Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Slerbahuuli - 16.07.2017, 21:41:37

Otsikko: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 16.07.2017, 21:41:37
Kysytäänpäs vielä tälläkin puolella.

Elikkäs olisi aika otsikon autoon vaihtaa pa-suodatin. Autossa on ns. "kaksipumppu" järjestelmä, jossa tankissa on vain siirtopumppu ja kuljettajan penkin alla, pa-suodattimen vieressä varsinainen painepumppu.

Kaikki suodattimen/painepumpun liitokset yms. ovat täysin "homeessa" ja mm. pumpulta suodattimeen menevä väliletku senverran epäilyttävän näköinen, ettei huvita alkaa kokeilemaan. Samaten tuo painepumppu on auton alkuperäinen (ajettu 475tkm), joten senkin voisi ihan mielellään jo vaihtaa, varsinkin kun auto muutettiin etanoli-käyttöiseksi pari kuukautta sitten.

Kysymys; voiko tuon tankissa olevan siirtopumpun suoraan korvata painepumpulla ja poistaa auton alla olevan painepumpun?
- Kestääkö johdot?
- Muuta huomioitavaa?
- Joku jo tehnyt?


Huhujen mukaan olen kuullut, että joku olisi moisen operaation joskus jo tehnyt ja sen toimineen "ilman ongelmia". Haluaisin tämän tietää, koska kyseessä kuitenkin käyttöauto, jonka pitäisi olla liikenteessä päivittäin.

Alkuperäistä painepumppua en ole vaihtamassa uuteen siksi, koska tuo sijainti on ihan typerä (kuin tarjottimella kaikelle kivisuihkulle ja suolapöllylle). Olen jo kertaalleen pumpun johdot korjannut kenttä-olosuhteissa keskellä mettää, kun etupyörästä kimmokkeen ottanut kivi leikkasi pumpun johdot poikki. Johdot ovat myöskin aivan kivikovat ja auton käydessä lämpimät/kuumat.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 17.07.2017, 07:57:19
Minullakin on työnalla vastaava projekti 765:een. Tuo alla oleva pumppu huutaa tolkuttomasti niin ajattelin päivittää koko systeemin samalla. Minulla on valmiina 1992-mallinen tankkilaite ja tänään haen Matkahuollosta 1996-mallisen painepumpun. Pitää vielä muutama banjoliitin hommata auto alle vanhan pumpun tilalle. Muista, että polttoainemittari on toiminnaltaan samanlainen 1987-1992, 1993 muuttuu toimimaan päinvastaisella vastuksella eli jos pidät vanhan polttoainemittarin tankkilaite ei saa olla 1992-mallia uudempi. Sähköt varmaan riittää. Raportoin tuolla Showroomissa, kun on raportoitavaa.

Type of tank   Empty      LED                  Full
 -1992, 60 L   0 ohm   17,9 ohm           280 ohm
 -1992, 80 L   0 ohm   10,3 ohm           280 ohm
1993 - , 75/80 L   131 ohm   113,4 ohm     2 ohm
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 17.07.2017, 09:46:21
Minullakin on työnalla vastaava projekti 765:een. Tuo alla oleva pumppu huutaa tolkuttomasti niin ajattelin päivittää koko systeemin samalla. Minulla on valmiina 1992-mallinen tankkilaite ja tänään haen Matkahuollosta 1996-mallisen painepumpun. Pitää vielä muutama banjoliitin hommata auto alle vanhan pumpun tilalle. Muista, että polttoainemittari on toiminnaltaan samanlainen 1987-1992, 1993 muuttuu toimimaan päinvastaisella vastuksella eli jos pidät vanhan polttoainemittarin tankkilaite ei saa olla 1992-mallia uudempi. Sähköt varmaan riittää. Raportoin tuolla Showroomissa, kun on raportoitavaa.

Type of tank   Empty      LED                  Full
 -1992, 60 L   0 ohm   17,9 ohm           280 ohm
 -1992, 80 L   0 ohm   10,3 ohm           280 ohm
1993 - , 75/80 L   131 ohm   113,4 ohm     2 ohm
Okei, minkälaisia banjoliittimiä olet hommannut ja miksi?

