Kulkukoira  Proturbo

Eetun volvo 242 turpo rojekti

  • 43 Vastauksia
  • 16711 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #30 : 06.03.2021, 19:16:47 »
530 Kansi meni maanantaina CNC ukolle ajettavaksi ja lohko on pääsi tänään kylpyyn.
B230 moottoreita saa kaupitella keskisuomesta, aihioita tarvitaan lisää




Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #31 : 06.03.2021, 21:13:08 »
Minne laitoit kannen ajettavaksi? Mielenkiintonen prokkis ja asiallista tekemistä. Laitetaan seurantaan!
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #32 : 06.03.2021, 21:45:31 »
Minne laitoit kannen ajettavaksi? Mielenkiintonen prokkis ja asiallista tekemistä. Laitetaan seurantaan!

Mukava juttu että ihmisiä kiinnostaa  ELK

Kannessa on pari kokkia tekemässä niin en vielä rupea kommentoimaan sen enempää mutta kansi tulee mulle "asennusvalmiina" kahden eri tekijän toimesta, Suositukset annan sitten kun lopputulos on käsissäni  ;)

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #33 : 09.03.2021, 23:26:20 »
Vinkkinä tohon kaarihommaan. Koskimaa racing ähtäristä teki mulle avaimet käteen periaatteella tohon mun 945 drifteriin kaaret joilla voi ajaa vaikka euroopassa kilpaa. Hinta oli muistaakseni 950e ja tohon hintaaan itte en ees viittiny alkaa ruveta taivutteleen tai hitsaileen. Mun kaari malli on aika samanlainen ku toi wompatin linkis oleva, mut mulle laitettiin viä ainaki 4 erillistä putkee tohon lisää.  :)
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #34 : 19.03.2021, 22:10:07 »
Vinkkinä tohon kaarihommaan. Koskimaa racing ähtäristä teki mulle avaimet käteen periaatteella tohon mun 945 drifteriin kaaret joilla voi ajaa vaikka euroopassa kilpaa. Hinta oli muistaakseni 950e ja tohon hintaaan itte en ees viittiny alkaa ruveta taivutteleen tai hitsaileen. Mun kaari malli on aika samanlainen ku toi wompatin linkis oleva, mut mulle laitettiin viä ainaki 4 erillistä putkee tohon lisää.  :)
Eipähän olis hinnalla pilattu. Pistetään harkintaan  :)

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #35 : 19.03.2021, 22:12:58 »
Kansi haettu cnc ukolta ja ens viikolla lähtee taas eteenpäin.

Viimeisessä kuvassa vuorokauden happo kylvyssä ollut lohko. Ei oo tullut kuvia siitäkään oikein laiteltua  :D






« Viimeksi muokattu: 19.03.2021, 22:24:56 kirjoittanut Eetuli »

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #36 : 25.03.2021, 21:33:21 »
Mites tää on edistyny, on sen verta mielenkiintonen projekti?

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #37 : 25.03.2021, 21:36:24 »
Ei oo tällä viikolla edistynyt oikein mitenkään. Eilen löytyi sentään yks alakerta läheltä ja se pitäis käydä viikonloppuna hakemassa  :)

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #38 : 18.09.2021, 13:12:21 »
Kesä tauon jälkeen tarkoitus taas jatkaa projektia.
Raptorit hommattu pohjaan ja eilen tuli rally racelta Super Pro puslat alustaan. Moottori puolella 2.3 lohkoja on nyt pari kappaletta sekä 531 kansi varuille ja cnc ajettu 530.





Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #39 : 22.10.2021, 20:37:11 »
Kansi viimeistelyssä ammattilaisella. Pari viikkoa sitten posti toi alustaan uutta osaa, alapallot, raidetangon sisä ja ulkopäät, suojakumit, pyöränlaakerit yms.
Tänään kävin hakemassa 86mm kampiakselin ja tehostetun hammastangon. Eli 2.5litrasena rakennetaan moottori. Viime viikolla hain myös osiksi yhden 87 240 mutta oli niin hyvä yksilö että tuleekin käyttikseks talvelle kunhan saa fiksaukset tehtyä.








download instagram pictures online

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #40 : 29.10.2021, 22:38:26 »
Snow capit hommattu foorumilta VolvoMees25 ltä ja hammastankoon laitettu uudet palikat SKF/Bilstein.

Pohjan ja alustan osien maalailut edessä kun ehtii niin saa sovitettua osat paikoilleen ja tilattua sopivat iskunvaimentimet





Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #41 : 23.02.2022, 09:35:53 »
Päivittelyä taas tänne. Auto vuosien jälkeen rullaavassa kunnossa ja raptorit pohjassa.
Cnc kansi myös valmistunut, siitä muutama kuva











Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #42 : 12.03.2022, 10:31:35 »
Pientä päivitystä. Vanhat lohkot myyty ja tilalle löydetty vähän ajettu öljysumullinen -97 FK lohko vakioporauksella. Tästä tarkoitus ruveta nyt nikkaroimaan moottoria.
Kevään mittaan laakerit, veivit ja männät tilaukseen niin saa koneen nippuun ja koesovitukseen autoon että pääsee imu- ja pakosarjoja suunnittelemaan



Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Eetun volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #43 : 16.03.2022, 11:16:08 »
 8)
Tähän väliin tälläinen "uudelleen aloitus"

Sen verran sekavan oloiseksi mennyt vuosien saatossa tämä topikki että otan tähän väliin nyt pienen päivityksen missä mennään ja mitä on suunnitteilla. Omat suunnitelmat auton suhteen on ehtinyt muotoutua aika hyvin viiden vuoden aikana joten pääpiirteittäin on selvillä mitä tehdään ja mitä ei. Yksinkertaisesti sanottuna autosta rakennetaan täysin katulaillinen kilpien välissä oleva peli mutta tehoja pyritään ottamaan rataolosuhteissa niin paljon irti kuin saadaan. Lohkona ja kantena Volvon tehdastuotantoiset eikä mitään evo tai billetti hommia.
Autolle on löytynyt uusi hallipaikka missä pääsee projektia jatkamaan.
Pääpiirteittäin tilanne on seuraava

- Auto rullaava tyhjä koppi
- Helmat ym vaihdettu ja kaikki pohjan ruosteet otettu kiinni
- Korin pohjaan vedetty u-pol epoksipohja ja Raptor lavapinnoite. Samalla reseptillä myös tukivarret ym.
- Super Pro puslat asennettu kaikkialle
- volgaman in vinkistä kiitokset, sovittu Koskimaa Racingin kanssa akk säännön mukaisten kaarien teko. Kuukauden jono joten huhtikuun puolella lähtee auto Ähtäriin.
- Tehostettu ohjaus asennettu

Tekniikkana
- B230fk
- 86mm kampiakseli
- Cnc portattu 530 kansi. Porttauksen teki woz ja kannen kaikki muut työt nimimerkki spesialisti

Tulevia hommia keväälle/kesälle
-Kenaxilta tilattu billetti runkopukit ja 10mm korsetti. Toimitusaika reilu 2kk
-kuukauden päästä kaarien tekoon/asennukseen ähtäriin
-männät, veivit, laakerit ja pultit pitää laittaa tilaukseen
-imu ja pakosarjojen suunnittelua
-iskunvaimennuksen suunnittelu ja tilaus
-lasikuitu/hiilikuitu konepelti, etulokarit, ovet, takaposket ja kontin luukku ostamatta. Jos löytyy jotain kuituosia niin ilmoitelkaa

Tämmösillä eteenpäin, pari kuvaa ohessa

-Eetu












 

Ateho  Elekma