Ateho  Elekma

B6304 piristys/lastutus ?

  • 7 Vastauksia
  • 6248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Decibelvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • Parasta kyytiä housut jalassa VOLVO
B6304 piristys/lastutus ?
« : 26.06.2014, 23:13:00 »
Miettinyt kuinka helppoa on B6304 koneen piristys vaparina, ei siis ahdinta kylkeen ja elämä jatkuu  :)
Lueskelin vähän netistä ja foorumeilta mutta hirveemmin ei tästä puhuta.
Ei ole tarkoitus nyt ruveta tekemään kaikkia, mutta pieni piristys kelpaisi jos se helppoa olisi
Pakosarjaa, Nokkaa, Suuttimia, ja lastua, tämmöstä löytyy netistä
Lastutus eniten kiinnostaa tässä  ;)

Mutta mistä suuttimet ja mitkä  ?
Lastutus/optimointi, missä tämmöinen olisi mahdollista ?
Mimmonen nokkan täytyy tolla, saako teetettyä vai onko jossain myydä ?
pakosarjan nyt saa teetettyä melkeimpä missä vaan

Jos jollain on tietoa enemmän niin jakakaa se  :)
Nyk: Volvo 240 Wagon D24 vm.85 Volvo 850 TDI Sportwagon vm.96
Ex:  Volvo 240 Sedan 2.0l DL vm.88  Volvo STW 960 3.0 24V vm.96 Volvo 740 Estate 2.3l Turbo Intercooler vm.90 Volvo 740 Sedan 2.0L DL vm.88 Volvo 740 Estate GL B200F vm.88 , Volvo 940/740 Sedan (740 86vm kone ,940 vm 92 Kori papereissa 740 vm 86 :) ) B230ET VM.86

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 piristys/lastutus ?
« Vastaus #1 : 28.06.2014, 12:55:40 »
Tästä aiheesta kiinnostaisi itsekkin kuulla lisää kokemuksia. 250+hp kuulemma saa perusvireillä (peltisatsi+putkisto ja lastu/ohjelmointi), jostaki luin että vakioilmanputsari hengittää 300hp asti. Tuommosia perusvirejä oon vähän kaavaillu omaan 960:iin tulevaisuudessa, mutta myös tuo M3 bemmin imusarjan vaikutus kiinnostaisi. Siitä oli maininta tuolla toisessa topicissa, että sillä saataisiin lähenemään lukemat 300hp. Vakio nokka-akselien ja suuttimien riittävyydestä ei oo tietoa.. Saisiko noilla vireillä + suuttimien vaiholla 300hp rikki..? Nokat vakiona...  :idiot2:
Sitte mikä itteä mietittyttää vielä, että mille viritysasteelle automaattilaatikossa riittää käytettävyys ilman modauksia?
« Viimeksi muokattu: 28.06.2014, 16:55:18 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

donnari

  • Vieras
Vs: B6304 piristys/lastutus ?
« Vastaus #2 : 29.06.2014, 12:47:58 »
Kyllä se ikävä tosiasia on edelleenkin että suurimman hyödyn vaparikoneen "lastutuksessa"saa lastutuksen tekevä yritys ;)aika hukkaan heitettyä rahaa mun mielestä.
Ei tuo moottori nyt niin huono oo että noilla diudin mainitsemilla muutoksilla saatas noin vaan satakunta heppaa lisää....
Varmaan noilla perusvireillä saa parannusta,mutta minkä verran siihen tuskin löytyy vastausta.
Imusarjahan ei vakiona oo mikään parhaimman mallinen,mutta mikään bolt'on ratkaisu tuo jatkeen imusarja ei oo kyllä miltään kantilta.
Nokkien osalta taitaa mennä hiontahommiksi tai billettiin?valmiita vaihtoehtoja en yhtäkkiä ainakaan muista nähneeni(se ei tarkota etteikö niitä vois olla)
Jos siitä haluaa oikeasti tehokkaan ja toimivan vaparin niin vaatii kyllä ohjelmoitavan ruutan.
Samoja asioita joskus miettineenä kallistuin kuitenkin holsettiin ::)asennus/purku kerran vuodessa ::)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 piristys/lastutus ?
« Vastaus #3 : 30.06.2014, 11:12:48 »
Joo vaparikoneen viritys ei oo taloudellisesti kannattavaa sen tietää jo, mutta itellä tuo on käyttiksenä niin ihan vaan mielenkiinnosta vois siihe vähä rahnaa upottaa ja kokeilla mitä tulee. For example bemmin peltisatsin saa ebaystä postikuluineen ~150€ (rosteri) ja sit siihen teettää laipan 80-100€ (vaikka jotku laittaa bemmin laipallaki..) ja sit ohjelmointi 500-600(?) sekä loppu putkistoon jokunen satku. + mahd. suuttimet ja imusatsi.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

