Volle -08 1.6 d toimii muuten "normaalisti" mutta kulutus on lähtenyt nousuun, eli regenerointia taitaa olla turhan usein.
Auto meni lapin reissulla limpmodeen ja sillä tuli ajettua muutama sata kilometriä siinä tilassa. Perillä huomattiin että hiukkassuodattimen ylempi kumiputki oli poikki, oli luultavasti ollut jo pitempään hapero. Nämä putket ja suodatin saatiin korjattua ja auto alkoi toimimaan suht normaalisti mutta paluumatkalla kulutus nousi siten että pitkäaikainen keskikulutus 700 kilometrin matkalla nousi 5.3 >6.0 litraan ja muutaman viimeisen tankkauksen keskiarvo on ollut n. 7,5 l. Ajo ollut suurimmaksi osaksi matka-ajoa.
Motonetin palikka antaa kolme vikakoodia P1632, P2458 ja U0301 joita ei saa poistettua.
Delphin lukija antaa moottorille koodit E010, 7700,2A40 ja laturin vaihdosta jääneen 1410. Lisäksi tulee koodit 3A00 j a 8B09.
Onko tuo hiukkasuodatin tukossa, eolys neste lopussa vai mikä tuota oikein vaivaa? Öljyn määrä tikussa huolestuttavasti nousee eli jotain on tehtävä mutta mistä lähteä sotkua purkamaan.
Mittaristoon ei tule mitään vikailmoitusta, eikä se herjaa eolysin vähyyttäkään ??