Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3275242 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14775 : 06.03.2021, 12:41:40 »
Aloin tuossa funtsimaan bensamäärän merkkivalon jälkiasennusta Seiskaan. Siis halutulla litramäärällä, vastuksen ollessa mitä se sitten paikoilleen eksyvällä anturilla sattuu olemaan, saisi valon tillottamaan parhaaksi katsomaansa paikkaan.

Saiskohan tommosen jotenkin rakenneltua, vai onko ainoa järkevä vaihtoehto patentoida anturia ja tankin kokoa vastaava Ysin bensamittari tai pelkkä valo? Millä litramäärällä nuo alkujaan syttyy?

Siis jos sulla on bensamittari sökönä, etkä halua alkaa sitä mittaria korjaamaan, niin (tarvike bensamittarin lisäksi) yksinkertainen ratkaisu olisi laittaa sinne jännitemittari, jonka näyttämät arvot sitten selvittäisi itselleen.

Tietysti olettaen että tankkilaite toimii.. Mulla oli aikanaan seiskassa tankkilaitteessa vika, joka edellytti hieman perehtymistä.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2021, 12:43:25 kirjoittanut Jule »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14776 : 06.03.2021, 12:57:16 »
Kyyyllä toimivan mittarin kanssa pystyy aika nahkoille ajamaan  ??? Vaan miksi toisaalta pitäisikään mutta onnistunee tuolla vastusarvoa jäljittelevällä tsydeemillä lie. Kannattaa varmaan laittaa siihen joku aikapiiri tms. ettei ala vilkkua töyssyissä  ;D

6l kuulostaa aika vähältä kun ajoin kerran testimielessä seiskasta tankin tyhjäksi ja irroitin tankin, aika tasan 3l sinne jäi. Ellei sitten ole se ~3l + 6l
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14777 : 06.03.2021, 14:28:19 »
Joo, siis mulla oli aikanaan nimenomaan tankkilaite hajonnut, niin että mittari toimi ihan oikein 1/5 tankilliseen asti. Sen jälkeen se pysähtyi hetkeksi, ja sitten kun pumppu alkio huutaa ilmaa mittari näytti taas jo n. 1/3 tankkia.

Oli siinä pian auton hankinnan jälkeen vähän jenit tiukassa, niin särjin siitä sitten bensapumpun, kun en tiennyt tuon mittarin toimintaa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14778 : 06.03.2021, 14:54:44 »
Omassa vuoden 1991 945:ssa oli se bensavalo ns. "lähin asema kiitooos" -valo. Jyrkässä alamäessä moottori sammui jos valo oli syttynyt hetki aikaisemmin.
Kerran taisin 30km ajaa valon syttymisestä ja viimeinen 50m rullattiin bensa-asemalle, kun loppui moottorin halu hengittää ilmaa.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14779 : 06.03.2021, 15:31:28 »
Siis jos sulla on bensamittari sökönä, etkä halua alkaa sitä mittaria korjaamaan, niin (tarvike bensamittarin lisäksi) yksinkertainen ratkaisu olisi laittaa sinne jännitemittari, jonka näyttämät arvot sitten selvittäisi itselleen.

Tietysti olettaen että tankkilaite toimii.. Mulla oli aikanaan seiskassa tankkilaitteessa vika, joka edellytti hieman perehtymistä.

Anturi pitää mitata, jahka saan aikaseks tiputtaa tankin kentälle, ja tätä ennen pitäs vielä löytää muovinen tankkilaite märäntyneen tilalle, joten kattoo nyt mikä koho sinne lopulta päätyy. Sinällään ihan sama vaikka toimisi väärinpäin, jos näyttäisi kuitenkin jokseenkin loogisesti, mutta epäilen vahvasti mittaria vähän vanhuudenhöperöksi.

Osaahan tuotakin pitkän yhteiselon myötä tulkita, vaikka viihtyykin suurimmaksi osaksi luoteen suunnassa, saattaa ilmaista täyttä tankkia käymällä asteikon puolivälissä, ja niistä pienistä nyansseista siinä välillä pysyy kyllä kartalla polttoainetilanteesta.

Toisaalta kun sillä "tarkalla" tiedolla ei ole juurikaan merkitystä, normaalikäytössä kun se on tyyliin kerran viikossa tankki täyteen ja that's it. Ja tyhjemmälläkin tankilla riittäisi, että esim. kymppilitran kohilla syttyis kynttilä, jotta käys seuraavan 100 kilsan sisällä juottokaukalolla...

Mahtaskohan lasinpesunesteen anturi olla bensasta millänsäkään? Nakkais sen tankkilaitteen kyljessä sisään ja stemmailis sopivalle korkeudelle. :D

Omassa vuoden 1991 945:ssa oli se bensavalo ns. "lähin asema kiitooos" -valo. Jyrkässä alamäessä moottori sammui jos valo oli syttynyt hetki aikaisemmin.
Kerran taisin 30km ajaa valon syttymisestä ja viimeinen 50m rullattiin bensa-asemalle, kun loppui moottorin halu hengittää ilmaa.

Pikkusen lyhköselle toimintamatkalle kuulostaa, vaikkei tällä varmaan Uralille lähdetäkään.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2021, 15:37:46 kirjoittanut HammerDown »
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14780 : 06.03.2021, 16:56:15 »
95 940 opiskelijavalo kun syttyy voi ajaa ihan rauhaksiin 20km kotio ja 10km bensa-asemalle.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14781 : 09.03.2021, 16:24:33 »
Sellaisen havainnon tuossa tein, että Seiskassa alkaa pumput korista ilmoja ja saattaapi sammua jo vajaalla kymmenellä litralla, jos viettää vähänkään alamäkeen tai keventää tunkilla takakulmaa.

