Autoracing  KL-varaosat

2.0 italo T5:n piristys.

  • 35 Vastauksia
  • 14173 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
2.0 italo T5:n piristys.
« : 10.05.2011, 20:23:31 »
Laittakaas tähän juttua. Kannattaako alkaa mitään vakiopumpulla? On kai se mitsun 13?
Saako kukaan siihen mitään elämää?
Museossa on jotain mutta jos sais tänne. Noita veroturboja kun on kuitenkin aika paljon suomessakin.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #1 : 11.05.2011, 00:00:30 »
Mikä on tavoitteesi, paljonko pitäisi tehoa irrota? Asia riippuu pitkälti siitä.

hevonen

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #2 : 11.05.2011, 09:13:45 »
No ihan toi mitä sanoinkin. Vakioturbolla, saako mitään enempää lastulla tai jollain muulla kepulilla irti? Ei kai ainakaan paljoa jos on mitsu 13.
Kannattaako edes yrittää vai heti turboa ja putkea ensin...

AUH

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #3 : 11.05.2011, 13:14:38 »
Vissiin kyseessä toi 180hv versio? Vähä johtaa otsikko harhaan ku on näitä italiaanoja montaa eri teho versiota? Mutta luulis kait tuohon saavan lastulla jotain eloa...ei varmaan oikein paljon mutta jotain kuitenki? Mutuilua et voiskohan päästä lähelle 210hv version arvoja?

hevonen

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #4 : 11.05.2011, 13:22:41 »
Vissiin kyseessä toi 180hv versio? Vähä johtaa otsikko harhaan ku on näitä italiaanoja montaa eri teho versiota? Mutta luulis kait tuohon saavan lastulla jotain eloa...ei varmaan oikein paljon mutta jotain kuitenki? Mutuilua et voiskohan päästä lähelle 210hv version arvoja?
Tarkennusta. On 210 hp versio. Ainakin otteen mukaan (155kW). Mistä sen voi tsekata, vai voiko? :o

AUH

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #5 : 11.05.2011, 13:42:28 »
Onko siinä muka toi 13c vai 15g? Omassa oli luulo et on toi 15g mut tuossa laatikko jumpassa sit putsailtiin se tyyppikilpi ja olikin 16t!  S* Itellä kävi sillai et eka kerran ku jotain autosta kyselin siniseltä niin tuumasivat et jaa se on 210hv johon mä et eikä ku 225hv no sit ne näppäili tietoja koneelle ja hääräsivät aikansa ja totesi et kyllä se on koneenki mukaan 225hv. Muuta tarkastusta en osaa sanoa. Onko sulla minkä väriset suuttimet? Mulla tuossa valkeat.

hevonen

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #6 : 11.05.2011, 13:57:08 »
Pitää kattella huomenissa, auto ei oo vieressä ja pittää lähtee töihin. Olisko noi valkeet suuttimet merkki isommasta turbosta???
Pitää se turbokin kattoo kun pääsee renaamaan... :P Olisko siellä ylläri...  :nälkä:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #7 : 11.05.2011, 14:37:22 »
Onko siinä muka toi 13c vai 15g? Omassa oli luulo et on toi 15g mut tuossa laatikko jumpassa sit putsailtiin se tyyppikilpi ja olikin 16t!  S* Itellä kävi sillai et eka kerran ku jotain autosta kyselin siniseltä niin tuumasivat et jaa se on 210hv johon mä et eikä ku 225hv no sit ne näppäili tietoja koneelle ja hääräsivät aikansa ja totesi et kyllä se on koneenki mukaan 225hv. Muuta tarkastusta en osaa sanoa. Onko sulla minkä väriset suuttimet? Mulla tuossa valkeat.

2.3 T5 on 225hv ja 2.0 T5 on 211hv. 2.0 matalapaine (GLT) turbossa on 175hv.

AUH

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #8 : 11.05.2011, 15:00:15 »
Niin no tiiä sit mikä on lopulta totuus? Ite ainakin oon siinä uskossa et 225hv on koska rekisteri otteessa 166kw ja noin Volvolta sanoivat...voihan siinä olla käyny niinki et taas apinaa koijattiin!? :buck2: Auton mukana tullut Italian ohjekirja ei tunne muita 2litrasia turboja kuin 180hv mallin??

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #9 : 11.05.2011, 16:13:21 »
Mulla on se 180 heppanen 2.0t. Olisko sen ja 2.0t5 erot turbo ja suuttimet?
XC70 D5

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #10 : 11.05.2011, 17:11:49 »
Tosiaan joo, onhan 2.0:sta 225hv mallikin. Ainakin 850:n osalta tunnetaan T5-R merkinnällä.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #11 : 11.05.2011, 20:40:08 »
ja s70 kohdalla tunnetaan pelkkänä t-5 mallina italian markkinoilla, tähän käsitykseen olen ite jääny.
LH&ostrich

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #12 : 11.05.2011, 22:36:15 »
No ihan toi mitä sanoinkin. Vakioturbolla, saako mitään enempää lastulla tai jollain muulla kepulilla irti? Ei kai ainakaan paljoa jos on mitsu 13.
Kannattaako edes yrittää vai heti turboa ja putkea ensin...

Kyllähän siitä saa irroitettua jo sen verran että selkeästi piristyy. Kannattaa parantaa nykyisen systeemin hyötysuhdetta, esim. cooleri ja 2,5" putkisto piristi omaani ja lisäsi alavääntöä. Ohjelmoimalla saisi vielä enemmän. Tosiaan tuo pienempi turbo rajoittaa sitten aivan huipputehojen hakemista.

AUH

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #13 : 13.05.2011, 21:03:57 »
Jokos hevonen on saanut tutkittua mitä sieltä pellin alta löytyy?

hevonen

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #14 : 14.05.2011, 14:00:21 »
Jokos hevonen on saanut tutkittua mitä sieltä pellin alta löytyy?
Ei siellä mitään ylläriä ollut kun oli kyse 850 mallista... ja autohan ei ole mun vaan kaverin...
Maanantaina pitäis taas itelle mennä yhtä 2.3 T5:ttä kahtomaan. Ei tiiä miten käy. Monta oon syynännyt mutta ei oo kelvanneet mulle. Oon kai liian kranttu? :D
Tuppaa noissa koneet oleen semmosia että hyvä kun öljytikku pysyy paikoillaan vaikka huohotus on auki. :2funny:

 

Autoracing  KL-varaosat