RallyBaron  Samppasport

Käynnistys vaikeuksia

  • 11 Vastauksia
  • 459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tassu70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Käynnistys vaikeuksia
« : 04.01.2024, 14:37:35 »
Nyt alkaa olla vitsit vähissä, 940-91   Pakkasella ei halua lähteä käymään,, mitä enempi pakkasta , aina vaikeampaa
Olen nyt kokeillut kaikkea, olen yrittänyt toisella ruiskuboxsilla, pumpun releellä, kipinä tulee, olen syöttänyt suuttimille akusta suoraa virtaa ohi releen , kokeilin syöttää virtaa suoraan akulta kylmäkäynnistin suuttimelle, se napsahtaa, ja se luullakseni toimii, viime talvella sama vika käyntiin lähtemisen kanssa, Kun syötin suoraan virtaa kylmäkäynnisin suuttimelle auton käydessä, se alkaa pöpöttää, elikkä saa liikaa bensaa, se on kunnossa,  mutta miksi se ei saa bensaa kylmänä, kun käännän virran päälle ,pumppu surahtaa ja sitten sammuu, ja se ihmetyttää , kun ilman lämpötila + puolella, lähtee käyntiin normaalisti, mutta vaikka kone on 3 tuntia sähköjohdon perässä ja kone ihan lämmin, ei millään saa käyntiin, silleen narraamalla / härnäämällä olen sen saanut aina jitenkin käymään,, Silloinkin se ensin pötkähtelee ja yrittää käymään, kun sitä sitten härnäilee aikansa, yhtäkkiä se lähtee käymään, kun ajan koneen normaali lämpöiseksi se lähtee ehkä vielä parin tunnin kuluttua käymään,
Olen tuossa miettinyt virtalukon pohjaa, Mutta se ihmetyttää että kesällä ei mitään ongelmia käynnistyksen kanssa ,  viime talvi samat ongelmat, kuntuli kesä ei mitään ongelmian nyt kun tuli sensimmöiset pakkaset ( -3C)
taas se alkoi, Onko kenelläkään jotain vinkkejä??

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8979
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #1 : 04.01.2024, 20:05:14 »
Olikos näissä se YKK-anturi koneen takana joka teettää tuota että bensanpumppaus sammutetaan. Eli jos YKK-anturilta ei tule eculle tietoa että kyllä se kone pyörii, niin ei sitten pumpata bensaakaan.

Entä jos pakkosyöttää bensapumppua erillisillä johdoilla, jaksaako se pyöriä?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5082
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #2 : 04.01.2024, 21:03:07 »
Tuo että pumppu surahtaa kun laittaa virrat on oikea toiminto. Onko se tankkipumppu kun surahtaa?
Tän ikänenhän on kahdella pumpulla.
Jos tankin siirtopumppu on pimeä niin ei jaksa käydä jos bensaa on alle puoli tankkia. Sitäkin ennen pääpumppu auton alla pitää mekkalaa kun kavitoi, se pumppu kun ei ole imevä.

Jos lämpötila vaikuttaa noin paljon niin vaihtaisin ensin moottorin lämpötila-anturin, sen ecun anturin . Mittarin anturi on se toinen.
Tuo mainittu anturi on hyvä mahdollisuus myös, voi olla yhteys poikki.

Ai nii, imm voi myös olla viallinen kun sekin mittaa ilman lämpöä. :o

Vikakoodit oot varmaan kattonu? :)
« Viimeksi muokattu: 04.01.2024, 21:06:42 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa tassu70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #3 : 04.01.2024, 21:23:39 »
Bensapumppua en ole kokeillut johdon kanssa, ei ole nosturia, ja jos ajaa nosturille lämpimänä ei ole mitään vikaa
ja ihmettelen juuri sitä että olisi kiini ilman lämpötilasta,,  Pumppu surahtaa, mutta en ole siitä varma onko tankissa  tai pohjan alla,, tankin pumppu kyllä ehjä , lämpöisenä lähtee hyvin vaikka tankki melkein tyhjä,,  tossa huomasin tänään, ja joku päivä aikaisemminkin, kone on käyntilämmin , kun auto käy tyhjäkäyntiä ja painan nopeasti kaasunpohjaan,moottori tukehtuu ja sammuu, eikä meinaa sen jälkeen lähteä taas millään käymään,, tänäänkin sain starttailla ka lähemmäs 10 kertaa, ei edes luvannut, mitta sitten yhtäkkiä taas käyntiin,, Puhuit lämpömittarin anturista, se todennäköisesti viallinen, näyttä matalampia lämpötiloja , mutta kun kone käyntilämmin tippuu nollille,,  moottorin lämpötunnistimen vaihdoin, mutta sillä ei vaikutusta mitenkään,, ( tarvike osa ) Jotenkin haiskahtaa ettei se saa bensaa, mutta kun saan se käymään pelaa ihan normaalisi, ja lähtee vielä käymään ehkä parin tunnin päästä kun se sammuttaa lämpimänä,,

Poissa Nieminen55

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #4 : 04.01.2024, 21:37:22 »
Aika paljon oletkin jo osia vaihdellut, joten seuraavaksi tarkistaisin onko jako kohdallaan, ja sitten tutkailisin mahdollisia imuvuotoja.
Imusarjan tiivisteitä näistä välillä menee.

Poissa tassu70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #5 : 04.01.2024, 22:08:54 »
Aika paljon oletkin jo osia vaihdellut, joten seuraavaksi tarkistaisin onko jako kohdallaan, ja sitten tutkailisin mahdollisia imuvuotoja.
Imusarjan tiivisteitä näistä välillä menee.

Uskoisin että jako on varmasti kohdallaan , hihnan vaihtoi rautainen volvoammattilainen, ilmavuodoista en tiedä,, Harjoitukset jatkuvat

Poissa Nieminen55

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #6 : 04.01.2024, 22:15:02 »
Mainitsit, että:"pötkähtelee ja yrittää käymään".

Kuuluko tuo pötkähtely imusarjasta, vai pakoputkesta?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #7 : 04.01.2024, 23:04:44 »
Polttoaineenpaineen mittauksen tekisin. Tuossa viime talvena oli yks 940 jonka paineensäädin oli rikki. 2bar letku irti vaikka pitäis olla 3bar.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa tassu70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #8 : 05.01.2024, 07:27:33 »
Mainitsit, että:"pötkähtelee ja yrittää käymään".

Kuuluko tuo pötkähtely imusarjasta, vai pakoputkesta?

pakoputkessa

Poissa tassu70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #9 : 05.01.2024, 19:54:39 »
Polttoaineenpaineen mittauksen tekisin. Tuossa viime talvena oli yks 940 jonka paineensäädin oli rikki. 2bar letku irti vaikka pitäis olla 3bar.

Tarkoitatko paineesäädintä josta lähtee paluuputki tankille ??

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #10 : 05.01.2024, 19:58:55 »
Suutintukissa juu ja siihen menee alipaineletku.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa tassu70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistys vaikeuksia
« Vastaus #11 : 05.01.2024, 21:14:47 »
Suutintukissa juu ja siihen menee alipaineletku.

kiitos, pitääpä tarkastaa sekin

 

Proturbo  Autodiagnoosi