Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Masuli - 04.08.2013, 17:35:46

Otsikko: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Masuli - 04.08.2013, 17:35:46
Ostin auton viikko sitten ja nyt on pari kertaa oireillut. Ensimmäisen kerran kotipihassa. Auto ajamalla pihaan ja sammuksiin. Parin tunnin päästä kun piti lähteä liikkeelle, niin ei käyntiin. Sellanen huomio tehtiin, että kun avasin ovet niin hanttarin ovi ei auennut, joten avasin sen sisäpuolelta käsin. Oven kun painoi sisältä lukkoon niin auto käynnistyi  :D Seuraavan kerran jäi taas kotipihaan, ajamalla pihaan ja seuraavana päivänä ei käyntiin. Tulos oli, ettei tullut kipinää. Ei siinä oikein mitään pystynyt äkkiseltään tekemään, mutta niinkin villi ajatus, että akku hetkeks pois. Vajaan tunnin verran akun plusnapa poissa, jonka jälkeen nätisti käyntiin. Taas pari kolme päivää ongelmitta, kunnes jäi yöllä työpaikan pihaan. Akku pois ja vanhempien auto töihin tilalle. Aamulla takaisin paikanpäälle, akku kiinni ja auto käyntiin. Pari kertaa sammuttelin ja käynnistelin, jonka jälkeen ajoin tankille. Bensat tankkiin ja autoon, eikä se taaskaan saat*na lähde käyntiin.

Toisinsanoen siis aina välillä tekee tuon, ettei lähde. Mistä vika vois johtua, ajonesto kenkkuilee vai joku anturi menossa paskaks?
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F Käynnistysongelma
Kirjoitti: hss - 05.08.2013, 17:09:00
940:ssä oli jotain vikaa ilmeisesti ECU:n lähistöllä ja käyttäytyi vastaavasti. Eri moottorinohjaus tietysti, mutta voihan niissä jotain yhteistä olla. Vikaan auttoi yleensä se, kun apukuskin oven pamautti kunnolla kiinni ;D. Jokin huono liitos tai juotos silloin ilmeisesti liikahti ja ECU:han sijaitsee juuri sillä puolella... Maapiste apukuskin jalkatilassa voisi olla hyvä tarkistaa?
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F Käynnistysongelma
Kirjoitti: _KimmoH - 05.08.2013, 21:00:45
Itelle tuli ekana mieleen nokka-akselin asennon tunnistin mulla meni s 70 se ei antanu kipunata sillon. Ootko vika koodeja kokeillu lukkee?
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F Käynnistysongelma
Kirjoitti: Masuli - 06.08.2013, 00:02:07
Piti vikakoodeja lukea, mutta sytytyksen koodeja ei pysty lukemaan  :o  Autodatasta kyllä löyty ohjeet, että miten toi nokka-akselin asentotunnistin mitataan. Eli huomenna katotaan ECU:n maadotus ja mittaan ton tunnistimen.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F Käynnistysongelma
Kirjoitti: pukema - 06.08.2013, 00:30:36
960 toimii lähes normaalisti vaikka nokan asentotunnistimen irrottais kokonaan ja laittais hanskalokeroon, ainaki kaikki mun testaamat. Jos motronic ei saa nokan asentotietoa niin se iskee kahteen sylinteriin kipinän yhtäaikaa ja auto toimii hyvin.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F Käynnistysongelma
Kirjoitti: Masuli - 07.08.2013, 13:33:06
Otinpa eilen ton hanttarin jalkatilan muovin pois ja hetken tutkailin johtoja ja kaikki näytti olevan ok. Nyt ei kyllä oo taas oireillutkaan pariin päivään lainkaan  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F Käynnistysongelma
Kirjoitti: Masuli - 09.08.2013, 17:08:04
Tänään heitti taas vitun kiukaalle, eikä tahdo kotipihasta startata. Semmosen huomion tein, että kun yrittää startata niin keskikonsolin nurkilta tai hanttarin jalkatilasta kuuluu jonkin sortin napsutus, jota ei kuulu sillon kuin auto suostuu starttaamaan  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F Käynnistysongelma
Kirjoitti: Masuli - 16.08.2013, 00:12:04
Eli vikaa saatiin diagnosoitua. Ei lähtenyt käymään ja kun aikamme starttailtiin niin saatiin kakkospistokkeesta tämmönen vikakoodi:
1-3-1 Ei sytytyksen pyörimisnopeussignaalia, viittaa siis kampiakselin asentotunnistimeen?

