Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia

  • 28 Vastauksia
  • 14029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« : 29.03.2013, 18:54:28 »
No niin ,tuli sitten eilen laitettua kyseinen ohjelmointi vasta hankittuun dee vitoseen. Tunetus meni ok ja koeajolle....ihmetys suuri, auto jopa laiskemman tuntuinen kuin kuin ennen...mitä ihmettä....?? PPC syncillä yhteys uudelleen BSR:ään ja uusi yritys....ei muutosta.... No sitten alkuperäisen ohjelman palautus autoon ja koeajo....Entistä laiskempi,ei takuulla sama ohjelma mikä oli ennen ohjelmointia autossa. Tein sekkarilla kiihtyvyysmittauksia ennen ohjelmointia ja 3 meni 80-120 n. 6 s ja 4 sama väli n.6.5 s . "viriohjelmalla" 3 vaihteella 6,5 s ja nelosella samaan. Sitten alkuperäisohjelman palautuksen jälkeen kolmosella n.7s ja nelosella n.7. Tuntuu ettei kierrä niin hyvin,kuin ennen ohjelmointia,vaan puutuu... Missähän on mennyt mönkään? Autossa ei pitänyt ostaessani olla mitään virityksiä,tuntui kyllä ihan virkeästi liikkuvan,olisiko sittenkin joku ohjelmointi ollut...mutta eikö se pitäisi sitten saada takaisin kun palauttaa alkuperäisen ohjelman ? Mitenkähän tuommoisen vakion ja ohjelmoidun pitäisi esimerkiksi tuo 80-120 väli liikahtaa ?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #1 : 29.03.2013, 19:34:26 »
No niin ,tuli sitten eilen laitettua kyseinen ohjelmointi vasta hankittuun dee vitoseen. Tunetus meni ok ja koeajolle....ihmetys suuri, auto jopa laiskemman tuntuinen kuin kuin ennen...mitä ihmettä....?? PPC syncillä yhteys uudelleen BSR:ään ja uusi yritys....ei muutosta.... No sitten alkuperäisen ohjelman palautus autoon ja koeajo....Entistä laiskempi,ei takuulla sama ohjelma mikä oli ennen ohjelmointia autossa. Tein sekkarilla kiihtyvyysmittauksia ennen ohjelmointia ja 3 meni 80-120 n. 6 s ja 4 sama väli n.6.5 s . "viriohjelmalla" 3 vaihteella 6,5 s ja nelosella samaan. Sitten alkuperäisohjelman palautuksen jälkeen kolmosella n.7s ja nelosella n.7. Tuntuu ettei kierrä niin hyvin,kuin ennen ohjelmointia,vaan puutuu... Missähän on mennyt mönkään? Autossa ei pitänyt ostaessani olla mitään virityksiä,tuntui kyllä ihan virkeästi liikkuvan,olisiko sittenkin joku ohjelmointi ollut...mutta eikö se pitäisi sitten saada takaisin kun palauttaa alkuperäisen ohjelman ? Mitenkähän tuommoisen vakion ja ohjelmoidun pitäisi esimerkiksi tuo 80-120 väli liikahtaa ?

