Proturbo  Autodiagnoosi

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 561930 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1755 : 25.08.2019, 00:46:18 »
Onkait volvolla ollut resursseja hyödyntää niitä tuloksia, kun jo 90-luvulla näitä vessoja rutattiin

VW käyttää tuotekehitykseen saman verran kuin koko Volvon liikevaihto.. Tämä antaa aika hyvin perspektiiviä siihen mitä Volvo oikeasti pystyy tekemään. 90-luvulla ei ollut vielä häävejä ohjelmistoja eli hirveä insinööriarmeija piti olla jos meinasi oikeita tuloksia saada. Sellaisia armeijoita Volvolla ole koskaan ollut.

" In the fiscal year of 2018, the Volvo Group incurred around 15.9 billion Swedish kronor in R&D costs."

Tuolla rahalla kehittävät koko laivaston, palvelut sun muut :o Ja sen päälle vieläpä alan turvallisimmat tuotteet :o
« Viimeksi muokattu: 25.08.2019, 00:54:27 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1756 : 25.08.2019, 00:58:59 »
VW käyttää tuotekehitykseen saman verran kuin koko Volvon liikevaihto.. Tämä antaa aika hyvin perspektiiviä siihen mitä Volvo oikeasti pystyy tekemään. 90-luvulla ei ollut vielä häävejä ohjelmistoja eli hirveä insinööriarmeija piti olla jos meinasi oikeita tuloksia saada. Sellaisia armeijoita Volvolla ole koskaan ollut.
Mihin tuotekehitykseen? Puhutaanko nyt ihan koko VAG:n tuotekehityksestä? Siellä on aika pirun monta automerkkiä, mitä kehitetään yhtäaikaa. :2funny:

Eihän minkään pitäisi olla mahdollista. Silti vw ei tuotekehityksineen ole päässyt esim. penkkien kanssa sille tasolle, missä Volvo oli jo 80-luvulla? ??? Samaten Volvo ei ole osannut tehdä pikkuautoa, kuin vasta Fordin avustuksella (ne relvot yms. ovat osaltaan aika epäonnistuneita yrityksiä).

Maailma ei ole aivan noin mustavalkoinen, kummankaan näkökannan kohdalla. Bugatti sisältyy VAG-konserniin. Koenigsegg on oma firmansa. Kummalla on isompi insinööriarmeija, kummalla enempi patentteja, kummalla enemmän maailmanennätyksiä hallussaan...?

Mentiinpäs kauas volvoista...

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1757 : 25.08.2019, 09:05:59 »
Esimerkiksi Folksamilla ollut vuosia ihan mielenkiintosta tutkimusdataa tosielämän kolareista, kannattaa sitä katella:

https://www.folksam.se/media/S4534_Folksams_report_How_safe_is_your_car_2017_eng_tcm5-34877.pdf
https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/i-trafiken/vara-tester/hur-saker-ar-bilen

Ovat myös tehneet tutkimuksia retkahdusvammoista ym. 2007 julkasussa ollut turvallisin auto Toyota avensis, voittaen Saabit. Pienemmässä luokassa Corolla oli turvallisin. Jopa maailman vaarallisimmassa autossa ainakin jos Modukset tulee vastaan, niin silti 900 -sarjalaisessa on pysytty hengissä keskimääräistä paremmin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1758 : 25.08.2019, 12:45:42 »
Esimerkiksi Folksamilla ollut vuosia ihan mielenkiintosta tutkimusdataa tosielämän kolareista, kannattaa sitä katella:

https://www.folksam.se/media/S4534_Folksams_report_How_safe_is_your_car_2017_eng_tcm5-34877.pdf
https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/i-trafiken/vara-tester/hur-saker-ar-bilen

Ovat myös tehneet tutkimuksia retkahdusvammoista ym. 2007 julkasussa ollut turvallisin auto Toyota avensis, voittaen Saabit. Pienemmässä luokassa Corolla oli turvallisin. Jopa maailman vaarallisimmassa autossa ainakin jos Modukset tulee vastaan, niin silti 900 -sarjalaisessa on pysytty hengissä keskimääräistä paremmin.

Tämäpä juuri. Ne testit on kuitenkin testejä jossa on tietyn tyyppinen kolari, varsinkin halvimmat auton valmistajat panostavat vain pelkästään niihin ja muu turvallisuus on heikkoa.

Volvo käyttänyt n. 20v jo digitaalisaatiota, ei niitä koreja enään rytätä turhaan. En tiedä oliko siinä ensimmäinen, mutta niiden se laitos oli mullistava aikoinaan.
Mm. kuinka moni valmistaja painotti katonkautta kolareihin 2000 luvun alussa? (Ei kukaan muu)

Oli mullakin 2012 Suzuki missä 5 tähteä ncap, uudessa oli enään muistaakseni 3.
Joka tapauksessa saa olla vitun tyhmä jos haluaa sillä kopilla kolaroida versus vaikka v70. Jo pelkkä maalaisjärki sanoo että isommassa korissa on enemmän crumble zonea ja enemmän tilaa ennen kuin jää puristukseen. Muutenkin toinen auto on tehty 100% pelkkiä ncap testejä varten, (esim.) volvossa on suunniteltu paljon muutakin kuin niitä stanu testejä...