Ajattelin vanhaan tankkilaitteeseen (tai saman ikäiseen) vaihtaa tuon pumpun, niin säästyy samalla tuolta mittarin ihmettelyltä.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 17.07.2017, 09:51:05
En ole vielä hommannut, mutta se putki systeemin, joka lähtee vanhasta pumpusta suodattimeen, niin siihen banjo letkulähdöllä niin saa tuloletkun suoraan suodattimeen.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: jogiin - 17.07.2017, 11:19:28
Mul on tuolla 740 mihin oon 940 turbon tankkipumpun upottanu. Eipä piuhoissa näkyny mitään paksuus eroa niin luulis sielläkin kestävän. Telineen otin toisesta tankkilaitteesta pumpulle. kun autossani on tuo pienempi tankki ja luovuttajassa oli isompi
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 17.07.2017, 11:40:48
Niinjoo, mainittakoon vielä, että minullakin on tuo pienempi 60l tankki.

80 kyllä kiinnostaisi, muttei taida olla "bolt on"?
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: HembalanD - 17.07.2017, 12:56:59
Omat havainnot siirtopumpun piuhoista on melko ohkaisia ja jos tankinlaippakorjaus on vielä tekemättä niin sittenhän tuossa voisi ehkä järkeä olla jos samalla päivittää johdot ja läpiviennit, urakka omansa tuokin huolto kyllä. Kannattanee tehdä kerralla kuntoon.

Jos kuitenkin vain suodattimen vaihto edessä niin uskoisin sen kyllä olevan vielä täysin tehtävissä, uudet kupari prikat vain varaa ja liuotusöljy sprayn kera kunnon työkalujen ja olosuhteiden niin mikään ongelma. Samalla rapsuttelee ja puhaltelee irtoruosteet ja liat pois, korjaa painepumpun johdotukset kuntoon ja ruiskasee asennuksen jälkeen suoja aineet perään.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 17.07.2017, 13:19:20
Pitäisi asiaa tutkia, mistä ja mitä reittiä kulkee tankkipumpun johdot.

Painepumpun vaihto on edessä. Tankissa on motonetin tarvike, neljä vuotta vanha. Jos tankki on vajaa ja auto jyrkässä mäessä, pitää painepumppu jo melkoista mekkalaa (kavitoi).

Paljon mielummin päivittäisin yksipumppujärjestelmään. Tuo kaksipumppuinen kun halvaantuu, jos jompikumpi pumppu kuolee, eli todennäköisyys on isompi kuin yksipumppuisessa. Lisäksi molemmissa vaihtoehdoissa sama työmäärä (piuhat ja letkut).

Semmoinen kävi mielessä vielä, kestääköhän polttoainelinja tankilta suodattimelle painetta?
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 17.07.2017, 15:45:01
Tankkipumpun johdot menee vasemman pyöräkotelon kautta, siellä on liitin. Ainakin 765:ssa pumpun maadoitus tulee omalla johdolla runkoon ja uudessa se kulkee johtonipussa, joten laitoin liittimestä kohdasta 4 maadoitus johdon, kuten uudemmassa kuuluu olla. Imulinja on alku- ja loppupäätä lukuunottamatta metalliputki. 80l tankki ei mene, mutta minäkin päivitin tuohon 965:een 75l tankin, ei sekään ihan bolt on ole, mutta tehtävissä. Ja tuon telineen (metalli liuska) myös vaihdoin vanhasta.

(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/760%20GLE%201988/2017/638%20pumppu%20p%C3%A4ivitetty.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/760%20GLE%201988/2017/639%20pumppu%20p%C3%A4ivitetty.JPG?img=medium)
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/760%20GLE%201988/2017/640%20pumppu%20p%C3%A4ivitetty.JPG?img=medium)

Tuossa kolmannessa kuvassa näkyy se teline, abicot piti myös laittaa, koska vanhassa oli mutterit.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 18.07.2017, 15:50:37
Kävin ostamassa banjot + tiivisteet (toinen banjo on 965:een). Ei ole 14mm banjoon kun 10mm (12mm olisi ollut parempi) letkulähdöllä, joten siihen on tyytyminen.
Hommasin myös rosteriset uudet klemmarit.

