Ateho  Elekma

2.0 italo T5:n piristys.

  • 35 Vastauksia
  • 14168 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AUH

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #15 : 14.05.2011, 14:54:45 »
Onko noin?  :o Itellä vissiin sit aika hyvässä kunnossa toi motti ku ei havaittavissa mitään huohotusta tai kilinkolinoita?(Koputellaan puuta) No on kaveri kyl maininnu et nätisti käy?

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 2.0T italo
« Vastaus #16 : 13.07.2011, 21:38:51 »
Ei viittinyt näille harvinaisuuksille avata uutta topicia, joten kysellään täällä.

Tuli ostettua tollanen italianopommi, 2.0T 132kW V70n -01. Moottori ilmeisesti B5204T2

Eli mikä ahdin tuolta pitäisi löytyä?
Minkä kokoset suuttimet siinä on?
Kytkimen kestävyys?

Ensiksi tarkoitus kaivella nukahtaneet hepat laitumelta ihan perusjutuilla (suotimet, tulpat jne.), mutta muutama lisähepokin ei tekis pahaa  ::)
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #17 : 15.07.2011, 20:13:24 »
Ahdin luultavasti mitsun td04hl-13c?. En tiedä onko tossa millä pakopesällä, omassa suoralla.(sama kone vm.1997)
XC70 D5

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #18 : 25.07.2011, 19:35:59 »
Ei ole sama kone. 1997 on N-sarjan moottori ja 2001 on RN-sarjan moottori.
Ahdin luultavasti mitsun td04hl-13c?. En tiedä onko tossa millä pakopesällä, omassa suoralla.(sama kone vm.1997)

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #19 : 28.02.2013, 22:05:25 »
Mites on noiden -97 - 00 vuosimallien V70 2.0T awd versioiden laita, onkos ne nyt sit näitä 166kw ihan vakiona, näkyy jokunen olevan nettiautossakin myytävänä.

Sit mitä eroa on noilla 2.4T ja 2.5T awd malleilla edelleen tota 97-00 mallia?

Sit kolmas kysymys: mikä olis paras vaihtoehto virittelyyn tuo 2.0T awd vai sit 2.4T awd vai 2.5T awd jos havitteleis jotain 250hv tai yli?

Sillä otin nyt puheeks kun kiinnostais tommonen keksintö ja olis auton hankinta edessä,auto minkä hommaisin tulisi olemaan manuaali.

Noita 2.0T awd autoja taitaa olla jokin normi ja sit "R" versio, ainakin myytävänä ilmoittavat eritavalla tehot on tosin samat eli 166kw?

Tässä vielä esimerkit:

2.0T awd 166kw : http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5410294

2.0T R awd 166kw: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321

2.4T ? awd 142kw: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5407190

2.5T awd 142kw: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5395358

Riittäiskö jollakin mielenkiintoa valaista asiaa?
Vielä jos kehtaa laittaa että mitä palikkaa vaadittas tonne 250hv paikkeille jos yleensä pääsee sinne asti, varmaankin turbo,suuttimet,putki,cooleri?
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #20 : 28.02.2013, 23:19:55 »

Sit kolmas kysymys: mikä olis paras vaihtoehto virittelyyn ..... 2.5T awd jos havitteleis jotain 250hv tai yli?

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5395358

2.5T awd 142kw:
Vielä jos kehtaa laittaa että mitä palikkaa vaadittas tonne 250hv paikkeille jos yleensä pääsee sinne asti, varmaankin turbo...

No parhaasta en sano mitään että onko järkevää yms. Mutta tuohon riittää pelkästään mitsubishi tdo4hl-16t ahtimeksi ja penkissä säätö. Eli tuommoisella kokoonpanolla 255/410 on tuollaisesta jarrutettu...


hevonen

  • Vieras
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #21 : 01.03.2013, 19:49:41 »
2.0T on ainakin FWD malleissa 180hp.
Wanha T-5(2.3) on 166kW. 97-99 löytyy B5204 T3 166kW, käsittääkseni tehokkain 2.0 turbo?
Onko 2.0 R olemassa???

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #22 : 02.03.2013, 12:14:59 »
Ton mukaan olis? Muuten en tiedä...
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321

Eli olisko se "fiksuin" valinta toi 2.5T jos haluais päästä tonne +250hv? Nelivedosta siis kyse niin ei T5 ole vaihtoehto kun ei nelivetona ole..
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #23 : 03.03.2013, 13:31:01 »
Ton mukaan olis? Muuten en tiedä...
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5334321

Eli olisko se "fiksuin" valinta toi 2.5T jos haluais päästä tonne +250hv? Nelivedosta siis kyse niin ei T5 ole vaihtoehto kun ei nelivetona ole..

No eikös 2.3R awd käy? (1997-2000).

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #24 : 03.03.2013, 13:35:28 »
No eikös 2.3R awd käy? (1997-2000).

Käyhän se jos sais samaan hintaan mitä noita T5 tai 2.5T versioita..  ;D
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #25 : 03.03.2013, 13:42:37 »
Eli olisko se "fiksuin" valinta toi 2.5T jos haluais päästä tonne +250hv? Nelivedosta siis kyse niin ei T5 ole vaihtoehto kun ei nelivetona ole..

Mitä muita moottorivaihtoehtoja on, jos neliveto pitää olla?

Osta 2,5T ja jos koneen kanssa esiintyy ongelmia ni vaihda siihen T5:n 2,3 alakerta.

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #26 : 03.03.2013, 14:40:51 »
Sitähän tässä nyt oon pähkäilly et kumpaan kallistus. =)
Onko kellään tietoa minkä verran softalla saa tehoa tohon 2.0 T5 koneeseen? Meneekö ihan "normi" kaavan mukaan et n +25hv lisää?

Kuulin myös et tohon 2.0 T5 koneeseen jos vaihtas männät + kiertokangen niin siitä tulis sama kuin 2.3 T5?
Ei sillä, tuskin minä niitä vaihtamaan rupeaisin jos ei mitään ongelmaa koneessa esiintyisi,olipa kone sit kumpi tahansa.
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #27 : 03.03.2013, 14:42:57 »
Kiertokankia ei tarvi vaihtaa, vain männät ja kampiakseli.

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #28 : 03.03.2013, 14:52:36 »
Kiertokankia ei tarvi vaihtaa, vain männät ja kampiakseli.

Juu, my bad... Kampiakseliahan juuri tarkoitinkin...
Eli vois nyt ajatella että 2.0 T5 mennään softalla n.250hv ja sit 2.5T mennään ahtimen vaihdolla (T16)+softa niin kans n.250hv
Tarjontaa vaan noissa 2.5T on aikapaljon enempi. =)
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #29 : 21.05.2013, 19:15:03 »
Onko noissa 850 2,3 T5 ja 2,0 T5 sama motronicci ja käykö ne ristiin?
Ainakin tuohon 2,3 malliin löytyy paljon lastuja, mutta italo versioon ei.
citikka

 

Proturbo  Autodiagnoosi