Sitten tohon vaihdelaatikkoon, joka tällä hetkellä hatuttaa enemmän. Antaa seuraavia vikakoodeja:
1-2-2    Solenoid S1 open-circuit
3-1-1    RPM signal from transmission missing
3-2-2    Incorrect gear ratio

Ei vaihda kolmosta pienemmälle eli sama kun ajais "winter" -ominaisuudella koko ajan. Kattelin noita laatikon johtoja hieman ja putsailin niin ei herjaa tuota 1-2-2:sta niin usein, mutta 3-2-2 tulee useammin. Olisko järkevin vaihtoehto vaan uusi vaihdelaatikko ja sille ohjausboksi purkuautosta vai selvitellä johtoja ja vaihtaa tuo solenoidi laatikkoon? Alkaa kyrsiin kun kyläajossa tota bensaa tuntuu menevän  :D
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Justus - 16.08.2013, 07:56:47
Ottaisin ihan ekaks PNP-kytkimen käsittelyyn, eli purkaisin ja putsaisin sen sisäpuoliset liut ja kontaktit, samalla kun sen asentaa takas, niin ne kaks liitintä siellä lootan kyljessä tulis putsattua. Ainakin tuo solenoidin S1 oikuttelu vois parantua sillä, samoin tuo välityssuhde. Liittimen putsaus vois autaa myös tuohon lootan kierrosnopeussignaalin puuttumiseen.
Tuo PNP-kytkimen putsaus ei oo paha homma tehdä.
Onko siellä kepin viereisissä kolmessa painonapissa valoshow päällä? Jos on niin sit tuo on vikatilassa ja tosiaan lykkää sen kolmosen sit pakolla päälle.
Jos kerran toimii toisinaan ok, niin viittais kovasti tuohon PNP-kytkimeen.
Paljos tällä on ajettu?

Omassa tuo PNP sohlos jo jossain 220tkm kohdilla. Putsasin sen ja vielä mennään samalla... mut ans kattoo kuinka kauan.
C70:llä oon ajanut PNP:n putsauksen jälkeen jo yli 100tkm.

Silloin kun et pystynyt lukemaan moottorin vikakoodeja paloiko se vika ledi kokoajan himmeästi, kun mittapiuha oli reiässä?
Jos paloi niin voi olla se ruiskun järjestelmärele siinä iskaritolpassa on huonossa hapessa.
Omassa sohlas tuo rele ja sit ei saanut sitä käyntiin millään, eikä myöskään vikakoodeja luettua.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Masuli - 16.08.2013, 10:30:20
Kyllä nuo vikakoodit pysty lukemaan, oli vaan eka kerta kun sinne niitä tuli. Ja se ledi palaa aina himmeästi ku mittapiuha on reiässä ja toimii silti normaalisti  :o

Ja kyllä, tuo kantin hytti on ku sirkus sariola kun kaikki laatikkoon liittyvät valot palaa. 358tkm ajettu. Aina välillä toimii ok, nyt ei oo hetkeen. Voiko tuo PNP -kytkin tosiaan vittuilla ajonkin aikana tollai? No kaippa se nyt putsata silti pitää
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Justus - 16.08.2013, 10:57:09
Kyllä nuo vikakoodit pysty lukemaan, oli vaan eka kerta kun sinne niitä tuli. Ja se ledi palaa aina himmeästi ku mittapiuha on reiässä ja toimii silti normaalisti  :o

Ja kyllä, tuo kantin hytti on ku sirkus sariola kun kaikki laatikkoon liittyvät valot palaa. 358tkm ajettu. Aina välillä toimii ok, nyt ei oo hetkeen. Voiko tuo PNP -kytkin tosiaan vittuilla ajonkin aikana tollai? No kaippa se nyt putsata silti pitää

Nii se taitaa himmeästi palaa, mutta kun tuo mainitsemani vika oli päällä paloi se muistaakseni hieman kirkkaammin, mutta ei mitään koodeja kyllä pystynyt lukemaan.

Siellä asentokytkimessä on semmoset liu'ut  joita hankaa tuollaiset olemattomat lirpakkeet, jotka kuluu vanhemmiten, sitten alkaa pätkiminen ja toki ne sen voi tehdä ajaessa.
Lisäksi tuo on kasattu sellaisella vaseliinilla, joka vanhemmiten jäykistyy ja ainakin pakkasella se tekee sitten ongelmia, ettei nuo lirpakkeet enää kosketakaan kunnolla. Nuo kontaktipinnat myös tummuvat ja jopa vähän palavat, joten ne jotavat sähköä myös huonosti.