Ompa kyllä outoa?! Kokeile vielä kerran ajaa virisofta sisään ja vakio takaisin. Etkö kuitenkin "imenyt" auton oman vakiosoftan laitteeseen vai otitko pelkän tunnistetiedon? Mielestäni sen pitäisi palauttaa juuri sen takaisin minkä on sieltä imetty jos on imetty...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #2 : 29.03.2013, 19:45:11 »
Millä "viritysasteella" otit tuo BSR?
Näkyisi ainakin tuo 1 taso olevan hyvinkin vaatimaton heppojen suhteen (197heppaa), mutta vääntö ois sitte mukavastin 470nm.
Tuntuisi olevan kyllä jotain muuta ongelmaa, jos viriohjelmalla 3 ja 4vaihteella menee samaan 6,5s aikaan ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #3 : 29.03.2013, 21:46:53 »
Joo, niin outoa minustakin. Ohjeissa sanottiin, että jos BSR ohjelmointiboksi ei tunnista autossa olevaa ohjelmaa, niin silloin luetaan vanha ohjelma ja lähetetään bsr:lle .Mulla ei herjannu mitään eikä ohjelmoitaessa valikossa ollut edes READ vaihtoehtoa. Oletin että se imee se entisen samalla kun laittaa se uuden. Kokeillut olen jo useasti vaihdella ohjelmia  ja käynyt bsr sivullakin synkkaamassa kapulan, lataa sieltä aina stage 1 ja original ohjelmat uudelleen. Jostain se sen muka entisen on sitten ottanu, liekö sitten bsr:ltä, ei tosiaan ole entinen autossa ollut. Mitään vikakoodeja ei ole ilmenny. Joo, tuntuu kone tukkosemmalta heti 3000 kiekan jälkeen.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #4 : 29.03.2013, 22:04:11 »
Joo, niin outoa minustakin. Ohjeissa sanottiin, että jos BSR ohjelmointiboksi ei tunnista autossa olevaa ohjelmaa, niin silloin luetaan vanha ohjelma ja lähetetään bsr:lle .Mulla ei herjannu mitään eikä ohjelmoitaessa valikossa ollut edes READ vaihtoehtoa. Oletin että se imee se entisen samalla kun laittaa se uuden. Kokeillut olen jo useasti vaihdella ohjelmia  ja käynyt bsr sivullakin synkkaamassa kapulan, lataa sieltä aina stage 1 ja original ohjelmat uudelleen. Jostain se sen muka entisen on sitten ottanu, liekö sitten bsr:ltä, ei tosiaan ole entinen autossa ollut. Mitään vikakoodeja ei ole ilmenny. Joo, tuntuu kone tukkosemmalta heti 3000 kiekan jälkeen.

No niin, tuohan on selvä tapaus! Laite tunnisti ecun softan id:n jolloin se ei ime sillä hetkellä autossa olevaa softaa vaan olettaa sen olevan vakio, koska viriä halutaan laittaa sisään. Nyt kun halusit palauttaa "vakion" takaisin niin se tekee juuri niin eli laittaa tunnistetiedon perusteella oikeasti sen vakion sisään! Eli autosi oli jo softattu ja todennäköisesti paremmalla softalla kuin BSR, koska kulki sillä paremmin, mutta nyt on täysin vakiosoftalla.  >:(
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #5 : 29.03.2013, 22:30:09 »
Eikös tää oo kaikessa lastuttamisessa riski, että on mahdollista lastuttaa autoonsa "huonompi" softa, jos autossa onkin jo jokin viriohjelma sisällä :'(
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #6 : 29.03.2013, 23:08:19 »
Joo, näin voi tietysti asia olla, mutta luulisi tuolla viriohjelmalla olevan nyt enemmän eroa tuohon vakioon ja muutenkin nuo mittaamani 80-120 ajat yli 6s .Eikös vakio d5 mene jotakuinkin noin? Lastutetut menevät sitten 4-5 s aikoihin, vai olenko käsittäny väärin? Yhen mielenkiintoisen jutun hokasin kun ohjelmia vaihdoin, trippimittarin lukemat muuttui, en huomannu varsinaista matkamittaria katsoa, muuttuko siinnä. :) Suodattimet on syksyllä vaihdettu, suuttimet varmaan kannattais tarkistaa.Ahtopaineet olis hyvä nähdä, ei vain taida olla valmiita nippapaikkoja mittarille..

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #7 : 29.03.2013, 23:19:57 »
Eikös tää oo kaikessa lastuttamisessa riski, että on mahdollista lastuttaa autoonsa "huonompi" softa, jos autossa onkin jo jokin viriohjelma sisällä :'(