Tämän jälkeen tankkiin sai liruteltua piripintaan 56 L.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14782 : 12.03.2021, 14:27:40 »
Mikä on oikea alapallonivel tähän volvoon? Rekkari Kog-617 Alustanumero: YV1SW714672659193    Merkkiä SKF mieluusti

https://aeromotors.fi/kataloog/volvo/v70-ii-285/2-4-d5-awd/pyoran-ripustus/alapallonivel?of=m4600;t19403;s10681

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa HD-Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Merkkiuskollisuus on sairaus
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14783 : 13.03.2021, 14:55:26 »
Ajattelin tässä ketjussa kysyä seuraavaa: Volvo 850 ja tuo kuskinpuolen pyyhkijä on alkanut jättää pyyhkimättä pienen alueen tuosta tuulilasin vasemmasta reunasta melkein koko pyyhkijän alueelta. Tuo pyyhkijän varsi näyttää siltä että sitä oltaisi taitettu ilmeiseti edellisen omistajan toimesta kun vika mahdollisesti ekan kerran ilmestyi. "Suoruus" eroaa selvästi apukuskin pyyhkijän varresta.

Luin jostain tältä foorumilta että tuo taittaminen on vain väliaikainen ratkaisu eikä enää jossain vaiheessa toimi, joten kannattaa varmaan jotain purkuosaa etsiä tuohon tai vastaavaa, ja onko kovinkin työläs tuo varren vaihto? Näyttäisi onnistuvan ihan perustyökaluilla.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14784 : 13.03.2021, 15:13:39 »
Tuntuu että omassa ja joka toisessa 850:ssa se kuskin pyyhinvarsi tarvii taittamista pari kertaa talvessa. Vaihtohan ei vaadi kuin ulosvetäjän jos on jumissa, jos paremman löytää.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa HD-Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Merkkiuskollisuus on sairaus
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14785 : 13.03.2021, 15:37:54 »
Kokeillaan nyt ens alkuun tuota taittamista sitten. Viime talvena ei ongelmaa ollut, tosin kilsat jäi siihen 1tkm paikkeille tai jopa alle edeltävän talven osalta.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 358
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14786 : 21.03.2021, 11:37:56 »
Kuutoskoneen-6254II,1995vm. puolista,voiko ne vikaantua jos johdot on ristissä?
Näkyy 15 + ja 1 + liittimissä.
On tulossa uudet töpselit punaisilla ja mustilla johdoilla.
Puolia on "miljoona"vaihtoehtoa pelkästeen ebayssa.
Toinen kysymys,mikä on impulssianturi?
Lisää,onko tässä autossa jossain sytytyksen ohjausboksi?
En osannut haulla löytää tietoja.
Jos jollain olisi ehjä pnp- kytkin vapaana,niin ostaisin?

Päivitystä:
 Voisiko joku ystävällisesti neuvoa mistä löytää sähkökaavion puolien johtosarjasta?

Jokaiselle  kuudelle pytyllekö on omat johtovärinsä?
Jostain kuvasta luulisi näkyvän?

Ne on huonossa kunnossa,voivat mennä sekaisin kun vaihdan töpselit,joissa on punaiset ja mustat johdon pätkät?





« Viimeksi muokattu: 07.04.2021, 00:09:14 kirjoittanut far960 »

Poissa aalt1n

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14787 : 21.03.2021, 13:17:47 »
Potilas:  V70 III d5 2008 aut

Auton pohjaan pitäisi hankkia muovisuoja, joka suojaa polttoaineputkia. Tuota suojaa on kuitenkin kahta mallia:

12 Rail 1.00  31303332   
  For vehicles without diesel cooler.   
 
Rail 1.00  31303334   
  For vehicles with diesel cooler. 

Onko autossa (ns. Suomi-auto) tuota cooleria vaiko ei? Katsoisin itse, mutta välimatkaa on ~300km. Vidan tiedoista tuota tietoa ei löydy.
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14788 : 21.03.2021, 18:23:13 »
Tulee seuraavaa vikakoodia ECM-P030400 Cylinder 4 Misfire Detected ja 4-suuttimen päällä/kolossa vähän dieseliä. Vuotaakohan tuossa mahdollisesti suuttimen tiivisteprikka vai metallinen polttoaineen tuloputken liitos? Ei ota oikeen selvää. Ja uskaltaako autolla ajaa? Kerran on jo jättny aikasemmin tien päälle kun 3-suutin meni oikosulkuun/rikki. Pitäisi ajella pariin otteeseen 150km siivua ennenkuin ehtii korjauttaa. Viikon päästä  maanantaina on normi vuosihuolto muutenkin, niin voivat kattoa tätä samalla. Auto siis v70 vm08 ja D5 D5244T4.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 21.03.2021, 18:25:00 kirjoittanut merkku »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #14789 : 25.03.2021, 07:57:34 »
Kuuleeko sen kiihdyttäessä käyntiäänestä ylimääräisenä tikityksenä? Se palotilaan vuotaminenhan mistä tikitys kertoisi on paha kun voi rikkoa koneenkin. Suuttimien sähköliittimet voisi ehkä käsitellä elektroniikkaspraylla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Samppasport  Futurez