Autoracing  KL-varaosat

1970 Volvo 164 (rek.1969)

  • 50 Vastauksia
  • 22531 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #30 : 13.07.2016, 10:20:33 »
Eli tää on sit varmaan vedellyt aikanaan "meidän" mökkitiellä, Wahlroosilla oli mökki saman tien varressa.

Joku puhui että oli aikanaan ollut Walhroosin makkaratehtaalla kesätöissä, sen jälkeen ei niitä tuotteita syönyt :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #31 : 23.08.2016, 12:02:13 »


Pistetään tähän kohtaan kuva vaikka moottorin kasausvaiheesta.
Mitään kuvauksellista ei ole itse korissa tapahtunut, vaikka työstetty on. Kun sitä työstämistä riittää.
Sylinterit on joskus koneistettu 0.030 ylikokoon ja sen jälkeen ei ole paljoa kulutettu. Näkyvät viirurinkulat ovat melkein vain väriä.
Myös kampiakselin kaikki kaulat on kertaalleen koneistettu ja hyvissä mitoissaan nyt. Uusilla männänrenkailla ja laakereilla kasaan, niin hyvä tulee.
Nokka-akseli meni uusiksi, oli yksi nokka kaksi milliä muita lyhyempi. Olihan ne muutkin nokat pyöristyneet sivuista ja sitten aika pahasti oli käynyt kun nokka-akselin ensimmäinen laakeri oli pyörähtänyt. Laakeriaines oli pyörähtänyt siinä teräksisessä runko-osassa ja näin oli öljyreikä sulkeutunut. Laakerikaulassa oli sellaisia poikittaisia viiruja, että oli varmaan pärissyt.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #32 : 23.08.2016, 12:10:13 »




Myös sisustaa on suunniteltu ja uusi kangas on saapunut.
Kallista mutta hyvää.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #33 : 12.12.2018, 08:15:10 »




Nyt on isohko hitsausurakka melkein tehty, seuraavaksi hiekkapuhallukseen. Juuri kun luuli, että ollaan voiton puolella, niin kattoluukun rakenteet, p*rhana, piti vielä purkaa pistehitsausksistaan. Peltien välissä on niin paljon ruostetta, että olisi se sieltä kuitenkin joskus tullut ulos.
Autossa on nyt selvästi isompi prosentti Starkin peltiä, kuin alkuperäistä. Ja silti on ovet ja luukut ja etusiivet ja keulapala vielä korjaamatta. Olin aikanaan jo hankkinut helmapellit tarvikkeena, mutta ne on alle millin paksuista, niin en viittinytkään laittaa, vaan tein millisestä. Laitan kuvia puhalluksen jälkeen, kun paikat ovat puhtaana.


Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #34 : 12.12.2018, 09:40:26 »
Hienosti etenee, oletko muuten tutkinu saako kattoverhoilu uutta mistään, varmaan aika herkku asentaa niitten hampaiden yli  :)

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1969 Volvo 164
« Vastaus #35 : 12.12.2018, 10:49:15 »
Joo, VP autopartsilla taitaa olla myös kattoluukulliseen malliin,. Osan otsikko ei selvästi kerro, mutta pitää kysyä.
Vanha on kyllä ehjänä purettu, mutta tosiaan tiijä, saako ehjänä takaisin. Onhan se likainenkin.
Ei siinä mielestäni varsinaisia hampaita ole, mutta sinne listan alle se kuitenkin pitää saada pingotetuksi. Hyllyssä on tavallisesta 144:sta purettu hyvä verhous, en tiedä saako siitä sovellettua.
Tuo luukun mekanismi on roikkunut jo vanhastaan ja sitä oli liimattu Massalla, joka ei kuitenkaan mitään liimaa ollut, eli systeemi roikkui liimauksista huolimatta. Luukun reunassa se on hitsattu, mutta taaempana liimattu kattopeltiin.
Nyt se onkin hyvä liimata tuossa grillivartaassa ylösalaisin.



Otsikkoa muokattu 13.12.2018
« Viimeksi muokattu: 13.12.2018, 11:16:39 kirjoittanut PetriN »

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1970 (rek.1969) Volvo 164
« Vastaus #36 : 01.03.2019, 12:24:45 »


Kori on hiekkapuhalluksessa nyt. Iso hitsaustyö enimmäkseen tehty. Muutaman kohdan jätin hitsattavaksi vasta puhalluksen jälkeen. Olivat epämääräisen näköisiä siitä, että kuinka pitkälle pehmoista peltiä vielä riittää.








