Carcom Oy  Ateho

D24TIC Venttiilin ohjurit ja suutinkärjet

  • 5 Vastauksia
  • 5178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
D24TIC Venttiilin ohjurit ja suutinkärjet
« : 14.09.2011, 16:17:23 »
Heips!
Eli kysyisin että onko kukaan vaihtanut D24T kanteen venttiilinohjureita itse?
Ja sitte kysymys että mitä suutinkärkiä ootte käyttäny D24TIC moottoreissa?

Jostain luin että tic:issä olis 155barin suuttimet,
mutta ainakin mun kannessa olevissa suutinrungoissa luki 130bar
« Viimeksi muokattu: 14.09.2011, 16:20:10 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: D24TIC Venttiilin ohjurit ja suutinkärjet
« Vastaus #1 : 14.09.2011, 16:48:38 »
Veli vaihto ohjurit itse mut oli vissiin jotenkin väärän kokoset, venttiilit jumitti, joutu ite avartaan...
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: D24TIC Venttiilin ohjurit ja suutinkärjet
« Vastaus #2 : 14.09.2011, 20:17:50 »
Heips!
Eli kysyisin että onko kukaan vaihtanut D24T kanteen venttiilinohjureita itse?
Ja sitte kysymys että mitä suutinkärkiä ootte käyttäny D24TIC moottoreissa?

Jostain luin että tic:issä olis 155barin suuttimet,
mutta ainakin mun kannessa olevissa suutinrungoissa luki 130bar

Alunperin tosiaan 155bar se avautumispaine, sulla voi olla "väärät" rungot ja oikein säädetyt käret?

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24TIC Venttiilin ohjurit ja suutinkärjet
« Vastaus #3 : 14.09.2011, 21:14:39 »
Toinen kansi nyt työn alla mihin vaihan ohjarit. Tein työkalun prässiin millä saa vanhat pois ja uudet tilalle. Joutuu pyöritteleen kalvaimella läpi kaikki ohjarit. 8 mm konekalvaimella pyörittelin edellisen kannen ohjarit läpi eikä oo ollu ongelmaa et ois liian tiukat. Sit pitää olla seetin työstö työkalut et saat venttilit oikeelle kohtaan seetiä. Voi olla hiomalla melkonen savotta. Ainaki ekassa kannessa huomas et ei ota tasasesti alussa ku pyörittelin seetit terällä. Multa säädettiin avautumispaine n. 180 baariin.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: D24TIC Venttiilin ohjurit ja suutinkärjet
« Vastaus #4 : 15.09.2011, 13:14:21 »
Isot kiitokset nopeille vastauksille. On tää hienoa kansaa nää volvoharrastajat  :pomo:
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24TIC Venttiilin ohjurit ja suutinkärjet
« Vastaus #5 : 06.06.2012, 23:56:22 »
Vanhat ohjurit prässissä irti ja uudet prässissä paikallee..uudet ohjurit käydää aina kalvaimel läpi  ;)

 

Samppasport  Futurez