Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: 7 neliskantti - 12.09.2011, 23:26:36
-
moro. olis tarkoitus saaha pikkusen lisää hönkää volovoon. Aatellu lastuttaa tai etes ahtoja nostaa. Elikkä mitä lastuja porukka on laittanut kyseiseen pirssiin.
-
http://www.turbotec.com/henkiloautot/etusivu/malli.php?valmistaja=Volvo&korimalli=S70_V70_1997-2000
Tuolla hyvä Volvotuntemus:
http://www.debil.fi/indexhuolto.html
-
kiitos. mut onkohan täälä oulun seutuvilla ketään lastuttajia? onko kokemusta voimaa.com lastuista?
-
http://www.powerflash.fi/yhteystiedot.php
-
Siis lastut jotain 500 - 650e, aika hyvää bisnestä.. Varmaan kannatta harkita muutama kerta ennen kun tuollaisia rahoja pistää kiinni. Piiri maksaa n. 1,50e ja kopioudut softat "siihen ja siihen malliin" hyper super teholastulla ei maksa firmoille juurikaan mitään. Jotenkin aikanaan ymmärsin tuon rahastuksen kun tietoa/välineitä ei ollut, mutta tänä päivänä +500e jostain parin euron hommasta niin ei...
-
Siis ei ***tu lastut jotain 500 - 650e?!?!?? Älkää ny saa**na laittako rahaa tuollaiseen humpuukiin ja riistoon. Piiri maksaa n. 1,50e ja kopioudut softat "siihen ja siihen malliin" hyper super teholastulla ei maksa firmoille juurikaan mitään. Jotenkin aikanaan ymmärsin tuon rahastuksen kun tietoa/välineitä ei ollut, mutta tänä päivänä +500e jostain parin euron hommasta niin ei juma..
Laita nyt ihmeessä linkkiä että mistä saa kahdella eurolla piirin ja ohjelman :). Yleistä kiinnostusta on varmasti.
-
Piiri maksaa n. 1,50e ja kopioudut softat "siihen ja siihen malliin" hyper super teholastulla ei maksa firmoille juurikaan mitään.
Niin eiks tää ollut landian aikana yleistä? Mut saako vielä jostain samallalailla?
-
Tarviiko tuohon enää mitään lastua vaihtaa eikös tuo ota jo ihan suoraan ohjelman sisäänsä... tai no S70 on kyllä aika vanha...
-
Tarviiko tuohon enää mitään lastua vaihtaa eikös tuo ota jo ihan suoraan ohjelman sisäänsä... tai no S70 on kyllä aika vanha...
N-sarjan moottorilla jos on tuo auto niin pitää vaihtaa/kolvata uusi piiri ennen kuin siihen saa ohjelman.
-
Siis lastut jotain 500 - 650e, aika hyvää bisnestä.. Varmaan kannatta harkita muutama kerta ennen kun tuollaisia rahoja pistää kiinni. Piiri maksaa n. 1,50e ja kopioudut softat "siihen ja siihen malliin" hyper super teholastulla ei maksa firmoille juurikaan mitään. Jotenkin aikanaan ymmärsin tuon rahastuksen kun tietoa/välineitä ei ollut, mutta tänä päivänä +500e jostain parin euron hommasta niin ei...
vanhempiin varmaan löytyy laadukasta softaa asennettuna huokeamminkin mutta nuo kopiosoftat kannattaa unohtaa jollei halua paskaa käteen ja kasapäin ongelmia. ::)
Näistä on hyvä esimerkki vanhalta foorumilta "lastuttajat" jonka kopio tuotteisiin erehtyi naapurin kaveri juurikin "edullisen" hinnan vuoksi sortui ja autossa oli ongelmia sen jälkeen....
-
Nii onhan 500-600€ iso raha kuiteski niin ilmanaikasesta hommasta. mut paljoko voii ottaa ahtoja jos laittas rajapaineventtiilin että tulee ongelmia? Ja minkä merkkistä rajapaineventtiiliä suosittelette.
-
Nii onhan 500-600€ iso raha kuiteski niin ilmanaikasesta hommasta. mut paljoko voii ottaa ahtoja jos laittas rajapaineventtiilin että tulee ongelmia? Ja minkä merkkistä rajapaineventtiiliä suosittelette.
Moottorinohjaus hoitaa ahdot näissä vehkeissä!
niihin ei kuulu "bleedit" ja muut kikkailukonstit jolla mottorinohjausta huijataan!
Lastu = turvallinen...
