RallyBaron  Samppasport

V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia

  • 28 Vastauksia
  • 14029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #15 : 01.04.2013, 20:16:15 »
Täältä jostain olen kyllä lukenut,että bsr ahdot stage 1 olisi n.1.5 bar, täytyy huomenna laittaa sähköpostia vielä bsr:lle ja varmistaa. En kyllä tuota palikkahässäkkää äkkiseltään huomannu,mihinkähän väliin tuommoiset sitten tulee ?

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #16 : 01.04.2013, 22:36:26 »
Täältä jostain olen kyllä lukenut,että bsr ahdot stage 1 olisi n.1.5 bar, täytyy huomenna laittaa sähköpostia vielä bsr:lle ja varmistaa. En kyllä tuota palikkahässäkkää äkkiseltään huomannu,mihinkähän väliin tuommoiset sitten tulee ?
Yhteispaineruiskun (Common rail) pässä olevaan liittimeen.
Ja kyllä tuo BSR sen 1,5 bar ahtaa. Piikki 1,65 bar (OBD:eestä luettu Torquella)
Suurin ero vakioon tulee että pitää turbon siipiä enemman auki. Eli on pikkaisen ahtoja koko ajan.

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #17 : 02.04.2013, 20:11:05 »
No niin, taitaapa syy hahmottua miksi auto ei toimi toivotulla tavalla. Ei taida olla vakioturbo tässä paikoillaan..... Näin kuvan gt2052v turbosta ja eihän se nyt sitten ole samannäköinen :) Tuossa on turbon päällä se hukkaportti ja kello,josta letkua kokeilin irrallaan. Siihen näkyy tulevan siis suora ahtopaine kompressorikotelosta. On siinnä sitten se siipien säätökellokin keskellä alapuolella,johon tulee letku startin yläpuolelta olevasta säätimestä.  Mihinkähän viritykseen sitä on näppinsä iskeny,eipä myyjä kertonu tuosta,liekö tiennyt itekkään :) Yritin löytää mallin kyseiselle mutkalle,merkiltään siis on garret,mutta tyyppiä en päässyt näkemään. Mikähän voisi olla malliltaan. Onkohan  tuolla yritetty hakea lisätehoa ja voisiko tuohon hukkiskellolle virittää jonkun rajapaineventtiilin johonkin 1.5 baariin,voisiko tuo bsr:n ohjelma toimia tuolloin ?

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #18 : 02.04.2013, 20:35:33 »
Vakioturbossa siipiä ohjataan säköisesti.
En oikeen tiedä miten joku tuon on ohittanut...
Enpä usko että BSR toimii tossa.

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #19 : 03.04.2013, 14:55:05 »
Joo,samalla säätimellähän tuossakin  sähkön ja alipaineen avulla niitä siipiä näköjään liikutellaan,mutta lisänä on vielä tuo hukkaportti...jota ohjaa suora ahtopaine ilman säätimiä. Voikohan tuon hukkiksen sitten"ottaa pois käytöstä",jää pelkkä siipisäätö ? Pakko kokeilla ainakin,sittenhän tuon tietää  :) Nosti tosiaan herkästi heti paineet 1.5 kun sen hukkiksen letkun irroitin,enempää en uskaltanu kokeilla. Paljonkohan nuissa kestää ahtoja hetkellisesti olla ?

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: V70 D5 BSR ja GARRET
« Vastaus #20 : 03.04.2013, 17:00:14 »
Kokeillaan toista otsikkoa, jos joku tietäis paremmin.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin ainakin vakioturbolla ei saa enemmän painetta kun sen 1,5 bar, koska MAF (ilmamäärämittari) rajoittaa.


Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #21 : 03.04.2013, 17:25:39 »
Kannattaisikohan nyt laittaa vaikka kuvaa siitä ahtimesta, kun kuulostaa nyt vähän ihmeelliseltä, että siinä olisi VNT- säätö ja vielä kellollinen hukkaportti säätö...  ::) ::)
 Tuossa on turbon päällä se hukkaportti ja kello,josta letkua kokeilin irrallaan. Siihen näkyy tulevan siis suora ahtopaine kompressorikotelosta. On siinnä sitten se siipien säätökellokin keskellä alapuolella,johon tulee letku startin yläpuolelta olevasta säätimestä.
Tai sitten joku on ymmärtänyt sanan "Hybridi-ahdin" pikkaisen väärin..  :D
« Viimeksi muokattu: 03.04.2013, 17:27:17 kirjoittanut ipijee »

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #22 : 03.04.2013, 18:41:03 »
Joo,no käynpä ottamassa kuvia,ihmetellään sitten  :) mitenhän tänne niitä saa  lisättyä ?

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #23 : 03.04.2013, 19:14:49 »
No kokeillaan onnistuuko, tuossa pari kuvaa härpäkkeestä. Alempi kello pilkottaa turbon öljyputken ja pakosarjan alla http://aijaa.com/qtfloZ http://aijaa.com/BsvAuf

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #24 : 03.04.2013, 19:38:02 »
No kokeillaan onnistuuko, tuossa pari kuvaa härpäkkeestä. Alempi kello pilkottaa turbon öljyputken ja pakosarjan alla http://aijaa.com/qtfloZ http://aijaa.com/BsvAuf

Tuli muuten mieleen, että jossain ihan ensimmäisissä D5:ssa oon tuollaisen nähnyt, siitä on jo vuosia, mutta muistan, että tuosta näkymästä silloin jotenkin kuvittelin, että ihan alkupäässä ei olisikaan VNT-ahdinta..  sitemmin oon tutkinut ihan mielenkiinnosta asiaa volvon vida ohjelmasta moottorin toimintakuvauksista, mutta mistään en löytänyt tietoa, että olisi ollut turboja ilman vnt:tä..

Tuon hukkaportin on pakko olla siellä vaan estämässä yliahtaminen...  ehkäpä aluksi ei oo softassa ollut sitä limp-homea, joka aktivoituu, jos ahdot pääsee liian ylös, kuten noilla vnt-ahtimilla on siipien jumittua tapana välillä tehdä..

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #25 : 03.04.2013, 19:47:58 »
Muistan ekan S80 D5 koeajon suomalaisessa lehdessä. Siinä mainitsivat että ekoissa valmistetuissa D5 koneissa oli juurikin tuommoinen ratkaisu :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa vollet-5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #26 : 03.04.2013, 20:01:31 »
Olisikos voinut olla sitten niin,että minulla oli kuitenkin alunperin vakio ohjelma,joka oli hukkaportilliseen versioon ja nyt bsr:n softa onkin pelkkään VNT malliin ja siksi ei toimi odotetusti...? Onkohan noissa versioissa muuta eroa ,tuotoissa sun muissa käppyröissä vai riittäiskö tosiaan hukkaportin "disablointi"

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #27 : 03.04.2013, 22:15:33 »
No perkules, on se sit vissiin niin.. Muistelen joskus hypistelleeni käsissä VNT hyrrää ja oon aikasta varma, ettei siinä erillistä hukkaportia ollu, ajatuksena kun tuossei ole oikein edes järkeä..  :idiot2:
Mutta varmaan sitten alkupään vermeissä on tollaisia.
Ja takaisin asiaan; eli kannatti laittaa kuvat, niin löyty nopsaan apuja..  ;)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -02 ja BSR kokemuksia
« Vastaus #28 : 03.04.2013, 22:19:35 »
No perkules, on se sit vissiin niin.. Muistelen joskus hypistelleeni käsissä VNT hyrrää ja oon aikasta varma, ettei siinä erillistä hukkaportia ollu, ajatuksena kun tuossei ole oikein edes järkeä..  :idiot2:
Mutta varmaan sitten alkupään vermeissä on tollaisia.
Ja takaisin asiaan; eli kannatti laittaa kuvat, niin löyty nopsaan apuja..  ;)

En mäkään oo käsissäni koskaan tuollaista pitänyt, missä hukkaporttikin on, autoon päin oon vain nähnyt.
noita tutumman näköisiä vnt-ahtimia on sitten jo ollut monta kourallista käsissä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo