Siis jos sulla on bensamittari sökönä, etkä halua alkaa sitä mittaria korjaamaan, niin (tarvike bensamittarin lisäksi) yksinkertainen ratkaisu olisi laittaa sinne jännitemittari, jonka näyttämät arvot sitten selvittäisi itselleen.
Tietysti olettaen että tankkilaite toimii.. Mulla oli aikanaan seiskassa tankkilaitteessa vika, joka edellytti hieman perehtymistä.
Anturi pitää mitata, jahka saan aikaseks tiputtaa tankin kentälle, ja tätä ennen pitäs vielä löytää muovinen tankkilaite märäntyneen tilalle, joten kattoo nyt mikä koho sinne lopulta päätyy. Sinällään ihan sama vaikka toimisi väärinpäin, jos näyttäisi kuitenkin jokseenkin loogisesti, mutta epäilen vahvasti mittaria vähän vanhuudenhöperöksi.
Osaahan tuotakin pitkän yhteiselon myötä tulkita, vaikka viihtyykin suurimmaksi osaksi luoteen suunnassa, saattaa ilmaista täyttä tankkia käymällä asteikon puolivälissä, ja niistä pienistä nyansseista siinä välillä pysyy kyllä kartalla polttoainetilanteesta.
Toisaalta kun sillä "tarkalla" tiedolla ei ole juurikaan merkitystä, normaalikäytössä kun se on tyyliin kerran viikossa tankki täyteen ja that's it. Ja tyhjemmälläkin tankilla riittäisi, että esim. kymppilitran kohilla syttyis kynttilä, jotta käys seuraavan 100 kilsan sisällä juottokaukalolla...
Mahtaskohan lasinpesunesteen anturi olla bensasta millänsäkään? Nakkais sen tankkilaitteen kyljessä sisään ja stemmailis sopivalle korkeudelle.
Omassa vuoden 1991 945:ssa oli se bensavalo ns. "lähin asema kiitooos" -valo. Jyrkässä alamäessä moottori sammui jos valo oli syttynyt hetki aikaisemmin.
Kerran taisin 30km ajaa valon syttymisestä ja viimeinen 50m rullattiin bensa-asemalle, kun loppui moottorin halu hengittää ilmaa.
Pikkusen lyhköselle toimintamatkalle kuulostaa, vaikkei tällä varmaan Uralille lähdetäkään.