Kysytäänpäs vielä tälläkin puolella.
Elikkäs olisi aika otsikon autoon vaihtaa pa-suodatin. Autossa on ns. "kaksipumppu" järjestelmä, jossa tankissa on vain siirtopumppu ja kuljettajan penkin alla, pa-suodattimen vieressä varsinainen painepumppu.
Kaikki suodattimen/painepumpun liitokset yms. ovat täysin "homeessa" ja mm. pumpulta suodattimeen menevä väliletku senverran epäilyttävän näköinen, ettei huvita alkaa kokeilemaan. Samaten tuo painepumppu on auton alkuperäinen (ajettu 475tkm), joten senkin voisi ihan mielellään jo vaihtaa, varsinkin kun auto muutettiin etanoli-käyttöiseksi pari kuukautta sitten.
Kysymys; voiko tuon tankissa olevan siirtopumpun suoraan korvata painepumpulla ja poistaa auton alla olevan painepumpun?
- Kestääkö johdot?
- Muuta huomioitavaa?
- Joku jo tehnyt?
Huhujen mukaan olen kuullut, että joku olisi moisen operaation joskus jo tehnyt ja sen toimineen "ilman ongelmia". Haluaisin tämän tietää, koska kyseessä kuitenkin käyttöauto, jonka pitäisi olla liikenteessä päivittäin.
Alkuperäistä painepumppua en ole vaihtamassa uuteen siksi, koska tuo sijainti on ihan typerä (kuin tarjottimella kaikelle kivisuihkulle ja suolapöllylle). Olen jo kertaalleen pumpun johdot korjannut kenttä-olosuhteissa keskellä mettää, kun etupyörästä kimmokkeen ottanut kivi leikkasi pumpun johdot poikki. Johdot ovat myöskin aivan kivikovat ja auton käydessä lämpimät/kuumat.