Todellisuus kuitenkaan kolareissa ei ole se ncap. Mutta sillä myydään autoja.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1759 : 25.08.2019, 13:18:31 »
Vain kolmella seikalla on merkitystä: vuosimalli, vuosimalli, vuosimalli.

Kuinka paljon Volvo, tai autot yleensä, kehittyvät malligeneraation sisällä? Esimerkiksi V70 mk3, onko -16 malli turvallisempi kuin -08?

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1760 : 25.08.2019, 16:04:53 »
Aktiiviset varusteet kehittyy. Volvon ja Saabin heikkous perinteisesti oli iäkkäät mallisarjat
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1761 : 25.08.2019, 22:06:35 »
" In the fiscal year of 2018, the Volvo Group incurred around 15.9 billion Swedish kronor in R&D costs."

Tuolla rahalla kehittävät koko laivaston, palvelut sun muut :o Ja sen päälle vieläpä alan turvallisimmat tuotteet :o
Miten Volvo groupin R&D kulut liittyy Volvo carsin henkilöautoihin? ;)
Lainaus
Volvo Group (ruots. Volvokoncernen; virallisesti Aktiebolaget Volvo, lyhenne AB Volvo) on ruotsalainen kuorma- ja linja-autojen, maanrakennuskoneiden ja merimoottoreiden valmistaja
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1762 : 25.08.2019, 22:47:41 »

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1763 : 25.08.2019, 23:54:41 »
Ja taas V50 otsikoissa...  :-\

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/90526d19-bac7-4cde-aca5-18900ce32424
Uusruotsalaiset kirjoittaa jatkossa jagrullar.se foorumille vankilasta käsin. 

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1764 : 25.08.2019, 23:55:38 »
Ehditte ensin! Tuo takakulma aika jännän näköinen pakoreissun jäljiltä
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1765 : 26.08.2019, 00:22:50 »
Jossain jutussa oli maininta pakoon lähdöstä ja olis vissii jalkakäytävillä ajanu, puskuri jääny jostain osumasta matkalle

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1766 : 26.08.2019, 11:33:05 »
https://yle.fi/uutiset/3-10938386 joo kovaa ajoa tämänkin mukaan, kahtasataa karkuun karhuryhmän pakuja
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1767 : 27.08.2019, 10:41:48 »
Hyvät silmännäkijähavainnot  ;D
ISO farmariauto ja ajoi kahta sataa: V50 1.8

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1768 : 30.08.2019, 20:08:35 »
Mihin tuotekehitykseen? Puhutaanko nyt ihan koko VAG:n tuotekehityksestä? Siellä on aika pirun monta automerkkiä, mitä kehitetään yhtäaikaa. :2funny:

Eihän minkään pitäisi olla mahdollista. Silti vw ei tuotekehityksineen ole päässyt esim. penkkien kanssa sille tasolle, missä Volvo oli jo 80-luvulla? ??? Samaten Volvo ei ole osannut tehdä pikkuautoa, kuin vasta Fordin avustuksella (ne relvot yms. ovat osaltaan aika epäonnistuneita yrityksiä).

Maailma ei ole aivan noin mustavalkoinen, kummankaan näkökannan kohdalla. Bugatti sisältyy VAG-konserniin. Koenigsegg on oma firmansa. Kummalla on isompi insinööriarmeija, kummalla enempi patentteja, kummalla enemmän maailmanennätyksiä hallussaan...?

Mentiinpäs kauas volvoista...

Kun tämä ketju on niin pahasti värittynyt että pakko maadoittaa. Maailma on tasan tarkkaan mustavalkoinen siinä mielessä että ei ole mitään ”taianomaista” osaamista joka antaisi yhdelle valmistajalle etumatkaa kolariturvallisuudessa. Ainut mikä merkkaa on raaka insinöörityö eli raha jota Volvolla ei ikävä kyllä ole. Esimerkiksi VAG konsernilla sitä on kuten niin monilla muillakin. Vaikka tuon VW tuotekehityksen pilkkoisi moneen osaan niin silti riittää rahaa moninverroin Volvoa enemmän kolariturvallisuuteen. Eikai ruotsalainen insinööri nyt sentään mikään yli-ihminen ole..? Taitaa olla pikemminkin toisinpäin kun työn jälkeä katsoo.

Jos tosiaan kattoo noita death rate tilastoja niin Volvoa ei näy. Ei auta vaikka kuinka käy se tutkimusosasto kolaripaikoilla munkkikaffeella (..sehän on vain osa markkinointi operaatioita). Jos haluaa väen väkisin uskoa markkinointiviestintää niin ei minua haittaa. Mutta pidetään faktat faktoina.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1769 : 30.08.2019, 20:24:45 »
Jossain jutussa oli maininta pakoon lähdöstä ja olis vissii jalkakäytävillä ajanu, puskuri jääny jostain osumasta matkalle
oli siitä video,pyörätietä meni hissunkissun.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Autoracing  KL-varaosat