Ennen vanhan tasauspyörästön irroittamista kannattaa mitata heittokellolla hammasvälys. Eli pitää kiinni kardaanin laipasta ja testaa kuinka paljon iso lautaspyörä liikkuu edestakaisin.
Iso lautaspyörä siirretään vanhasta murikasta lukolliseen murikkaan, kuten myös poskilaakerit. Laakerit on ehdottomasti laitettava samoille puolille takaisin mistä ne on irroitettu ja samoilla säätölevyillä.
Jos uusi osakokonaisuus on yhtä tiukka asentaa akseliin takaisin, mitä se oli ottaa irtikin, niin silloin laakerien esijännitykset ovat aika kohdallaan. Jos lukko menee paikalleen täysin ilman voiman käyttöä, niin silloin on syytä säätää laakerien esijännitystä ja samalla tarkastaa hammasvälyksestä, että kumman laakerin alle säätölevyjä laitetaan.
Lopuksi kannattaa tarkastaa, että hammasvälys on sama, mitä lähtötilanteessakin. Välyksen mittaamista helpottaa jo alussakin se, että pesee kaikki öljyt pois rattaista, jotta väluksen huomaa/tuntee paremmin.
Perän säätöohjeet audiovisuaalisena.
http://volvo1800pictures.com/video/bildband/Spicer%20Volvo%2030%2031%20Bakvaxeljustering%20TP%2070197.wmvJa sama kuvin ja tekstein.
http://volvo1800pictures.com/document/Service_manual_jack/part_4_46_rear_axle_spicer/part_4_46_rear_axle_spicer.pdf