(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/760%20GLE%201988/2017/642%20Banjo%20760-960.JPG?img=medium)

Nyt sitten odotellaan inspiraatiota.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Chall - 18.07.2017, 17:13:12
Itse heivasin nuo banjot pois, suora liitin kumpaakin päähän suodatinta. Saapahan muutaman vuotokohdan pois samalla. Pumpun johdot taitaa mennä kuskin puolella helmamuovien alla jos oikein muistan
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 18.07.2017, 17:25:33
Mitä tarkoitat "suora liitin kumpaankin päähän suodatinta". Banjohan on jo suora liitin suodattimen molempiin päihin. Kyllä purppura johto menee releeltä pumpulle vasenta reittiä pitkin.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: The moose - 18.07.2017, 17:38:17
Se meinaa sitä et kun vaihtaa suodattimen niin vaihtaa kierteelliset letkunipat uusiin samalla. Ja yhtälailla se letkunippa voi vuotaa mitä löysäks jätetty banjo... toista voi jälkeenpäin kiristää ja toista ei ilman purkamista. Sentakii käytetään banjoliittimiä.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 18.07.2017, 17:44:40
Se meinaa sitä et kun vaihtaa suodattimen niin vaihtaa kierteelliset letkunipat uusiin samalla. Ja yhtälailla se letkunippa voi vuotaa mitä löysäks jätetty banjo... toista voi jälkeenpäin kiristää ja toista ei ilman purkamista. Sentakii käytetään banjoliittimiä.

Juuri näin.
Jos laittaa nipan suodattimeen ja siitä letkuliittimellä eteenpäin, niin siinähän on yksi vuotava liitos enemmän vs. banjo.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Chall - 18.07.2017, 18:25:21
Se meinaa sitä et kun vaihtaa suodattimen niin vaihtaa kierteelliset letkunipat uusiin samalla. Ja yhtälailla se letkunippa voi vuotaa mitä löysäks jätetty banjo... toista voi jälkeenpäin kiristää ja toista ei ilman purkamista. Sentakii käytetään banjoliittimiä.

Ihan pelkkä liitin letkuun suoraan, ei nippaa. Liittimet kiinni ennen suodattimen laittamista ja paikalleen, yhdessä banjossa jo 2 kuparitiivistettä mistä pääsee vuotamaan ja itsellä juurikin jäi vuotamaan. Tuo yseissä ainakin oleva muovimainen letku/putki todella hankala vaihtaa liittimiä uusiin, samalla vaihtui uutta letkua tilalle
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: The moose - 18.07.2017, 18:32:46
Juuri näin.
Jos laittaa nipan suodattimeen ja siitä letkuliittimellä eteenpäin, niin siinähän on yksi vuotava liitos enemmän vs. banjo.

Sitähä minäkin..
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 18.07.2017, 19:58:35
Tähän voisi ehken kerätä listaa, mitä kannattaa hankkia?

Koska nuo suodattimien vaihdotkin on joskus **ttumaisia, niin niitäkin ajatellen tässä voisi olla hyvää tiedonjyvää.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Chall - 18.07.2017, 21:14:19
Suodattimen kierteet M12*1.5 ja M14*1.5 jos joku niitä kaipailee
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 21.07.2017, 16:02:48
Hommasin tuollaiset 90ast Banjot (Finjector 8081.90.0800) niin saa letkun hieman jouhevammin kulkemaan suodattimeen.

(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/760%20GLE%201988/2017/647%20Banjo%20mutkalla.JPG?img=medium)
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 21.07.2017, 22:43:28
Eilen illalla tankkiputkea vaihtaessa tutkiskelin noita johtoja.

Vaikuttaisi siltä, että takakonttiin tuleva johtosarja on paksummalla johdolla, mutta liittimeltä tankkilaitteeseen menevä on semmoista "narua". Tai ainakin siltä vaikuttaa tässä kaksipumppuisessa.

Eli voisiko olla sähköissä kaksi vs. yksi ainoa ero tuo liittimeltä tankkilaitteelle menevä pätkä? Jos näin, niin vaikuttaa hyvältä. Pitäisi ehtiä kaivaa kytkentäkaavioita ja tutkia asiaa.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 22.07.2017, 09:51:45
Vanhan tankkipumpun virta max 4A, vanha painepumppu max 6,5A, uusi painepumppu max 10A.
Itse ainakin aion laittaa alkuperäisillä johdoilla ja tutkia lämpenevätkö, jos lämpenee sitten pitää paksuntaa.

