KL-varaosat  Race.fi

Veneilyä

  • 472 Vastauksia
  • 156965 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #105 : 01.09.2011, 13:10:34 »
Mitä muita voisi ajatella, tarkoitus, että olisi huoletonta ja edukasta kulkemista, mutta myös uskaltaisi ajaa tarvittaessa ulapallakin jonkun verran. Crandezza tms.?
Silver Eagle 650 WA, voisi olla tutustumisen arvoinen

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Veneilyä
« Vastaus #106 : 01.09.2011, 13:19:24 »
Silver Eagle 650 WA, voisi olla tutustumisen arvoinen

Nopean tutustumisen (tämä juttu) perusteella ei kiitos:

Pitkänä miehenä (195 cm) minulla on veneissä usein vaikeutena, että ruori ja kaasu ovat liian alhaalla seisten ajettaessa. Eaglessa ei tätä vaikeutta oikeastaan ole. Sen sijaan kun penkin reunan nostaa ylös (kun haluaa ajaa seisten) painavat penkin mekanismit ilkeästi pohkeisiin. Muutenkin penkin ja ruorin väliin jäävä tila on liian pieni, että siinä saisi niin tukevan seisoma-asennon ja että toista kättä voisi pitää koko ajan kaasulla ja toista ruorilla, vaan kaasukädellä on pidettävä kiinni targasta. Koska jatkuva kaasunkäyttö olisi ehdoton vaatimus kovassa kelissä ajaessa, tulee aallokossa ajamisesta vähän sellaista "turpiin vaan ja onnea" -hommaa, koska aaltoon mennään sillä vauhdilla kuin veneellä sattuu olemaan, kuljettajan pitäessä kiinni targasta. Istumaanhan ei pysty, kun tuulilasista ei näe ulos

http://kalavene.blogspot.com/2009/08/silver-eagle-650-wa-verado-150.html

Kiitos vinkistä tosin.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #107 : 01.09.2011, 15:12:04 »

Aquadorissa viehättää "jämäkkä" fiilis, korkea tuulilasi ja jykevä ajokuomu (targa-kaaren ansiosta). Kaikkia listattuja on jo kokeiltu, mutta päätös on vaikea!

Aquador on hyvin tuotteistettu. Kauniilla ilmalla kruisailluun ok ja ylleensä myös naispuoleisille perusteltavissa. Ehken mun suosikki noista... Selkeästi ympärijuostava, mikä helpottaa elämää.

Majoitustiloista en tiedä, mutta GH V23 voisi olla vaihtoehto, uutena tai käytettynä. Todellisuudessa sun kokoinen ei mukavasti lepää missään tuon kokoluokan laitteessa.

-Pitää vähän miettiä-

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #108 : 03.09.2011, 12:32:36 »
Lähikruisailuun Itämerellä, kotipiste Helsinki, on katsottu koko kesä sopivaa cruiseria, mutta päätöstä ei ole vielä tehty. Pitäisi mahtua nukkumaan kajuutassa 190cm pitkä henkilö

Heittäkää joku kommenttia, jos on, auttaisi varmasti. Laituripaikka on 2,5m leveälle veneelle.

On katsottu mm:

- Aquador 21WAe 175HV Mercillä, uutena, tosin hinta varusteineen on yli 60 000e, joka alkaa olla jo liikaa, tosin perusteltaessa menee läpi
- n. 4v vanha Aquador 21WA, n. 175hv Suzukilla, hintaa trailerin kera n. 40 000e
- Yamarin 65 DC uutena, n. 150hv
- Finnmaster 68DC uutena, n. 200hv

Mitä muita voisi ajatella, tarkoitus, että olisi huoletonta ja edukasta kulkemista, mutta myös uskaltaisi ajaa tarvittaessa ulapallakin jonkun verran. Crandezza tms.?

Aquadorissa viehättää "jämäkkä" fiilis, korkea tuulilasi ja jykevä ajokuomu (targa-kaaren ansiosta). Kaikkia listattuja on jo kokeiltu, mutta päätös on vaikea!

Jos mulla olis varaa laittaa yli 60000e veneeseen ni ostaisin jonkun ton tyylisen... ;)
http://www.nettivene.com/moottorivene/baja/381494
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Veneilyä
« Vastaus #109 : 04.09.2011, 10:11:47 »
Vinssiä pitäs Buster R:lle kattoa, vaijerilla vai liinalla? Minkä kokoinen vinssi pitäs hommata? perässä kiikkuu joku '84 (muistaakseni) 30hv evinrude.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #110 : 05.09.2011, 08:35:19 »
Itse olen liinavinssien kannalla, riittävän iso kitkajarrulla on kiva käyttää. Eli lievää ylimitoitusta..

Toi sun paatti ei ole iso, mutta kunnon vehkeillä nousee kevyesti ja vaivatta. Kaverin RS on raskaampi vinssattava kuin oma 1440 kg paketti..
« Viimeksi muokattu: 05.09.2011, 08:42:40 kirjoittanut D5GT »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Veneilyä
« Vastaus #111 : 05.09.2011, 13:27:08 »
Jos mulla olis varaa laittaa yli 60000e veneeseen ni ostaisin jonkun ton tyylisen... ;)
http://www.nettivene.com/moottorivene/baja/381494

Liian vanha.

Joudun ehkä tekemään kompromissin... Rahat kun ei riitä sellaiseen autoon kuin haluaa ja sellaiseen veneeseen kuin haluaa, joten minä valitsen auton ja emäntä veneen. Emäntä haluaa helppohoitoisen ulkolaitamoottorilla varustetun daycruiserin. Toki voin yrittää ohjata päätöstä vaikkapa käytetyn Aquadorin suuntaan, jos sille on perusteluja :) Yksi vaihtoehto on tosiaan tuollainen Yamarinin tyylinen 65DC uutena.

