Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: estate - 28.01.2012, 14:09:10

Otsikko: 244 B19E polttaa puolia
Kirjoitti: estate - 28.01.2012, 14:09:10
Mistä johtuu, että kaverin lankku polttaa puolia? 1000 km:n aikana on mennyt kolme puolaa. Kipinän kadotessa kun katsoo ajoituslampulla puolan johdosta niin välähtelee miten sattuu silloin tällöin.
Otsikko: Vs: 244 B19E polttaa puolia
Kirjoitti: Puavo - 28.01.2012, 15:28:00
Onko ostettu oikeanlaisia puolia? K-jetin kanssa taitaa aina olla kärjetön sytytys. Lisäksi järjestelmään taitaa kuulua etuvastus. Eihän sitä ole ohitettu vahingossa?
Otsikko: Vs: 244 B19E polttaa puolia
Kirjoitti: estate - 29.01.2012, 13:47:41
Kärjetön sytytys on juu ja puolat on kärjettömistä otettu. Tuota etuvastusta itsekin epäilen kun autoon on muitakin sähköpatentteja tehty mutta kun ei tarjennut pihalla rassata eikä ollut yleismittaria käsillä. Minkähän arvoinen se etuvastus kuuluu olla (ohmi määrä ja tehonkesto)? Jos ei satu mistään alkuperäistä etuvastusta löytymään niin tallista löytyisi tehovastuksia, 5ohm/25W tai 6ohm/50 W.
Otsikko: Vs: 244 B19E polttaa puolia
Kirjoitti: Puavo - 29.01.2012, 14:29:39
Vihreäkantisesta löytyi etuvastuksen arvo nelisylinteristen moottorien kärjettömille sytytysjärjestelmille: 0,9±0,1Ω