940 1994 kaavio

(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/940%201994.jpg?img=medium)

960 1995 kaavio

(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/960%201995.jpg?img=medium)

6/31 = pääpumppu autonalla
6/33 = tankkipumppu
2/23 = rele

Se on harmi, kun kaavioissa ei mainita kaapelien paksuuksia.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 22.07.2017, 15:30:30
Tutki korin johtojen paksuus siitä liittimeltä ja vertaa tankkilaitteelle meneviin. Väittäisin siinä olevan ainoa ero.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 22.07.2017, 15:59:14
Korin johtosarjan kaapelit lienee 1,5mm2 ja tankkilaitteen johtosarjan kaapelit lienee 1,0mm2, tosin matka on vain n.50cm. Tankkilaitteessa olevat kaapelit lienevät vain 0,75mm2, pituus n.30cm.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: dneproshin - 23.07.2017, 21:03:15
Alkoi banjo tihkumaan pumpun/suodattimen telinettä paikalleen laitettaessa. Hermostuin siitä sen verran, että nappasin purkuautosta (Volvo 850) suodattimen käteen ja päätin sovitella sen tuohon.

Ensiksi koko suodattimelta suutintukille menevä letku pois autosta ja pää irti:

(https://farm5.staticflickr.com/4322/35722421110_92595669b3_k.jpg) (https://flic.kr/p/WqEKff)

Laadukasta bensaletkua ja pari klemmaria:

(https://farm5.staticflickr.com/4292/35304859473_23116016c1_k.jpg) (https://flic.kr/p/VMLCHF)

Lisää bensaletkua ja klemmareita:

(https://farm5.staticflickr.com/4300/35304864463_0755164c01_k.jpg) (https://flic.kr/p/VMLEcH)

Siellä lepää:

(https://farm5.staticflickr.com/4302/35273144614_2233f623b8_k.jpg) (https://flic.kr/p/VJY5ZL)

Uusi letku vanhoihin kiinnikkeisiin:

(https://farm5.staticflickr.com/4321/35944199412_a627452814_k.jpg) (https://flic.kr/p/WLgqd5)

Ja toinen pää kiinni suutintukkiin:

(https://farm5.staticflickr.com/4312/35979421091_95a21e0255_k.jpg) (https://flic.kr/p/WPnWop)

Ei tihku enää!  :)
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 24.07.2017, 00:14:42
^ Tuo vaikuttaa pätevältä idealta...
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 25.07.2017, 08:59:15
Mikä on tuo 850 suodattimen letkulähtöjen koko, onko 8mm vai 10mm?
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: dneproshin - 25.07.2017, 12:22:42
Noin 8 mm. Laitoin 6 mm letkun siihen ja hyvin meni. Letkun ulkohalkaisija on 13 mm, joka mahtuu hyvin alkuperäisiin kiinnikkeisiin runkopalkin kyljessä.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 25.07.2017, 14:44:45
Noin 8 mm. Laitoin 6 mm letkun siihen ja hyvin meni. Letkun ulkohalkaisija on 13 mm, joka mahtuu hyvin alkuperäisiin kiinnikkeisiin runkopalkin kyljessä.

Ok, kiitos.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 25.07.2017, 16:12:55
Paljonko muuten on 940 orkkis polttoainelinja/letku sisähalkaisijaltaan ja mistä saisi ostettua tänäpäivänä varmasti viinan/bensan kestävää letkua?