(http://www.volvo700vereniging.nl/files/images/DSCN1836a.jpg)

Ei muutakuin lihoiks ja poistaa rasvat ja kiillottaa kontaktipinnat, sitten vaan uutta vaikka HHS2000 vaseliinia sisälle ja kasaan.
Kandee toki tutkia nuo lirpakkeet ja tarvittaessa vaikka vaihtaa niiden paikkaa tai hieman hivaista, kun ne kuluu silleen toispuoleisiks.
Tai sit vaan uutta kytkintä tilalle.
Niitä saa netistä myös harakirinä suunnilleen puoleen hintaan alkuperäisestä, kestoiästä ei ole mitään tietoa.
Käytetyt kannattaa unohtaa, elli sitten sellaista ensin kunnosta.

Joudut irrottaan öljyputken lootan kyljestä, kun tuo on silleen hankalasti siellä putken ja lootan välissä.
Se on muistaakseni paluuputki, joten sieltä ei valu öljyä paljon mitään.
Se johdon onginta sieltä yläpuolelta on sit hauska nakki, suosittelen vetämään jonkun narun sinne perässä, kun poistat sen kaapelin, niin sillä narulla on sit mukava kiskoa se johtonippu takaisin.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Masuli - 16.08.2013, 11:09:37
Pitänee siis kokeilla, saisko tuon irti tänään. Löytyykö tohon intternetistä mitään parempaa ohjetta kuin tuo brickboardin lontoonkielinen?
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Justus - 16.08.2013, 11:20:58
Pitänee siis kokeilla, saisko tuon irti tänään. Löytyykö tohon intternetistä mitään parempaa ohjetta kuin tuo brickboardin lontoonkielinen?

Vanhalla foorumilla oli aikoinaan suomenkielinenkin ja voi olla, että tältäkin foorumilta semmonen jostain löytyy.
Mutta tuolleen se menee mitä edellä selitin.
Kysele jos tulee ongelmia.
Ite tein tuon talvella lumihangessa, tunkilla ja auton alla maaten...  :knuppel2:

EDIT: Hyvältä ohjeeltahan tuo brickboardin ohje vaikuttaa, jos ei lontoo taivu niin käytä googlen kääntäjää.
Ei siihen mitään asetustyökalua sitten tarvi, piipperilläkin voi tuon asetuksen tehdä tosi tarkasti. Eli semmosiin liittimiin piipperi kiinni jotka on kiinni tuossa N asennossa sit vaan liikuttelee niin, että piippaa ihan keskellä sitä. Monasti riittää kun ihan silmämääräisesti laittaa vanhan ruuvin kohdan mukaan.
Eikä tarvi mitään momenttiavaimiakaan, käsipelillä ruuvit järki päässä kiinni.