-
Sinne mitään bleediä tarte. Hukkaportin kellon tankoa jatkaa hiukan että portti löysällä ja letku irti.. ::)
-
Sinne mitään bleediä tarte. Hukkaportin kellon tankoa jatkaa hiukan että portti löysällä ja letku irti.. ::)
Älä nyt juma tommosia täällä neuvo, joku pian tekee...
-
Ite täytys kans keväällä käyttää toi B5244T2 ohjelmoitavana nyt kun on kunnon veivit koneessa. Tekeekö debil custom-lastuja autokohtaisesti?
-
Tekeekö debil custom-lastuja autokohtaisesti?
Eikös tuo sitä tarkoita:
-Autokohtaiset säädöt muutettuihin ajoneuvoihin
http://www.debil.fi/indexvarustelu.html
-
Ite täytys kans keväällä käyttää toi B5244T2 ohjelmoitavana nyt kun on kunnon veivit koneessa. Tekeekö debil custom-lastuja autokohtaisesti?
Oletan että kyseessä on äRRä Volvo niin uskallatko ottaa sen riskin että kytket nelikon irti sulakkeesta (tai miten sen nyt saa pelistä pois)? Kaksivetorullilla vähän riskitouhua, ainakin minun mielestä. Mutta jos Deralla on olemassa tuohon sopiva ohjelma joka on testattu aikasemmin niin sittenhän ei ole mitään ongelmaa. :)
-
Siis lastut jotain 500 - 650e, aika hyvää bisnestä.. Varmaan kannatta harkita muutama kerta ennen kun tuollaisia rahoja pistää kiinni. Piiri maksaa n. 1,50e ja kopioudut softat "siihen ja siihen malliin" hyper super teholastulla ei maksa firmoille juurikaan mitään. Jotenkin aikanaan ymmärsin tuon rahastuksen kun tietoa/välineitä ei ollut, mutta tänä päivänä +500e jostain parin euron hommasta niin ei...
Mitenkä tuo lastutus sitten pitäisi hoitaa jos ja kun itsellä ei ole vehkeitä ja tietotaitoa softan tekemiseen? ??? 500€ on pieni raha siitä että moottori toimii ja pysyy ehjänä softauksen jälkeen.
-
Oletan että kyseessä on äRRä Volvo niin uskallatko ottaa sen riskin että kytket nelikon irti sulakkeesta (tai miten sen nyt saa pelistä pois)? Kaksivetorullilla vähän riskitouhua, ainakin minun mielestä. Mutta jos Deralla on olemassa tuohon sopiva ohjelma joka on testattu aikasemmin niin sittenhän ei ole mitään ongelmaa. :)
Kardaani irti ja ongelma ratkaistu ;)
-
Kardaani irti ja ongelma ratkaistu ;)
Se on kyllä varmin ratkaisu jos sen vain viitsii tehdä. O0
-
Jep, meillä onnistuu kaikki muutettujenkin ajoneuvojen autokohtaiset säädöt, vetotavasta riippuen joko dynossa tai kadulla.
-
Kardaani irti ja ongelma ratkaistu ;)
Se on kyllä varmin ratkaisu jos sen vain viitsii tehdä. O0
Pakko viitsiä..
Tosin, itellä joutuu nykyään ottamaan putken ensin irti, et pääsee kardaaniin käsix.
Tällaista puhetta oli deran kanssa, kun taannoin soittelin.
-
elikkä ei voi turvallisesti mitenkää nostaa ahtoja?
-
elikkä ei voi turvallisesti mitenkää nostaa ahtoja?
Lastu määrä ahdot...
eli ei!
Saat en toki nostettua mutta ei se oikein hyvää tee koneelle pitkässä juoksussa!
Sen minkä voit tehdä on katsoa että kone on "stage 0" tilassa,
Eli kaikki letkuta ja nippelit on kunnossa!
Silloin sun pitäisi saada enemmän koneesta irti vaikka ei ahdot nousisikaan niin paljon...
-
Onkos kellään kokemuksia noista EMJ Powerin optimoinneista? http://www.emjpower.fi/ Miten toimineet T5:ssä?
Tuonne debilin sivuille kun kokeilin mennä, niin rupespas f-secure huutamaan...
-
Tuonne debilin sivuille kun kokeilin mennä, niin rupespas f-secure huutamaan...
Tiedossa on, palveluntarjoajamme wmhost sössinyt, ollaan parhaillaan asentamassa uusia sivuja uudelle palveluntarjoajalle jotta nuo ongelmat saadaan korjattua...
