Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

TDO4HL painelaakeri pettää

  • 4 Vastauksia
  • 2621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turkinpippuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
TDO4HL painelaakeri pettää
« : 14.10.2018, 19:44:48 »
Tervehdys!
Millä öljyillä olette ajaneet TDO4HL ahtimilla isommilla turbiini- ja kompurapyörillä?

Minulla antoi periksi HD painelaakeri  periksi huolimatta laakerissa olevista lisäöljykanavista Saksalaisilla 10W60 ''racing'' öljyillä...

Nyt laitoin moottoriin oikeat Jenkkien vaaleansiniset 20W50 racing öljyt mutta on suolainen tuo yli 30€ litrahinta. Nähtäväksi jää riittääkö jenkkiöljyssä paineen kesto pintojen välissä.

Oletteko törmänneet samaan ongelmaan pilleriahtimilla, isoilla pyörillä (22T billet kompura ja 48.1/53mm 9-lapainen high flow turbiini) ja yli 1bar ahdoilla?

Mitä öljyjä olette käyttäneet tuunattujen pilleriahtimienne kanssa?




« Viimeksi muokattu: 14.10.2018, 20:01:46 kirjoittanut Turkinpippuri »
Turbolla buustia elämään...

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: TDO4HL painelaakeri pettää
« Vastaus #1 : 14.10.2018, 20:40:45 »
Ettei vain kävis jo tuo 4hl akseli ja laakerointi ylipäätää kevyeksi noin kookkaalle kompurasiivelle? 
Jos ei ala kestää niin vaihtoa td05 chra  :idiot2:
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Turkinpippuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: TDO4HL painelaakeri pettää
« Vastaus #2 : 14.10.2018, 21:49:36 »
Juu, säteen suuntainen rasitus ei ole vielä ongelma mutta akselin pituussuunnassa tuleva rasitus painelaakerille alkaa olla jo rajoilla. Eikä tilannetta paranna myöskään pilleriahtimille tyypilliset korkeat pakopaineet ennen ahdinta...
Mutta sen takia tässä kyselen muiden kokemuksia että viisastuisin. Jos ei ala painelaakeri kestämään kunnon öljyilläkään, on pienennettävä kompuran halkaisijaa tai siirryttävä ehdottamaasi suuntaan...
Turbolla buustia elämään...

Poissa Turkinpippuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: TDO4HL painelaakeri pettää
« Vastaus #3 : 18.10.2018, 11:04:12 »
Keskustelin tuossa myös turboguruni kanssa ja hän kehoitti tekemää nyt käytössä olevan 2,5'' imuputken  tilalle 3,0-3,5'' imuputken... Taitaa olla niin, että tuo painelaakerin pettäminen on usean tekijän summa. Halvat ''racing öljyt'', 22T kompura, korkeat pakopaineet ja vielä jopa ahdistava imuputki :) !
Turbolla buustia elämään...

Poissa Turkinpippuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: TDO4HL painelaakeri pettää
« Vastaus #4 : 26.03.2019, 23:30:02 »
Tribodyn öljyt sisään ja 3" imuputki vapaavirtaussuodattimelta ahtimelle, nyt on ahdin pyörinyt 1,8bar ahdoilla jo yli 5tkm...
Turbolla buustia elämään...

 

Carcom Oy  Ateho