Kyllä näiden viispyttysten dpf:ä on melko murheeton, ettei sitä mielestäni kannata poistaa. Yleensä joku toinen vika, esimerkiksi ahtovuoto aiheuttaa murheita dpf:än kanssa.
Käy heittämässä viimeistään sitten pidemmän (~100km) maantielenkin, kun ensimmäisen kerran tulee varoitusilmoitus kojetauluun. Muistaakseni alkaa dpf polttamaan, kun nokimäärä ~25gr maantiellä, ~30gr kohdilla alkaa pakottamaan polttoa pienemmissä nopeuksissa, ~35gr jälkeen tulee ilmoitus kojelautaan ja ~50gr jälkee joutuu tekemään pakkopolton ja 100gr jälkeen ei välttämättä enään edes pakkopoltolla puhdistu.
Kun sinulla on egr:ä tulpattu, niin tuon 25gr nokimäärän kerryttäminen vaatii ~1000km ajoa, esimerkiksi pitkissä maantieajoissa tuota nokea ei pahemmin edes kerry.
Omakohtainen kokemus on joulunpyhiltä, että 750km maantierupeamalla nokea ei kertynyt paljoa yli grammaa koko matkalla.
Mitä kulutukseen tulee, niin kulutus voi vaihdella helpostikkin 5-11l/100km välillä.
Itse ainakin suosittelen tuota viimasuojaa näiden uudempien vitospyttyjen keulalle. Vanha harmaakantinen oli huomattavasti lämpöisempi, kun nämä uudemmat 2010-> "d5244t10":istä uudemmat kehitysversiot.