Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: estate - 28.01.2012, 14:09:10
-
Mistä johtuu, että kaverin lankku polttaa puolia? 1000 km:n aikana on mennyt kolme puolaa. Kipinän kadotessa kun katsoo ajoituslampulla puolan johdosta niin välähtelee miten sattuu silloin tällöin.
-
Onko ostettu oikeanlaisia puolia? K-jetin kanssa taitaa aina olla kärjetön sytytys. Lisäksi järjestelmään taitaa kuulua etuvastus. Eihän sitä ole ohitettu vahingossa?
-
Kärjetön sytytys on juu ja puolat on kärjettömistä otettu. Tuota etuvastusta itsekin epäilen kun autoon on muitakin sähköpatentteja tehty mutta kun ei tarjennut pihalla rassata eikä ollut yleismittaria käsillä. Minkähän arvoinen se etuvastus kuuluu olla (ohmi määrä ja tehonkesto)? Jos ei satu mistään alkuperäistä etuvastusta löytymään niin tallista löytyisi tehovastuksia, 5ohm/25W tai 6ohm/50 W.
-
Vihreäkantisesta löytyi etuvastuksen arvo nelisylinteristen moottorien kärjettömille sytytysjärjestelmille: 0,9±0,1Ω