineen sen ruiskukoneen osat siihen kaasarikoneeseen, joka nyt on keulalla. Tosin tähän semmonen varaus, että mikäli peltoauton ruisku on LH2.4, niinkun 240 tapauksessa pitäisi olla, joudut vaihtamaan myös vauhtipyörän, koska anturointi on tehty vauhtipyörän kehään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Saako näitä boschin liittimiä auki jotenkin? Esim. vaihtaakseen nuita liitinten paikkoja?? Tarkotan siis näitä mitä on esim vinokoneen ruiskusuutinten liittimet, sytkämoduuli, imm jne..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Saako näitä boschin liittimiä auki jotenkin? Esim. vaihtaakseen nuita liitinten paikkoja?? Tarkotan siis näitä mitä on esim vinokoneen ruiskusuutinten liittimet, sytkämoduuli, imm jne..
Joo hokas kun sai murjottua yhren rikki..



Tuosta näkee aika hyvin millanen lipsi siellä on
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Carcom Oy  Ateho