Autodiagnoosi  Carcom Oy

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 246408 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #150 : 27.11.2011, 10:08:18 »
tuohon koneeseen kun vaihat audin suojat ja venttiilinkopan niin öljykorkki olis paremmalla kohdalla :)
volvo 240 tdi :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #151 : 27.11.2011, 16:05:45 »
Päivän saldona toistaiseksi seuraavaa.

-ohjaustehostimen letkun adapteri+letku
-sähkökeskus konehuoneeseen
-akku
-ylävesiletku
-pieni vesiletku kannesta paisarille
-ahtoputken asennus







Saatan mennä vielä vähän jatkamaan, kun hallistus lähtee jumppaan, jonka jälkeen linnottautuu tv:n ääreen ;D
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:45:26 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #152 : 27.11.2011, 19:56:29 »
 -H-

Hyvältä näytti, kun pikaisesti kävin osanhakureissulla piipahtamassa.

Harmi kun hallituksella oli niin kova kiire, vaikka hänen kulkuneuvoon oltiin hyvää tavaraa hakemassa.

Alavesiletkun / putken kanssa pääset taas toteuttamaan saumattoman putken haastetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #153 : 27.11.2011, 20:38:36 »
Sähköt ei toimi :facepalm:

Voi vituntäyspaska!!!!!!!!

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5757
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #154 : 27.11.2011, 22:56:03 »
Sähköt ei toimi miltä osin? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #155 : 28.11.2011, 06:34:37 »
Sähköt ei toimi miltä osin? ???

Virrat kun kääntää päälle, niin flekti käynnistyy ja ahtosolenoidi alkaa surista. Sitten kun kääntää virrat pois, niin mitään ei tapahdu, vaan virrat jää päälle :idiot2:

Näin niin kuin pähkinänkuoressa.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #156 : 28.11.2011, 08:07:23 »
Ahtosolenoidi pakkaa surisemaan jos esim. MAP-anturin johto on irti.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #157 : 28.11.2011, 09:50:34 »
Saattaa olla vierotusoireita, sähkökaavio käteen ja tutkimaan. Eihän tuo iso vika tarvitse olla.

OT: Kaveri korjasi 9000 saabista vian kun ei lämpömittari toiminut / flekti huusi koko ajan.
Vaihtoi moottorin lämpötila-anturin - samalla korjaantui keskuslukituskin. ::)
144-70

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #158 : 28.11.2011, 12:14:57 »
Ongelman ydin on siinä, kun saadessaan herätevirtaa virtalukolta, ecu maadottaa polttoainejärjestelmän pääreleen. Kun kääntää virrat pois, herätevirta katkeaa, mutta jostain syystä polttoainejärjestelmän rele ei kuitenkaan päästä. Ecu siis pitää releen maadoitettuna, vaikka ei itse saa enää herätettä. Releen kun ottaa irti, niin se tietenkin päästää ja kun sen laittaa takaisin, niin ei se enää mene päälle. Kyseessä siis lienee joku outo häiriö tai vuotovirta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #159 : 28.11.2011, 13:09:47 »
Ongelman ydin on siinä, kun saadessaan herätevirtaa virtalukolta, ecu maadottaa polttoainejärjestelmän pääreleen. Kun kääntää virrat pois, herätevirta katkeaa, mutta jostain syystä polttoainejärjestelmän rele ei kuitenkaan päästä. Ecu siis pitää releen maadoitettuna, vaikka ei itse saa enää herätettä. Releen kun ottaa irti, niin se tietenkin päästää ja kun sen laittaa takaisin, niin ei se enää mene päälle. Kyseessä siis lienee joku outo häiriö tai vuotovirta.

Nää on just näitä parhaita... Tsemiä, eiköhän se sieltä korjaannu. Sen mitä olen ymmärtänyt, niin odotettavissa on samalla vielä joku parannus ;)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #160 : 28.11.2011, 14:42:14 »
Voisko olla viallinen rele?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #161 : 28.11.2011, 14:44:58 »
Voisko olla viallinen rele?

En oikein usko, kun kokeilin vaihtaa hehkujen releen päittäin tuon toisen kanssa ja lopputulos oli sama.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2011, 14:48:31 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #162 : 28.11.2011, 14:45:53 »
En oikein usko, kun kokeilin vaihtaa hehkujen releen päikeseen tuon toisen kanssa ja lopputulos oli sama.
Eli olet siis jo kokeillut. Tuli vaan mieleeni tuollainenkin.   :-[

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8971
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #163 : 28.11.2011, 15:08:51 »
Kytkentöjä tehdessä tullut vahingossa pitovirtapiiri tälle ongelmareleelle joka katkeaa vasta kun releen irroittaa?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #164 : 28.11.2011, 21:13:19 »
No niin, kyllä tämä tästä.

Huutavalle flektille ja surisevalle ahtosolenoidille löytyi varsin ymmärrettävä selitys. Eculle menee kaksi kelta/harmaata johtoa ja johtosarjoja tehdessäni olin kytkenyt nämä kaksi johtoa ristiin. Eli kyseessä lämpötila-anturin- ja mappi-anturin johdot, eli kaiken lisäksi oli vielä aika loogiset oireetkin.

Sen sijaan sille temppuilevalle polttonestejärjestelmän releelle en löytänyt varsinaista vikaa, joten päädyin toisenlaiseen ratkaisuun. Relettä ohjaava maadoitushan tulee siis eculta ja ohjaava jännite alunperin suoraan akulta. Kytkin ohjausjännitteen virtalukon kautta, joten nyt ei pienet maadoitushäiriöt vaikuta mitään, kun releeltä katkeaa samalla kertaa jännite ja maadoitus(pitäisi katketa), niin ei jää enää virrat päälle.

Vielä pitäisi sisäistää pakokaasujen lämpötilan varoitusvalon toiminta, kun sitä olisi kätevä käyttää hehkujen merkkivalona. Tuossa autossa ei moista valoa ole ollut käytössä ja kun laitoin siihen polttimon paikalleen, niin nyt se valo syttyy, kun laittaa virrat päälle ja sammuu itsestään noin 10sek kuluttua. Mihinköhän ihmeeseen se on kytketty, kun tosiaan tuolla relerasiassa ei ole edes koko relettä, minkä tuota valo pitäisi ohjata :idiot2: Eihän sillä sis muuten ole merkutystä, mutta se johto pitäisi löytää ja kytkeä tuohon dieselin ecuun.

 

Proturbo  Autodiagnoosi