donnari

  • Vieras
Vs: B6304 piristys/lastutus ?
« Vastaus #4 : 02.07.2014, 22:11:05 »
Niin no mikäpä se kannattavaa olis..
Tuosta sais vaparinakin kivan käyttis moottorin,mutta joutuu tekemään kompromisseja.
Mun mielestä se vaatii ehdottomasti kunnon nokat+kannen porttauksen ja sitä myöten ohjelmoitavan ruiskun että saa mieluisen.Mutta sitten tulee ongelmia päästöjen kans ja teettää joka leimalle työtä sen verran että samalla vaivalla jumppaa ahtimen edestakas.
Henkilökohtaisesti en laittas tuollasta summaa vaparin softaukseen,aivan hukkaan heitettyä rahaa MUN mielestä.
Laita se putkisto ja sarja eka pelkästään niin näet vaikutuksen,tarvittaessa pystyt kikkaileen ruiskua ilman softaustakin sen verran että toimii varmasti.
Jos intoa riittää niin hommaat toisen imusarjan "laipan"johon sovitat erilliset läppärungot ja testaat,on ainaki helpompi palata entiseen jos alkaa liikaa vastustaan.
Oisko viinaan siirtyminen vaihtoehto?teilläpäin sitä taitaa olla paremmin saatavissakin.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 piristys/lastutus ?
« Vastaus #5 : 03.07.2014, 08:01:00 »
Joo emmä lähe nokkien ja kannen kans värkkään ku mietin just noita päästöjä. Mut peltisatsi+putkisto nyt ainaki ja sit jonku näkönen lastu/softaus kenties. Mietitään sitä imupuolta.. Ei niinkään se ekstrateho vaan ku sais ne kutoskoneen soundit kunnolla kuuluviin, muttei muutama kymmenen ekstrapollea pahitteeks oo.

Jos tuota lastua haluis kokeilla niin mistä niitä mahtais saada ja mihin hintaan?

No tämä kesä tulee ajeltua pk-seudulla, mutta muuten auto liikkuu aika pitkälti Pohjanmaalla päin niin tuo viinan tankkaaminen on vähä turhan hankalaa. Antaa tuon ny olla ku on käyttis, ehkä voi joskus muuttaa dieseliks..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

donnari

  • Vieras
Vs: B6304 piristys/lastutus ?
« Vastaus #6 : 07.07.2014, 00:31:13 »
Taitaa valtaosa softaajista mainostaa tuotteitaan tyytyväisyys takuulla joten kamalasti ei menetettävää ole.
Esim.noilta yhteistyökumppaneilta kannattanee kysästä,ainakin eräällä henkselinpaukuttajalla tuntuu olevan jälleenmyyjinä monenlaista autotallifirmaa joten luulis löytyvän suht läheltäkin joku..siinähän se selviäis moneltakin osin onko puheille katetta V:>

Jos kuitenki tärkein asia on saada ääntä ulos niin siihen kyllä taitaa päteä vanhat konstit.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: B6304 piristys/lastutus ?
« Vastaus #7 : 12.07.2014, 22:39:22 »
Ennen optimointeja perinteiset vapariviritykset kuntoon. Kannen virtauksien parantaminen, muotoilut ja virtausmittaukset, sarjojen kanssa. Sarjojen kohdistukset kanteen (imusarjathan näissä tekee ympäriinsä 3-6mm rappua. Nuo bemmin läppärungot vois olla hyvät mutta imusarjan voi muutenkin tehdä, yleensä läppärungot tuo mukanaan jäätävät imuäänet. Tiukennat nokat ja putkiston väljentäminen, vakioputkiston vastapaine tappaa näiden tehoa ylhäältä.

 

Futurez  Kulkukoira