Ja tuossa yksi kuva, jossa on yksi useasta reiästä, joita on kattoluukun aukon ympärillä kattopellissä. Joutuu vielä rakentamaan uudesta pellistä kokonaan aukon reunat. Se on läpisyöpynyttä koko ympärysmatkalta.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2019, 12:31:04 kirjoittanut PetriN »

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1970 Volvo 164 (rek.1969)
« Vastaus #37 : 05.03.2019, 07:46:09 »


Sain korin hiekkapuhalluksesta. Maalattu pohjamaalilla.
Odotinkin että puhallus paljastaa kohdat, jotka tietoisesti piti vielä korjata, mutta monia uusiakin kohteita löytyi vielä, kuten akkutelineen alusalue, sekä muutamat pistehitsaussaumat siellä sun täällä.















Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 1970 Volvo 164 (rek.1969)
« Vastaus #38 : 05.03.2019, 08:11:49 »
Tuohan näyttää ihan ehjältä koriltaan. Oma 72 oli vuonna 92 hiekkapuhalluksen jälkeen aika siivilä ja sitä oli laitettu pohjasta jo rippikouluikäisenä, ennen kuin se päätyi omistukseeni.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1970 Volvo 164 (rek.1969)
« Vastaus #39 : 05.03.2019, 08:58:08 »
Tuohan näyttää ihan ehjältä koriltaan. Oma 72 oli vuonna 92 hiekkapuhalluksen jälkeen aika siivilä ja sitä oli laitettu pohjasta jo rippikouluikäisenä, ennen kuin se päätyi omistukseeni.

Onhan se nyt ehjä kun se on ennen hiekkapuhallusta hitsattu. Katso aikaisemmat kuvat.
Jos sitä olisikin puhallettu ennen hitsausta, niin en olisi nähnyt enää mitään mittojakaan, että minkä kokoista peltiä laitetaan.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2019, 09:00:38 kirjoittanut PetriN »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 1970 Volvo 164 (rek.1969)
« Vastaus #40 : 05.03.2019, 15:48:04 »
Joo, katsoin vain nuo hiekkapuhalletut kuvat aamulla. Ensivaikutelma oli että eihän se niin huono ollutkaan. Katsoin sitten kuvat aloitushetkeltä niin totuus paljastui. Oli vaan niin nätisti korjattu ettei pohjamaalattu pinta heti paljastanut työtä.

Hienoa työtä!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 1970 Volvo 164 (rek.1969)
« Vastaus #41 : 05.03.2019, 18:53:52 »
Todella hienoa kun olet tällaisen klassikon kunnostamassa.
144-70

Paikalla oh850

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 886
  • TDI POWER
Vs: 1970 Volvo 164 (rek.1969)
« Vastaus #42 : 05.03.2019, 20:47:44 »
Aika harvassa ne kyllä on jotka näitä näin viimesen päälle tekee :hg: yleensä jos ensimmäiset projektikuvat näyttää yhtä rapsakalta kun tässä niin tekemättä jää! Ison työn oot tehnyt ja paljon vielä jäljelläkin :)

Poissa PetriN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: 1970 Volvo 164 (rek.1969)
« Vastaus #43 : 08.03.2019, 09:55:21 »


Laaduntarkastaja kävi tarkastamassa.
Miksi katto kupruilee? Siitä tuo tuima ilme.

Pudotin auton grillistä, lattialle, katolleen. Grillissä ei ollut tarpeeksi lukituksia. Katossa on nyt kaksi ylimääräistäkin vekkiä. Turhaa oikomista tuli vähän. Onneksi ei pudonnut korkealta, eikä varpaille.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2019, 10:25:59 kirjoittanut PetriN »

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: 1970 Volvo 164 (rek.1969)
« Vastaus #44 : 09.03.2019, 19:41:26 »
Kiva kun laadunvalvojaa kiinnostaa,mun kissaa kun ei mikään kiinnosta mitä teen. Helkkari että on nätti kori.
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

 

Ateho  Elekma