Mitä parillakin autofoorumilla tullut pyörittyä, niin tullut huomattua ettei kenelläkään tunnu kestävän mitkään letkut... :D
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Chall - 25.07.2017, 16:52:58
Dunlop hiflexiltä muistaakseni tuli omat letkut, e85 kestävää ja 8bar paineensieto, 8mm sisähalkaisija
Otsikko: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Seitensatkumies - 27.07.2017, 00:45:26
Saako noita tankkilaitteita enään mistään uusia järkevään hintaan? Omassa 740 tankkipumppu eli siirtopumppu rikki ja pitäs se saaha vaihettua, mutta tuskin saa ehyenä irti kun letkunlähöt näyttää ihan ''paperilta'' ja muutenkin ihan ruosteessa niiku näissä tuntuu aina olevan :( Pihassa ois yks varaosa farmari 940 vm 93, käviskö siitä tankkilaite modaamalla tai jopa suoraan tiilikeula 740 vm 89? Mittarin kanssa vissiin tulee ainakin ongelmia mitä edellisiltä sivuilta luin? Uusi tai hyväkuntonen tankkilaite ois siis löydettävä jostain, mutta mistä? Muuten en ees nykis koko hässäkkää kun on niin haprakan näkönen, mutta pakko saaha se siirtopumppu vaihettua! :D
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: HembalanD - 27.07.2017, 08:18:21
Saako noita tankkilaitteita enään mistään uusia järkevään hintaan? Omassa 740 tankkipumppu eli siirtopumppu rikki ja pitäs se saaha vaihettua, mutta tuskin saa ehyenä irti kun letkunlähöt näyttää ihan ''paperilta'' ja muutenkin ihan ruosteessa niiku näissä tuntuu aina olevan :( Pihassa ois yks varaosa farmari 940 vm 93, käviskö siitä tankkilaite modaamalla tai jopa suoraan tiilikeula 740 vm 89? Mittarin kanssa vissiin tulee ainakin ongelmia mitä edellisiltä sivuilta luin? Uusi tai hyväkuntonen tankkilaite ois siis löydettävä jostain, mutta mistä? Muuten en ees nykis koko hässäkkää kun on niin haprakan näkönen, mutta pakko saaha se siirtopumppu vaihettua! :D
Samalla hyvä entrata vanha

Aiheet hiekkapuhallus, koritina, kupariputket, vahva öljyäminen lopuksi -on vahvoja juttuja.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 29.07.2017, 14:23:22
Noniin, sain vaihdettua uuden tankkilaitteen painepumpulla. Toimii. Pitää vielä ottaa vanha pumppu auton alta pois ja laittaa putki/letku tilalle. Kuvia Showroomissa.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Lager - 30.07.2017, 10:23:58
Jonkinverran aihetta sivuten :

Pitäisi vaihtaa letkun pätkä joka lähtee suodattimelta moottorille päin ja on kiinnitetty jollain mutterisysteemillä varsinaiseen bensaputkeen auton alla. Letku on siis toisesta päästä suodattimessa kiinni ja toisesta päästä bensaputkessa auton alla. Osanumero 3501303 .

Onko tuo paha vaihtaa? Lähteekö vanha irti helposti? Ihan alkuperäisen letkun olen hommannut vanhan tilalle.

Tässä vielä kuva tuosta pätkästä :
http://www.ebay.co.uk/itm/Original-Volvo-Kraftstoffrohr-am-Benzinfilter-940-60-3501303/382149992959?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 30.07.2017, 13:48:54
Hyvin sopii aiheeseen. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä, puhdistus ja ruosteenirrotus litkua riittävästi ja varovasti nylpyttää auki varoen ettei putki vaurioidu.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Lager - 30.07.2017, 20:53:36
Hyvin sopii aiheeseen. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä, puhdistus ja ruosteenirrotus litkua riittävästi ja varovasti nylpyttää auki varoen ettei putki vaurioidu.

OK. Kiitos vastauksesta!

Toi on ilmeisesti vaan sillä letkussa olevalla mutterilla kiinni?
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 31.07.2017, 08:08:25
Ole hyvä.

Putkessa joka menee moottorille on mutteri ja siinä letkussa jonka toinen pää on suodattimessa on kierre.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: Slerbahuuli - 29.10.2019, 16:23:58
Vanhan tankkipumpun virta max 4A, vanha painepumppu max 6,5A, uusi painepumppu max 10A.
Itse ainakin aion laittaa alkuperäisillä johdoilla ja tutkia lämpenevätkö, jos lämpenee sitten pitää paksuntaa.
Oletko kerennyt tutkimaan?

Itellä olisi AEM etanolipumppu, mutta lienee senverran potkukas punpu, että pakko vetää painepumpun johdot taakse asti.
Otsikko: Vs: Volvo 940 B230FB -91 ja polttoaine pumput.
Kirjoitti: v0lv0245 - 30.10.2019, 06:58:28
Hyvin on toiminut siitä lähtien, en ole havainnut mitään poikkeavaa.
Varmaan kannattaa tuossa tapauksessa, koska virran kulutus kasvaa jo siinä määrin.