-
entäpä jos laittaa isompaa turboa nii pitääkö sitä siiten softata uudelleen että saa ahot "sopivan" korkialle. mitkä astetta isomma ahtimet menee heittämällä paikalleen otsikon mukaiseen pirssiin?
-
entäpä jos laittaa isompaa turboa nii pitääkö sitä siiten softata uudelleen että saa ahot "sopivan" korkialle. mitkä astetta isomma ahtimet menee heittämällä paikalleen otsikon mukaiseen pirssiin?
Ahtimen vaihdon yhteydessä on softaus tehtävä. Isompi ahdin antaa eri määrään tuottoa eri ahtopaineella, jolloin systeemi on vähän sinne päin. Softauksella homma korjaantuu.
Kannattaa nyt ensin miettiä, haluaako vain softan vai vaihtaako myös ahtimen ja muita osia.
Jälkimmäisessä tehdään tietysti säätö kun kaikki osat on ensin muutettu.
-
entäpä jos laittaa isompaa turboa nii pitääkö sitä siiten softata uudelleen että saa ahot "sopivan" korkialle. mitkä astetta isomma ahtimet menee heittämällä paikalleen otsikon mukaiseen pirssiin?
Jos huomattavasti kasvattaa ahtimen kokoa niin kannatta miettiä laittaako myös sinne koneen sisälle vahvempaa tavaraa. Välttämättä mitään ei hajoa, mutta huonolla säkällä ekalla vedolla on sisuskaluja rikki. Nuo matalapaine vehkeet ei hirveitä kestä.
-
Jos huomattavasti kasvattaa ahtimen kokoa niin kannatta miettiä laittaako myös sinne koneen sisälle vahvempaa tavaraa. Välttämättä mitään ei hajoa, mutta huonolla säkällä ekalla vedolla on sisuskaluja rikki. Nuo matalapaine vehkeet ei hirveitä kestä.
s60:n 2.5t versiosta tuolla 19T ahtimella ja isommilla suutimilla saa n 300+ ja ilman sisuskalu ongelmia.
-
s60:n 2.5t versiosta tuolla 19T ahtimella ja isommilla suutimilla saa n 300+ ja ilman sisuskalu ongelmia.
Houkuttelis, mutta ei viitsi :)
Mutta S70:ssä sisuskalut melko varmasti luovuttaa.
-
www.autoexpertti.net
-
Mitä mieltä on muut kestääkö b5254t -moottori (kanget lähinnä) ~300hp tehot 16t -föönillä ja sinisillä suuttimilla.
Nyt on autossa Rican ohjelma + ruuvvilla 1bar ahtoja ~250hp?
No se selviää keväällä kestääkö ( :2funny:), mutta onko kukaan rikitelly enemmän kyseistä konetta vakio sisuskaluilla?
-
Mitä mieltä on muut kestääkö b5254t -moottori (kanget lähinnä) ~300hp tehot 16t -föönillä ja sinisillä suuttimilla.
Nyt on autossa Rican ohjelma + ruuvvilla 1bar ahtoja ~250hp?
No se selviää keväällä kestääkö ( :2funny:), mutta onko kukaan rikitelly enemmän kyseistä konetta vakio sisuskaluilla?
16T föönillä ei päästä 300 lukemiin. Isommalla föönillä kiertokankien mahdollisuus kestää on parempi.
-
No kyllä ne sit kestää jos ei pääse ees 300hp, tuskin sillä hirmu kauheet väännötkään saa.. :hg:
-
Multa löytyis lastutettu boksi ylimääräisenä tuohon b5254t mottiin joka oli automaattilootalla eli tehoja rajattu alakierroksilta että laatikko kestää vähän paremmin..
Alakerta ei kestä näissä edes 300:aa heppaa koska kanget vääntyy banaanille ja tästä löytyy omakohtaista kokemusta ;D
Jos boksi kiinnostaa nin yv:llä tavoittaa
-
Missä muuten sijaistee itse lastu, eli mistä voisi urkkia ihan muuten vaan huvikseen? :pomo:
Vai pitääkö purkaa ja kolvata että saa sen esille :2funny:
-
Multa löytyis lastutettu boksi ylimääräisenä tuohon b5254t mottiin joka oli automaattilootalla eli tehoja rajattu alakierroksilta että laatikko kestää vähän paremmin..
Alakerta ei kestä näissä edes 300:aa heppaa koska kanget vääntyy banaanille ja tästä löytyy omakohtaista kokemusta ;D
Jos boksi kiinnostaa nin yv:llä tavoittaa
Kyllä muuten alakerta kestää kunhan ei ole mikään alimitoitettu ahdin ja kovat ahdot.