Tos ohjeessa lukee, että valuu 1,5quart öljyä, ei valu, jos laitaa jotain tulpaksi.
Ei tarvi pakoputkea irrottaa, sitä lämpösuojaa tarvii vääntää vaan vähän pois tieltä, voi sen toki irrottaakin, jos kokee sen niin helpommaks.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: TVS - 16.08.2013, 23:16:52
Ei mee viimenä kaverin kans irroteltu mitään, isoin murhe oli johtonipun vetäminen lootan tyköä irti rikkomati johtoja. Ite mötikkähän lähtee tosi keposesti irti lootan kupeesta, ja alkaa melkeinpä varmasti toimia kevyellä hionnalla ja kunnon putsauksella, myös ne jouset tarvii huolellisen pesun ettei se karsta jumita kierteitä toisiinsa.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Justus - 16.08.2013, 23:43:57
Ei mee viimenä kaverin kans irroteltu mitään, isoin murhe oli johtonipun vetäminen lootan tyköä irti rikkomati johtoja. Ite mötikkähän lähtee tosi keposesti irti lootan kupeesta, ja alkaa melkeinpä varmasti toimia kevyellä hionnalla ja kunnon putsauksella, myös ne jouset tarvii huolellisen pesun ettei se karsta jumita kierteitä toisiinsa.
Näis on vissiin pieniä vuosimallikohtaisia eroja, joku väitti kerran, että oli tuo oli muka toisella puolella laatikkoa.
Omassani tuo öljyputki oli kyllä siinä niin edessä, että ei mahtunut tuo kytkin tulemaan pois.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Masuli - 20.08.2013, 23:03:07
Sen verran pakko kysyä, että mistä tuonne laatikkon on helpoin lisätä öljyä ja miten? Öljytikku kun on laatikon vieressä ja siihen pääsee käsiksi menemällä auton alle. Syyläri tuli vaihdettua ja samalla kun auton saa liikkeelle niin vois ton laatikon öljypohjan irrotella ja tsekkailla noita solenoideja urheilumielessä. Sen jälkeen sinne olis varmaan hyvä laittaa vähän lisää öljyä takas  :D
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Justus - 21.08.2013, 00:23:36
No ei oo oikein helppoo keinoa. Öljyhän täytetään siitä mittatikun reiästä ja siihen pääsee kyl käsiks yläkautta, kun kurkottaa.
Ite käytin semmosta pitkävartista rattia, mutta sekään ei riittänyt, joten tein vielä toisen pienen suppilon jostain muovista sinne tikun päähän ja siihen sitten vielä JM20 sähköputki väliin. Suttaamista...
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Masuli - 21.08.2013, 16:35:32
Onnistusko, kun sisältä purkais hiukan paneeleita pois ja irrottais keppitelineen ja vetäis siitä välistä letkun jonka päähän suppilo?  :D
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Justus - 21.08.2013, 16:43:25
Onnistusko, kun sisältä purkais hiukan paneeleita pois ja irrottais keppitelineen ja vetäis siitä välistä letkun jonka päähän suppilo?  :D

Vois olla, mutta miks nähdä mokoma vaiva, kun sen saa sieltä konehuoneestakin tehtyä purkamatta yhtään mitään.
Jos sulla kerran on sopivan pitkä letku niin konehuoneesta vaan.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Masuli - 21.08.2013, 22:17:29
Näköjään, menin taas kyseleen ennenku katoin yhtään. Olin tohon tikkuun kerran aikasemmin kiinnittäny huomiota ja katoin äkkiä, et se on keppitelineen kans samoilla kohdilla. Mutta eihän se ollutkaan. Ei tuo öljyn lisäys ja tsekkaus näköjään mikään amerikan temppu olekkaan  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Masuli - 31.08.2013, 10:57:32
Nyt ei ole aikaa eikä oikein mielenkiintoakaan lähtea tota laatikkoa korjailemaan ja kaveri lupasikin mulle uuden vaihtaa edullisesti. Kysynpä siis nyt, että onko väliä mimmosen aw30-40/43 laatikon ostan 960:n perästä? Mitä kaikkee pitää ottaa huomioon kun tuon laatikon vaihtaa? Ei noilla varmaan hirveemmin eroo ole, että onko 2,5l vai 3l moottorin perästä?
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Lankku - 31.08.2013, 14:14:47
Ei ole muuten väliä kuin se, että aivan viimeisissä eli 97-98 on turbiinin keskitappi kampiakseliin päin pienempi kuin vanhemmissa.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: ata - 31.08.2013, 19:23:34
Kysynpä siis nyt, että onko väliä mimmosen aw30-40/43 laatikon ostan 960:n perästä? Mitä kaikkee pitää ottaa huomioon kun tuon laatikon vaihtaa? Ei noilla varmaan hirveemmin eroo ole, että onko 2,5l vai 3l moottorin perästä?

Itse juuri äsken vaihdoin ja kävi ilmi että 2,5 ja 3,0 on turbiinit eri varaosanumerolla. Jokin ero toiminnassa ja tarkastusarvoissa.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Justus - 31.08.2013, 21:04:29
Itse juuri äsken vaihdoin ja kävi ilmi että 2,5 ja 3,0 on turbiinit eri varaosanumerolla. Jokin ero toiminnassa ja tarkastusarvoissa.