Tuossa on kyllä riski jos ohjelma tehdään valmiille pohjalle, kuten nyt BSR, mutta jos se tehdään auton omaa ohjelmaa muokaten eli imetään vanha ulos ja muokataan se niin tulos on 100% varmuudella eri.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #8 : 30.03.2013, 09:09:05 »
Joo, näin voi tietysti asia olla, mutta luulisi tuolla viriohjelmalla olevan nyt enemmän eroa tuohon vakioon ja muutenkin nuo mittaamani 80-120 ajat yli 6s .Eikös vakio d5 mene jotakuinkin noin? Lastutetut menevät sitten 4-5 s aikoihin, vai olenko käsittäny väärin? Yhen mielenkiintoisen jutun hokasin kun ohjelmia vaihdoin, trippimittarin lukemat muuttui, en huomannu varsinaista matkamittaria katsoa, muuttuko siinnä. :) Suodattimet on syksyllä vaihdettu, suuttimet varmaan kannattais tarkistaa.Ahtopaineet olis hyvä nähdä, ei vain taida olla valmiita nippapaikkoja mittarille..
mittasitko jollain softalla vai ihan kellolla noita aikoja? Bensa mallit tarvii sen 240-250hv että tuon välin vetää alle 5s ainakin automaattilaatikolla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #9 : 30.03.2013, 10:39:12 »
Ihan kellolla katoin.  Itellä on myös vakio -97 v70 t5 automaatti ja menee n.4s tuon välin.  :)Pitää olla tuonne doc-poweriin, mistä ohjelman ostin,yhteyksissä arjen tullen, mitä tuumaavat siellä.

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #10 : 31.03.2013, 20:04:21 »
No niin,sain asenneltua ahtopainemittarin ja kokeilemaan....  :) vakio-ohjelmalla näytti n.1.1 bar piikkinä kävi 1.3. Taitaa olla ok paineet. Sitten virillä....piikkinä 1.4 josta laski 1.2 baariin. Jostain lukenu että BSR:llä pitäisi olla n. 1.5 bar.. Kokeilin vielä hukkiksen letkun irroittaa ja ajamaan,varovaisesti kaasua...nousi heti kevyesti yli 1.5. Eli turbo antaisi kyllä mitä vaaditaan. Olisiko startin yläpuolella oleva ahtopaineensäädin syypää,vuotaisi jotenkin ? sekö ohjaa hukkikselle menevää painetta/alipainetta , vai miten se menee tuo ohjaus?   Putsasin sen sihdinkin siitä foorumilla olleiden ohjeiden mukaan,ei vaikutusta,eikä ollut likainen. Joskus aiemmin antoi vikakoodin" 6805 boost pressure control,faulty flow" nyt ei ole sitä kuitenkaan herjannu.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #11 : 31.03.2013, 20:19:22 »
Tuossahan ei ole hukkaporttia ollenkaan, vaan se moottorin etupuolella oleva venttiili ohjaa alipainetta kelloon, joka säätää ahtimen sisällä olevien ilmaa ohjaavien siipien kulmaa

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #12 : 31.03.2013, 21:18:26 »
Jaahas,siihenkö se meneekin ? No siinnä säätöpuolella se häikkä sitten varmaan on. Eikös siinnä järjestelmässä ole sitten joku anturikin,mikä mittaa  painetta jonka mukaan säädin saa komentoja,sekin varmaan voi moisen aiheuttaa? Näkyy tuota säädintä olevan kahta eri mallia,toinen paljon kalliimpi,ovatko molemmat kuitenkin sopivia ?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #13 : 31.03.2013, 22:27:43 »
Jaahas,siihenkö se meneekin ? No siinnä säätöpuolella se häikkä sitten varmaan on. Eikös siinnä järjestelmässä ole sitten joku anturikin,mikä mittaa  painetta jonka mukaan säädin saa komentoja,sekin varmaan voi moisen aiheuttaa? Näkyy tuota säädintä olevan kahta eri mallia,toinen paljon kalliimpi,ovatko molemmat kuitenkin sopivia ?

Muistaakseni egr:n säädössä on samanlainen alipainesäädin kuin turbossakin, joten kokeile vaihtaa päikseen. Mutta ihan ensiksi ennen suurempia kohelluksia niin ota selvää paljonko bsr:n softalla pitäisi ahtaa, koska tuntuu että autosi on kunnossa, koska vakiona ahdot on oikeat!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #14 : 31.03.2013, 22:59:08 »
Eikai tossa ollut mitään palikka viritystä jo valmiiksi? Ota pois jos on.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo