Autodiagnoosi  Carcom Oy

Keravan motonet-korjaamon tekemä kytkinremontti ei mennyt ihan nappiin.

  • 64 Vastauksia
  • 13739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Viimeksi teetin kytkinremontin v40 volvoon Hämeenlinnassa ammattikoululla, taisi maksaa 200€ + omat osat, samalla vaihtui öljyt koneeseen ja laatikkoon , sekä stefat. Ammattikouluilla tai opistoilla tjsp. on hyvät vakuutukset munimisten suhteen eli siksi oon ollut asiakkaana. Entinen luottokorjaaja vain sääti kytkintä kalliilla tuntihinnalla ( nestekytkin, jossa ei juurikaan ole säädettäviä osia, tämä selvisi kun painelaakeri läpäisi jousilautasen )
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Volvo kannattaa viedä sellaiseen korjaamoon, joka on perehtynyt korjaamaan Volvoja. Omaani olen käyttänyt Biliassa ja nyttemmin Debilissä. Naapuri käyttää Volvoks -nimisessä korjaamossa. Näitähän kait on useita.
Debilissä ovat vaihtaneet vetoakselin, laturin, jakopään, vesipumpun ja jarrusatulat. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Arvatenkin joku monimerkkikorjaamo tekee vähän halvemmalla, mutta kun ne osatkin pitäisi olla kunnollisia..
Mitä vanhempi auto, sen parempi käyttää Volvoihin erikoistunutta korjaamoa. Näin mä tämän asian näen ja pysyy autokin Volvona.
 
Henkilökohtaisesti en allekirjoita tätä. Vanhoja Volvoja osaavat varmasti samalla tavalla korjata ns. nyrkkipajoilla kuin siellä merkkihuollossa. Myöskin huomannut sen, että kun vanhan Volvon vie merkkihuoltoon, palvelu on kovin ankeaa sekä tulee fiilis ettei vanhalla Volvolla ole mitään asiaa merkkihuollon halliin. Henkilökohtaisesti haluan myös palvelua siihen rahaan, mitä merkkihuollossa joutuu antamaan. Poikkeuksetta nyrkkipajoilla saanut paljon parempaa palvelua. Toki pari vuotiasta XC:tä on käytettävä merkkihuollossa, mutta silloin asenteetkin erilaiset.
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Henkilökohtaisesti en allekirjoita tätä. Vanhoja Volvoja osaavat varmasti samalla tavalla korjata ns. nyrkkipajoilla kuin siellä merkkihuollossa. Myöskin huomannut sen, että kun vanhan Volvon vie merkkihuoltoon, palvelu on kovin ankeaa sekä tulee fiilis ettei vanhalla Volvolla ole mitään asiaa merkkihuollon halliin. Henkilökohtaisesti haluan myös palvelua siihen rahaan, mitä merkkihuollossa joutuu antamaan. Poikkeuksetta nyrkkipajoilla saanut paljon parempaa palvelua. Toki pari vuotiasta XC:tä on käytettävä merkkihuollossa, mutta silloin asenteetkin erilaiset.
Oot niin ytimessä, kyllä tuli mieleen, että oonko oikeassa paikassa kun omaa -00 v70 sopeutettiin kaasuläpän vaihdon myötä
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa tki60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Hetken olin jo tyytyväinen korjaamon toisen remonttikierroksen työnlaatuun. Jotain pientä kuten abs-anturien johdon eivät olleet kiinnityspisteissään ja kuskin puolen etusisälokari ei ollut kohdallaan ja pari popparia puuttui.. Mutta tänään huomasin, että apurungon kiinnityksestä puuttuu pari noin 10 milliä paksua pulttia prikkoineen, vieläpä samasta kulmasta, sellaisesta kolmiopalasta. Pikkujuttuhan ne pultitkin olis laittaa kotona, mutta kun ei löydy sellaisia omista valikoimista. Minä kun luulin että vain kotiasentajalta jää remontista ylimääräisiä osia. Varattiin taas oikein kaksi päivää remonttiaikaa, että ei ole kiire ja että homma tulee hoidettua kunnolla. Mitähän sieltä ajanmittaan vielä löytyy. Laatikkoöljyn määrän tarkistan vielä varmuudenvuoksi huomenna.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2021, 18:11:08 kirjoittanut tki60 »

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Ite pitää kaikki tehdä.  :D

No juu, noi tommoset puuttuvat tai huonosti kiinnitetyt jutut on kyllä tuhmaa korjaamolta. Vaikka ihmisethän sielläkin töitään tekee.
Omat vehekset kun ei käy korjaamoilla niin silti esim ton pitkäkaton alkuajoilla meillä bongasin joitakin korjaamon tekemiä mokia. Tähänhän on jo ennen meidän aikaa vaihdettu esim vaihdelaatikko niin suurella todennäköisyydellä sen remontin yhteydessä oli hajotettu koneen takakorvake joka lopulta oli poikki, jotenkin se oli saatu tussaroitua niin että oltuaan aikansa huonosti, katkesi koneen-laatikon puolelta.
Samoin se jakopään puoleinen nostokorvake, oli vaan yhdellä pultilla kiinni. Samalla tietysti se moniurahihnankiristin. Pultista vedetty jengat sököksi ja se asennetu oikein kunnon annoksella lukitetta, joka ei sitten loputtomiin kestänytkään.  Ihmettelin silloin aikoinaan suht tuoreeltaan alkanutta kilinää konehuoneessa ja lopulta bongasin sen löystyneen nostokorvakkeen. Vielä paikoillan oleva pultti ei tietenkään kiristynyt kun jengat oli pultin kierteissä irrallaan. Onneksi lohkon puolella on sen verran pidempi kierre että pitkä pultti pysyi, ja on pysynyt siitä asti vaikka useamman kerran auottu (k)ilometrien kertyessä.

Sen verran epäluuloiseksi olen tullut että esim likan mönkkärin mennessä ensihuoltoon laitoin voimansiirron öljytulppiin mahd näkymättömiin anti-sabotage lakkatäpät. Ensi kertaa käytetty huoltoliike osoittautui sittemmin kuitenkin varsin asialliseksi muutenkin, ja oli ainakin ne tulpat auottu.
Muutenkin luotto ko. korjaamoa kohtaan lisääntyi kun valittelin mekaanikolle havaitsemistani kasauspuutteista myyjäliikken jäljiltä, hän oli erittäin tietoinen näistä ihan samoista jutuista joita ei harjaatumaton silmä havaitse. Ja niistä öljyistäkin keskusteltiin, meinas että ensimmäiset 300km ja 1000km öljynvaihdot ovat nimenomaan ne tärkeimmät kun niissä tulee ulos voimansiirron uutuuttaan jauhamat koneistusmatskut.  ;) 2tkm kohdalla pitäis olla jo about siistit öljyt.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Kulkukoira  Proturbo