Futurez  Kulkukoira

Volvo v70 d5 2007 ei käynnisty polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen

  • 13 Vastauksia
  • 3962 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalikkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vaihdon jälkeen kävi noin 20s ja sammui. Unohdin tohinassa täyttää naftalla filsun. Nyt vaan pyörittää, mutta ei yritäkkään käynnistyä. Virtoja pidetty päällä useaan otteeseen ja pumpun surina kuuluu. Akku ladattu kännistysten jälkeen yöllä ja nyt koitettu, mutta sama homma. Virran ollessa päällä kuuluu ruuvarin osoittamasta suunnasta jatkuva vinkuna, joka jatkuu virtojen katkettu vielä n. 30s. Ymmärtääkseni tän pitäis ilmata ittensä, mutta jos joudun ilmaamaan, niin onko paluuputki tuo, jonka päällä ruuvarin kärki on? Pikkusen hakusessa tämä puoli itsellä  :o. Yritin haulla etsiä tietoa, mutta ei tämä puusilmä ainakaan löytänyt.



-Make-

Poissa Maatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Ruuvari on tankilta tulevan putken päällä. Paluupuoli on tuo kuvan keskellä oleva nelihaarainen letkuhässäkkä. Pitäisi ilmata itsensä käyttämällä virrat päällä pari kolme kertaa tai muutamalla starttauksella. Tuleekohan polttoaine varmasti korkeapainepumpulle asti. Jos siirtopumppu toimii kunnolla, virrat päälle laittaessa pitäisi polttoainetta tulla letkusta ihan kunnon virtauksella. Jos tulee niin sitten on selvitettävä nouseeko rail-paine käynnistystä edellyttävälle tasolle. Tarkkaa lukemaa en muista mutta 200-300 baria.
V70 2.4d Summum aut. -08
V50 1.8 Kinetic -06

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Oletko startannut kuinka pitkään? Voi joskus vaatia piiitkän starttauksen.

Poissa Kalikkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Startattu on varmaan 25x10s, mutta ei yritäkkään käynnistyä. Vaatiiko vielä pidempää starttaus sessiota?
Pitääpä irrottaa letku tulopuolelta ja kattoo tuleeko nafta pumpulle asti.
-Make-

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Startattu on varmaan 25x10s, mutta ei yritäkkään käynnistyä. Vaatiiko vielä pidempää starttaus sessiota?
Pitääpä irrottaa letku tulopuolelta ja kattoo tuleeko nafta pumpulle asti.
Paras vastaus ongelmaan kuin ongelmaan on että "tee se itse". Ja ihmettele jälkeenpäin että mikähän letku tai piuha unohtui kiinnittää paikoilleen...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Paras vastaus ongelmaan kuin ongelmaan on että "tee se itse". Ja ihmettele jälkeenpäin että mikähän letku tai piuha unohtui kiinnittää paikoilleen...

Polttoainesuodattimen vaihto on näihin sangen yksinkertainen toimenpide. Aivan hyvin voi itse vaihtaa. Aina onnistui minultakin eikä mitään letkuja/piuhoja tartte irroitella saati täyttää koteloa naftakanisterista..

Startattu on varmaan 25x10s, mutta ei yritäkkään käynnistyä. Vaatiiko vielä pidempää starttaus sessiota?
Pitääpä irrottaa letku tulopuolelta ja kattoo tuleeko nafta pumpulle asti.

Onko varmasti oikea suodatin ja kaikki oikein paikoillaan? Sattuiko vaihdossa mitään kommelluksia? Eihän vain vuoda naftaa nyt se kotelo..siis ulospäin? Minä kasaisin uudestaan ja hitunen rasvaa sen kotelon kierteisiin että menee kohtuudella kiinni ja kunnolla. Kuivana v-mäisiä saada lähtemään oikeille kierteille
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kalikkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Kommelluksitta meni ja suodatin on oikea. Putsasin ja hitunen rasvaa, niin meni helposti paikoilleen, kun vielä katsoi kierteiden alotukset kohdalleen. Juu ei tartte irrotella mitään letkuja
-Make-

Poissa Kalikkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Puolet viestistä näköjään katos jonnekkin  :o. Ajoin tankin todella tyhjäksi, jotta tiputtaisi mahdollisimman vähän. Kanisterilla hain eilen illalla naftaa ja laitoin akun lataukseen, niin pääsee tänään uudestaan testaa. Volle kallellaan kuljettajan puolelle, johtuen pihan kallistuksista. Jos oiskin niin yksinkertasta ettei pumppu saanut menovettä siirrettyä, kun on todella vähissä. Jos ei lähe käymään, niin sitten em.ohjeiden mukaan tutkimaan.
-Make-

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Puolet viestistä näköjään katos jonnekkin  :o. Ajoin tankin todella tyhjäksi, jotta tiputtaisi mahdollisimman vähän. Kanisterilla hain eilen illalla naftaa ja laitoin akun lataukseen, niin pääsee tänään uudestaan testaa. Volle kallellaan kuljettajan puolelle, johtuen pihan kallistuksista. Jos oiskin niin yksinkertasta ettei pumppu saanut menovettä siirrettyä, kun on todella vähissä. Jos ei lähe käymään, niin sitten em.ohjeiden mukaan tutkimaan.

Veikkaanpa että nyt hörähtää :) Vai hörähtikö?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Perinteinen 2-osaisen satulatankin ongelma voi olla että lähtee vasta kun on yli puoli tankkia löpöä..
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kalikkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Hörähti käyntiin melkein samantein  :)
Jatkossa ei näköjään kannata ihan höyryille ajaa. Ääni kanssa bteeman ehdalle suodatinavaajalle  O0
-Make-

Poissa petriko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Hörähti käyntiin melkein samantein  :)
Jatkossa ei näköjään kannata ihan höyryille ajaa. Ääni kanssa bteeman ehdalle suodatinavaajalle  O0

Polttonesteensuodatinta uusittaessa ei säiliössä saa olla polttonestettä yli 3/4 täydestä määrästä sanoo volvo. eli muutoin polttoaineen pinta on suodattimen jalan letkun yläpuolella.



Volvo XC70 D4 AWD Summum 2014, Volvo V50 1.6D DRIVe 2012, S60 2.4D Summum 2008

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Mulla on vanhempi D5 eli peltipurkkisuodatin mutta vaikka oli kulma ylhäällä ja tankki alle puolen piti puristaa suodattimelle tankista menevä letku ettei tankki tyhjentynyt astiaan kokonaan.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kalikkala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Pukkas näköjään uuden vian hetken päästä käynnistyksestä, kun ilmotti hiukkasloukun olevan täynnä. Kävin ajamassa yli 100km lenkin kierrosten ollessa n.3500 paikkeilla, mutta ei suostunut aloittamaan polttoa. Olipa mukava ajaa, kun tehot hukassa ja kaasuun ei vastaa kunnolla  :D. Pitää huomenna käydä pajalla, niin näkee saako pakkopoltolla auki.
-Make-

 

Ateho  Elekma