Mahtaisko niissä olla eri stall speed
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: 244 V8 - 01.09.2013, 23:01:43
AW 30-40 stall speed 2700rpm AW 30-43 3,0 2100 ja AW30-43 2,5 2500 ja venttiilikoiston jouset erilaiset. jos laitat eri lootan niin vaihtaminen ei toimi niin kuin pitäs
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Masuli - 02.09.2013, 14:14:18
Näistä sen ihmeellisemmin tietämättä, entä jos vaihtaa samalla turbiinin ja laatikon ohjainboksin?  :o
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: 244 V8 - 03.09.2013, 23:44:06
jos meinaat tämmösen laittaa AW 30-43LE (1208770) 2.5L niin juodut vaihtaan perän 4,10:1 tai jonkun muun AW 30-43LE niin boksi vaihtoon
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Volvo745D - 19.10.2019, 14:55:58
termos, tähän ei ollakkaan vastailtu ihan hetkeen niin kokeilempa nostaa omala murheenkryynillä tätä jos jollain sattus olee apuja.
Eli kyseessä 1991 3.0 kutosbensa 960 automaatilla ja oireilee välillä siten että pienissä maantienopeuksissa (75-90 humppaa viimesiä vaihteita eestakaisin, äärimmäisen rasittava ominaisuus. välillä myös satasen vauhissa. kaasupohjassa 120 antaa mennä niin pitää viimesen pykälän sisässä. onko näissä turbiinilukkoa vai ns.kiinteät vaihteet? mistä lähtis vikaa ettii. öljyä on riittävä määrä, se on tarkistettu ja kuranttia kyllä.
lisäksi myös joskus harvoin mennyt varmaan Wtilaan, ei jaksa lähteä innokkaasti liikkeelle, käynnistämällä uudelleen häviää vika. vikavaloa ei ole mittaristossa eikä vilkuta myöskään kepin nappeja koskaan. auton oma vikadiagnostiikka ei anna vikakoodeja kuin tyhjäkäyntiventtiilille ja lambdalle.
myös D vaihde menee viiveellä tupaan.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: 244 V8 - 20.10.2019, 22:59:03
On turbiinilukko. Noi oireet viittas että lootan sisällä kytkin pakkojen niin sanottujen mäntien O-renkaat tai yks poikki niin että ei heti saa tarpeeksi öljynpainetta ja sen takia miettii ennen kun vaihde toimii. Onko alkuperäinen loota vai oisko joku vaihtanu jos niin sillon siiellä väärä ecu ja vaihteet sekoilee mutta jos moottorista muutama polle laitumella niin antureilta tulee väärää infoa eculle niin ei lukko taho pysyä päällä
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: Kuigelo - 21.10.2019, 03:06:50
On turbiinilukko. Noi oireet viittas että lootan sisällä kytkin pakkojen niin sanottujen mäntien O-renkaat tai yks poikki niin että ei heti saa tarpeeksi öljynpainetta ja sen takia miettii ennen kun vaihde toimii. Onko alkuperäinen loota vai oisko joku vaihtanu jos niin sillon siiellä väärä ecu ja vaihteet sekoilee mutta jos moottorista muutama polle laitumella niin antureilta tulee väärää infoa eculle niin ei lukko taho pysyä päällä
Tein uuden käyttäjän ja poistin vanhan nimimerkin, ei tullut miettineeksi ettei sitä voi muuttaa.

Mutta niin, tietoa ei oo onko laatikkoo vaihettu, kilsoja sillä kuitenkin on yli puol miljoonaa ainakin trafin tietojen mukaan. :tickedoff: sen olen pistänyt merkille että kelillä on jotain vaikutusta, tai se on korvien välissä.  Helmikuussa ton ostin ja tuntu että ongelmat vaihon kanssa alkoi vasta keväällä ja alkukesästä kun kelit alkoi lämmetä. Lämpösellä sätkii ja kylmällä tuntus että ei  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: 244 V8 - 21.10.2019, 21:00:52
Mietin vaan tuota onko siinä AW30-40 vai AW30-43 tossa 40 lootassa on 4 vaihde 0.705:1 ja 43 on 0.751:1 siinä kyltissä lootan kyljessä on 30-4?LE ja 1208??? mitkä on ne kolme viimeistä numeroa
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: viri-viri - 21.10.2019, 21:57:21
Ensiapuna tuohon vois koittaa vaihtaa öljyt huuhtelemalla...
Otsikko: Vs: Volvo 960 -91 B6304F+AW30-40 laatikkovaivaa
Kirjoitti: v0lv0245 - 22.10.2019, 06:52:14
Mietin vaan tuota onko siinä AW30-40 vai AW30-43 tossa 40 lootassa on 4 vaihde 0.705:1 ja 43 on 0.751:1 siinä kyltissä lootan kyljessä on 30-4?LE ja 1208??? mitkä on ne kolme viimeistä numeroa

1208xxx = Volvon varaosanumero
Muutama esimerkki
1208744 AW30-43
1208786 AW30-40
1208770 AW30-43