Ulkolaitamoottori sen takia, koska edellisessä veneessä oli ongelmia potkuriakselin läpiviennin vedenpitävyyden kanssa. Toki se korjattiin, mutta jäi trauma vissiin. Edellinen vene myytiin keväällä pois.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #112 : 05.09.2011, 16:21:48 »
Liian vanha.

No vähän lisää rahaa tai tinkaa tosta. 35 tuntia ollu vedessä ainakin ilmoituksen mukaan... 8)
http://www.nettivene.com/moottorivene/baja/438020
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #113 : 06.09.2011, 11:19:41 »
Kyllä noi Bajat yms. muut jenkkivehkeet ovat muita kuin mua varten. Jos makuupaikkavaadetta ei Rodionilla olisi Hydroliftiltä voisi löytyä hauskoja.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #114 : 10.09.2011, 10:11:52 »
Tähän sitten loppuu kesän veneilykausi, eli kesä taitaa olla ohi :( Tänään siis vene ylös!

Täällä Itä-Suomessa on jo ihan täysi syksy päällä. Helsingissä vielä puissa lehdet ja vihreää, täällä on jo melkeen täys ruska :o

Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #115 : 22.07.2012, 13:04:18 »
Hoi!

Tuli hankittua vene, Buster RS 40hp 2-tahtisella Mercuryllä.
Kiinnostaisi laittaa tuohon apumoottori uistelukäyttöön ja pieniin siirtymisiin.

Kiikarissa olisi 4hp 4-tahtinen Yamaha.
Onko kukaan tällä foorumilla toteuttanut tuota, eli lähinnä kiinnostaa tuo apumoottorin ohjauksen toteuttaminen ratista.
Eli mistä tuo ohjausvarsi varsinaisen moottorin ja apukoneen välille kannattas tehdä, ja miten nivellys kannattas toteuttaa?
Kuvat ei olisi pahitteeksi!
Volvoton

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Veneilyä
« Vastaus #116 : 22.07.2012, 14:32:58 »
Onko kukaan tällä foorumilla toteuttanut tuota, eli lähinnä kiinnostaa tuo apumoottorin ohjauksen toteuttaminen ratista.
Eli mistä tuo ohjausvarsi varsinaisen moottorin ja apukoneen välille kannattas tehdä, ja miten nivellys kannattas toteuttaa?
Kuvat ei olisi pahitteeksi!

Voin ottaa kuvan miten meillä on toteutettu. Kuitenkin 60hp Yamahan runkoon on kiinnitetty panta koneen varteen ja siinä kiinni "pallonivel" sellainen pieni johon menee painamalla menee kiinni kierretangon pätkä ja vetämällä lähtee irti, samoin 2heppasessa 4-tahti hondaan on kiinnitetty vastaavanlainen pallonivel. Kun haluaa pienellä päästää niin lopsauttaa palloniveltangon paikoilleen. Yksinkertainen viritys. Huonosti selitetty mutta kuvan laitan niin ei tartte näitä lauseita  :buck2:

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #117 : 22.07.2012, 19:01:20 »
Merkkari varmasti toimii kohtuullisesti uistelussakin, varsinkin jos kone on nykyaikainen"tuorevoideltu"? Noin pieni vene ja lisäpainoa perään ei ainakaan itseäni huokuttaisi. No saihan noihinkin apumoottoritelineen tehtaan lisavarusteena.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #118 : 24.07.2012, 11:27:41 »
Voin ottaa kuvan miten meillä on toteutettu. Kuitenkin 60hp Yamahan runkoon on kiinnitetty panta koneen varteen ja siinä kiinni "pallonivel" sellainen pieni johon menee painamalla menee kiinni kierretangon pätkä ja vetämällä lähtee irti, samoin 2heppasessa 4-tahti hondaan on kiinnitetty vastaavanlainen pallonivel. Kun haluaa pienellä päästää niin lopsauttaa palloniveltangon paikoilleen. Yksinkertainen viritys. Huonosti selitetty mutta kuvan laitan niin ei tartte näitä lauseita  :buck2:

Kyllä tuosta jotain ymmärsi, mutta kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, eli tuuppaa tulemaan!
Jonkunlaista kierretanko/pallonivelpatentti kävi mullakin ekana mielessä.

Merkkari varmasti toimii kohtuullisesti uistelussakin, varsinkin jos kone on nykyaikainen"tuorevoideltu"? Noin pieni vene ja lisäpainoa perään ei ainakaan itseäni huokuttaisi. No saihan noihinkin apumoottoritelineen tehtaan lisavarusteena.

No kun ei oikeen tahdo pelittää, vaikka onkin tuorevoitelupeli.
Toki edellinen omistaja myönsi säätäneensä kaasarit itse, että voisi olla pelkkä säätöjuttu.
Kulkee nyt hyvin 7km/h, pitäisi kuintekin päästä tuonne 3-5km/h lukemiin.
Eikä jarrupussisysteemi houkuta!  :D
Volvoton

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Veneilyä
« Vastaus #119 : 07.11.2012, 16:57:00 »
Tässä kuva, unohtui  ;D Mutta kuvasta näkee minkälainen taaki tulee, ympyröin punaisella missä kohdin pitäisi olla isomman moottorin kiinnitys, meinaa nykyisessä asennossa kääntyä liian nopeasti.


 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo