Carcom Oy  Ateho

Veneilyä

  • 472 Vastauksia
  • 157057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #270 : 08.06.2014, 10:22:07 »
Onko täällä kellään avo L-Busteria, vanhempi eli punalaitainen malli, sekä 50hv peräkonetta?

Tuli kysymys mieleen kun oon tuollaista havitellu uistelukäyttöön.
Autolla (V70 2.4D) saapi vetää jarrutonta kuormaa 450kg.

Veneen paino valmistajan mukaan 338kg. Jos tuon kokoluokan kone painaisi vaikkapa 120kg niin yhteispaino tulisi paketille silloin (karkeasti yläkanttiin laskettuna) 480kg.
Oma traileri, jarruton AKU painaa 140kg. Eli 480kg+140kg= 620kg.
Eli tämä kulkisi, periaatteessa siis, laillisesti tuolla jarruttomalla kärryllä. Ja polttoaineille, kalastusvälineille yms rihkamalle jäisi vielä 130kg varaa.

Ootteko koskaan puntaroineet tuollaista pakettia? Eli lähinnä askarruttaa nuo valmistajien ilmoittamat painot.
Ettei käy niin, ettei tuo painoraja riitäkkään. Jarrullista kärryä en oikein ole halukas ostamaan, koska siinä tulee eteen sitten katsastukset yms.
Volvoton

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #271 : 08.06.2014, 10:32:19 »

Autolla (V70 2.4D) saapi vetää jarrutonta kuormaa 450kg.

Miten ihmessä V70:ssä olisi rekisteriotteeseen merkitty noin vähän sallitua perävaunukuormaa, katsoitko varmasti oikean lukeman?  - Olisin odottanut 750 kg jarruttomana, ilmeisesti oli vain kirjoitusvirhe!

Kyllä tuo vanhempi buusteri menee laillisesti 750 kg kärryllä kun uudempaa L1:kin kaupataan 750 kg kärryyn sopivaksi.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2014, 11:30:14 kirjoittanut v6omega »

Poissa Slx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #272 : 08.06.2014, 14:15:35 »
Monessa v70 on mitättömän pieni jarruton vetomassa. Eihän toi busteri kulje mitenkään lailisesti. Johan vene + kone painaa 450kg. Lisäksi tulee trailerin paino...
Chevrolet Cruze 1.8 2010
ex Volvo S60 2.5T 2005 Momentum

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #273 : 08.06.2014, 21:24:59 »
Monessa v70 on mitättömän pieni jarruton vetomassa. Eihän toi busteri kulje mitenkään lailisesti. Johan vene + kone painaa 450kg. Lisäksi tulee trailerin paino...

Buster L 338 kg
Yamaha F50 ~ 110  kg
yht = 448 kg

AKU 750 venetraileri
Omapaino: 197 kg
kantavuus: 553 kg
vene + moot. 448 kg
--------------------------
varusteille jää 105 kg

Mutta oikeassa olet, aika nopeasti jää tuo 750 kg traileri pieneksi tosin peräkoukulle voi laittaa painoa 50 kg niin tämähän on akselipainosta pois jos polliisilla on vaaka mukana ratsiassa.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #274 : 08.06.2014, 22:47:13 »
Monessa v70 on mitättömän pieni jarruton vetomassa. Eihän toi busteri kulje mitenkään lailisesti. Johan vene + kone painaa 450kg. Lisäksi tulee trailerin paino...

Eikai toi koske uusikorisia / 2000-2007 valmistettuja V70 malleja?? Ainakin omilla on saanut vetää 750 jarrutonta ja melko reilusti jarrullistakin..

Paikalla wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Veneilyä
« Vastaus #275 : 09.06.2014, 03:12:07 »
Moi! Täältä ilmoittaa yksi harrastelia. ei kellään sattuisi olemaan perämoottorina suzuki df70 1998-2000 taitteesta ? pitäs kokeilla onko ecu mennyt omasta mykäksi. sama kone on siis evinrude 70 efi ja jonhssonilla myös sama kone.
volvoja - onhan noita.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #276 : 09.06.2014, 12:34:38 »
Miten ihmessä V70:ssä olisi rekisteriotteeseen merkitty noin vähän sallitua perävaunukuormaa, katsoitko varmasti oikean lukeman?  - Olisin odottanut 750 kg jarruttomana, ilmeisesti oli vain kirjoitusvirhe!

Kyllä tuo vanhempi buusteri menee laillisesti 750 kg kärryllä kun uudempaa L1:kin kaupataan 750 kg kärryyn sopivaksi.

Kirotusvire, tarkoitin 750kg!  :D
Volvoton

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #277 : 09.06.2014, 12:40:42 »
Pystyyhän tuota paketin painoa vielä keventämään, kun laittaa vavat, pakit, takilan, painot, haavit yms autoon kuljetuksen ajaksi.
Sillon ei periaatteessa oo muuta ekstrapainoo veneessä kuin polttoaine.
Volvoton

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Veneilyä
« Vastaus #278 : 09.06.2014, 14:17:23 »
Pystyyhän tuota paketin painoa vielä keventämään, kun laittaa vavat, pakit, takilan, painot, haavit yms autoon kuljetuksen ajaksi.
Sillon ei periaatteessa oo muuta ekstrapainoo veneessä kuin polttoaine.

Kannattaa myös repiä köydet, ankkuri(t), sammutin, akku, kuomu yms. irti, jos haluaa painoa säästää. Näistä tulee jo jossain busterissakin nopeasti 100kg.

Poissa Slx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #279 : 09.06.2014, 17:15:15 »
Olin eilen vesillä ja kun kala ei sylnyt surffasin puhelimella netissä.
Tässä kysyttiinkin kuljetusta jarruttomalla kärrillä. Luin että kulkeeko vene kyseisellä V70 volvolla...

Oma Bella painaa 380kg kone painaa 120kg + kärri on 180kg. Varusteineen menee rajoilla että onko sallittu kuorma vai ei. Monesti on ollut aikomus käyttää puntarilla mutta ei ole sattunut sopivasti kohdalle.

Sekin on huvittavaa että jos laitan irtotankit (2 x 25ltr) + kalastusvarusteet veneeseen menee kuorma laittomaksi. Mutta kun otan tavarat autoon on yhdistelmä sallittu. Vaikkakin kokonaispaino on sama.

Aika monessa ~8vuottan vanhassa autossa on ~450kg jarruton vetomassa. Kun olin vaihtamassa autoa katselin Mazda 6 & Honda Accordia ja molemmissa oli kyseinen 450kg. Jenkeissä oli jarruton 455kg ja jarrullinen 455kg.
Volvoja katsellessa huomasin että S60 sallittu jarrutonkuorma on 750kg, joten kyseinen härveli tuli hankittua
Chevrolet Cruze 1.8 2010
ex Volvo S60 2.5T 2005 Momentum

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #280 : 09.06.2014, 17:57:09 »
Jenkkivehkeissä näkee myös noita naurettavan pieniä jarruttoman kärryn painoja. Volvoissa en vielä ole törmännyt yhteenkään, jolla ei saisi vetää täyttä 750 kg. Missä Volvossa on pieni jarruttoman massa? 850 sai mun mielestä vetää 750 kg, samoin 740,940,molemmat edellisen ja nykykorimallin V70:it. Tietysti mulla on autoissa ollut aina kohtuulliset moottorit, eli onko jonkun mallisarjan tehottomimman juttu?

Monessa v70 on mitättömän pieni jarruton vetomassa.

Poissa Slx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #281 : 09.06.2014, 20:11:15 »
Muisti petti, paino olikin 500kg. Työkaverilla on 98 tai 99 v70 2.4 moottorilla ja siinä on 500kg samoin ystävän samanikäisessä S70.
Chevrolet Cruze 1.8 2010
ex Volvo S60 2.5T 2005 Momentum

Poissa Tinna

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #282 : 09.06.2014, 20:25:13 »
850 sai mun mielestä vetää 750 kg

Mulla ainakin molemmilla 850 saa vetää ilman jarrui 600 ja jarruilla 1600

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #283 : 09.06.2014, 20:31:02 »
Joo, voi olla että muistan ton 850:n väärin, vehje oli kuitenkin 90-luvun alussa... GLT-tomaatilla. Luulisi, että tollanen jarruttoman kärryn paino oli pompannut silmille, silloinkin koukussa oli kaiken näköistä jarruttomana... Mutta 850, edes uudelleen brändättynä tai S70 ei mun silmissä ole V70  ;) Koskisiko noissa vanhemmissakin vain pienempiä moottoreita..

Poissa Tinna

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #284 : 09.06.2014, 21:04:20 »
Mulla toinen 2,4glt 20v tomaatti, ja toinen manuaali T5.
Pihassa vielä yks raato T5 tomaatti ja siinäkin samat painot.
Kaikki farkkuja.

 

Futurez  Kulkukoira